هوش مصنوعی برای شناسایی اسلحه در مترو نیویورک استفاده می‌شود

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ربات هوش مصنوعی در گوشی
مدیران نیویورک قصد دارند از سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی برای شناسایی اسلحه در مترو استفاده کنند.
تبلیغات

اریک آدامز، شهردار نیویورک، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این شهر به‌زودی سراغ آزمایش فناوری جدیدی می‌رود که از هوش مصنوعی برای تشخیص اسلحه در گیت کنترل تردد مترو استفاده می‌کند.

بیانیه‌ی جدید اریک آدامز در حالی منتشر می‌شود که هفته‌ی گذشته یک مرد در ایستگاه مترو بروکلین با اسلحه‌ی خودش مورد شلیک قرار گرفت.

به گفته‌ی شهردار نیویورک، پروژه‌ی جدید در همکاری با شرکت Evolv انجام می‌گیرد که در حوزه‌ی شناسایی اسلحه تخصص دارد و سیستم‌هایش معمولاً در مدارس و نواحی مختلف استفاده می‌شوند. Evolv بارها به‌دلیل دقت دستگاه‌هایش مورد انتقاد قرار گرفته و دولت آمریکا تاکنون دو بار روی این شرکت تحقیق انجام داده است.

شهردار نیویورک می‌گوید طرح آزمایشی شناسایی اسلحه در گیت کنترل تردد مترو تا ۹۰ روز دیگر اجرایی می‌شود. به گفته‌ی آدامز، در این فاصله‌ی ۹۰ روزه قرار است فناوری شرکت‌های دیگر هم مورد بررسی قرار بگیرد تا شاید به‌جای Evolv، از سیستم سایر شرکت‌ها استفاده شود. آدامز گفت: «این شهر یک شهردارِ فناوری‌دوست دارد. فناوری‌های خود را برایمان بیاورید؛ اجازه دهید آن‌ها را آزمایش کنیم.»

اریک آدامز فعلاً نگفته است که اسکنرها دقیقاً کجا نصب می‌شوند و چه تعداد از آ‌ن‌ها وارد طرح آزمایشی خواهند شد. اسکنرهای شرکت Evolv هم‌اکنون در ورزشگاه سیتی فیلد، مرکز هنرهای نمایشی لینکلن و موزه‌ی هنر متروپولیتن استفاده می‌شوند.

اسکنرهای Evolv شبیه شناسانگرهای فلز هستند، اما برخلاف آن‌ها، هوش مصنوعی دارند. این شرکت می‌گوید اسکنرهایش از میدان الکترومغناطیسی امن با تأخیر بسیار پایین و حسگرهای پیشرفته برای شناسایی اسلحه استفاده می‌کنند. مدیرعامل Evolv می‌گوید اسکنرهای این شرکت می‌توانند تقریباً همه‌نوع اسلحه‌ای را شناسایی کنند.

با وجود ادعاهای بزرگ Evolv، گزارش‌ها نشان می‌دهند که اسکنرهای این شرکت گاهی‌اوقات چندان دقیق نیستند و در برخی مواقع چتر را به‌عنوان اسلحه تشخیص می‌دهند.

سال گذشته گفته شد برخی از مدارس، از عملکرد اسکنرهای Evolv راضی نیستند؛ چون این اسکنرها توانایی تشخیص چاقو موجود در کوله‌پشتی دانش‌آموزان را ندارند و گاهی‌اوقات ظرف ناهار را به‌عنوان بمب تشخیص می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات