تنها حدود ۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی به اندروید ۱۳ به‌روزرسانی شده‌اند

پنج‌شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید ۱۳
آمارهای رسمی نشان می‌دهد درحالی‌که کمتر از ۶ ماه از انتشار اندروید ۱۳ می‌گذرد، این سیستم‌عامل روی ۵٫۲ درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است.
تبلیغات

گوگل حدود ۶ ماه قبل اندروید ۱۳ را رسماً منتشر کرد و حالا با گذشت چندین ماه، میزان استفاده از این نسخه درمقایسه‌با سایر نسخه‌های سیستم‌عامل مذکور چندان درخورتوجه نیست. اولین به‌روزرسانی آمار توزیع نسخه‌های مختلف اندروید در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است. این اطلاعات سرعت گسترش استفاده از نسخه‌ی ۱۳ سیستم‌عامل محبوب گوگل را ارائه می‌دهد.

براساس این آمار رسمی، درحال‌حاضر ۵٫۲ درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی از نسخه‌ی ۱۳ آن استفاده می‌کنند. در همین‌ حال، سهم اندروید ۱۲ و اندروید 12L به ۱۸٫۹ درصد رسیده است. در مقام مقایسه، میزان استفاده از این دو نسخه در آمار ماه آگوست ۱۳٫۵ درصد بود.

درصد توزیع نسخه های مختلف اندروید ۲۰۲۳
درصد توزیع نسخه‌های مختلف اندروید براساس آمار رسمی گوگل در ماه ژانویه ۲۰۲۳

به‌نوشته‌ی 9to5Google، نمودار گوگل جزئياتی درباره‌ی اندروید ۱۳ ارائه می‌دهد؛ اما تفاوتی بین اندروید ۱۲ و 12L قائل نمی‌شود. با نگاه به نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل، مشخص می‌شود که سهم اندروید Oreo (اندروید ۸) به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

اندروید Jelly Bean (اندروید ۴٫۱) نیز که در آمارهای قبلی سهمی ۰٫۳ درصدی را ازآنِ خود کرد بود، اکنون از فهرست ماه جاری حذف شده است. علاوه‌براین، سهم اندروید کیت‌کت (اندروید ۴٫۴) از ۰٫۹ به ۰٫۷ درصد کاهش یافته است.

درصد توزیع نسخه‌های مختلف اندروید در ژانویه ۲۰۲۳

بی‌شک سرعت پذیرش اندروید ۱۳ نشان‌ می‌دهد که سازندگان گوشی‌های هوشمند مثل گوگل، سامسونگ، وان‌پلاس و سونی این به‌روزرسانی را سریع منتشر می‌کنند.

درحال‌حاضر، گوگل داده‌های مربوط به درصد استفاده از نسخه‌های اندروید را در پلتفرم اندروید استودیو ارائه می‌دهد؛ اما در گذشته که این آمارها در وب‌سایت رسمی شرکت مذکور منتشر می‌شد، داده‌های آن براساس دستگاه‌های اندرویدی به‌دست می‌آمد که طی دوره‌ی یک‌هفته‌ای به فروشگاه گوگل‌پلی دسترسی داشتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات