تبدیل نقاشی‌های ساده کاربران به هیولاهای ترسناک با جدیدترین ابزار هوش مصنوعی گوگل

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
محققان گوگل موفق شدند ابزاری تولید کنند که با استفاده از هوش مصنوعی، نقاشی‌های ساده‌ی کاربران را به تصاویری از هیولاهای ترسناک واقع‌گرایانه تبدیل می‌کند.
تبلیغات

هوش مصنوعی فناوری‌ای است که تاکنون، باعث جهش‌های زیادی در دنیای امروز شده است. این فناوری از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای نتیجه‌گیری استفاده می‌کند و تمام تلاش توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی به نزدیک‌کردن آن به مغز انسان است. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، دراین‌باره می‌گوید:

هوش مصنوعی عمیق‌تر از آتش یا نیروی الکتریسیته است.

برای اینکه ادعای مدیرعامل گوگل را با شواهد انکارناپذیر پشتیبانی کنیم، باید ساخته‌ی جدید محققان گوگل را نشان دهیم. این افراد با کمک هوش مصنوعی موفق شده‌اند ابزاری بسازند که می‌توانید نقاشی‌های ساده را به هیولاهای عجیب‌و‌غریب تبدیل کند. چه چیزی می‌تواند عمیق‌تر از این باشد؟ به‌هر‌حال این ابزار که گوگل آن را Chimera Painter نامیده، قطعا برای کاربران سرگرم‌کننده خواهد بود.

گوگل در این ابزار از یادگیری ماشینی برای تبدیل طرح‌های ساده‌ی کاربران به تصاویر جذاب استفاده می‌کند. این نوع پویایی در یادگیری ماشینی در حال تبدیل به مسئله‌ای رایج است. انویدیا قبلا این کار را با مناظر انجام داده است، حتی MIT و IBM نیز این کار را با ساختمان‌ها کرده‌اند و اکنون نوبت به گوگل رسیده است که از طراحی ساده‌ی کاربران هیولا تولید کند.

هوش مصنوعی گوگل

گروه سازنده‌ی Chimera Painter درباره‌ی روش‌ و انگیزه‌ی خود برای ساخت چنین ابزاری، در پستی وبلاگ توضیح داده است. در متن این پست آمده است که این گروه به‌دنبال ساخت براشی هستند که بیشتر از ابزار، مانند ابزار عمل کند و بیشتر بتوان به آن برای انجام کارهای مختلف در طراحی اعتماد کرد. آن‌ها ادعا می‌کنند که Chimera Painter، تنها نمونه‌ای اولیه است؛ اما اگر این گونه از نرم‌افزارهای رایج شوند، ممکن است مدت زمان لازم برای خلق اثر هنری باکیفیت را کاهش یابد.

این محققان چالش ایجاد آثار هنری برای بازی تخیلی کارتی را در نظر گرفته‌اند که در آن، بازیکنان ویژگی‌های هیولاهای مختلف را باهم ترکیب می‌کنند و به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌جنگند. این افراد مدل یادگیری ماشینی را روی پایگاه داده‌ای با بیش از ۱۰ هزار نمونه تصاویر هیولا آموزش دادند. تصاویری که در آموزش هوش مصنوعی استفاده شدند، با مدل‌های سه‌بعدی رندر گرفته‌شده در Unreal Engine تولید شده‌اند. هر تصویر با «نقشه‌ی تقسیم‌بندی» همراه می‌شود و این نقشه‌ها تصاویر هیولاها را به قسمت‌های آناتومیک مختلفی مانند پنجه، پوزه، پا و... تقسیم می‌کند.

کارت های ساخته شده با استفاده از هوش مصنوعی

پس از آموزش هوش مصنوعی با داده‌های ارائه‌شده، کاربران می‌توانند نقشه‌ی تقسیم‌بندی خود را ترسیم کنند. این نقشه‌ها با استفاده از بافت‌های واقع‌گرایانه تکمیل و تصاویر نهایی ساخته می‌شوند. اگر Chimera Painter را بارگیری کنید، می‌توانید برخی از هیولاهای از‌پیش‌کشیده را ببینید که از زیبایی چشمگیری برخوردار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات