فایل‌های ذخیره‌شده در ویندوز از هوش مصنوعی در امان نیستند

شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کار با سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت
دستیار هوش مصنوعی ویندوز قادر خواهد بود که به فایل‌های کاربران وارد شود و آن‌ها را اسکن کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد ویژگی‌های بیشتری مانند اسکن و تحلیل فایل‌ها را به کوپایلت اضافه کند. چنانچه این اتفاق رخ دهد، ممکن است نگرانی‌هایی در مورد حفظ امنیت اطلاعات کاربران از ابزارهای هوش مصنوعی ویندوز به‌وجود بیاید.

دستیار هوشمند کوپایلت اکنون قادر است فایل‌های متنی را مطالعه و آن‌ها را خلاصه کند. به‌عنوان مثال می‌توانید چند فایل حجیم را پیرامون موضوعی خاص بارگذاری کنید و سؤالاتی درباره‌ی آن از کوپایلت بپرسید؛ این ابزار تلاش خود را برای پاسخ به سؤال شما خواهد کرد و حتی خلاصه‌ای از محتوای اسناد را ارائه خواهد داد.

گفته‌ می‌شود ویژگی مورد بحث تنها زمانی کار می‌کند که فایلی را به‌صورت دستی در کوپایلت بارگذاری کنید. با این حال، افرادی که به حریم خصوصی توجه دارند ممکن است از این ویژگی خوششان نیاید.

یکی از برنامه‌‌های آینده‌‌ برای سرویس اشتراکی کوپایلت پرو، دسترسی به وان‌درایو است. با این قابلیت، می‌توانید از کوپایلت سؤالی مرتبط با محتویات فایل‌های موجود در وان‌درایو خود بپرسید؛ این ابزار در فایل‌های شما جست‌وجو می‌کند و به‌دنبال پاسخ شما می‌گردد.

مایکروسافت می‌خواهد ویژگی جدیدی موسوم‌ به کاوشگر هوش مصنوعی (AI Explorer) را به ویندوز ۱۱ وارد کند. ایده‌ی پشت این ویژگی، دسترسی کوپایلت به فایل‌ها، گفت‌وگوهای کاربر در شبکه‌های اجتماعی، تاریخ باز کردن فایل‌ها و موارد دیگر است.

هنوز مشخص نیست کاوشگر هوشمند خالق ویندوز چگونه برای کاربران فعال خواهد شد. شاید به کاربر اجازه دهد کوپایلت را از خواندن فایل‌ها و تاریخچه‌ی پیام‌ها منصرف کند، یا جزئی از طرح پولی قرار گیرد تا افراد مجبور شوند برای دسترسی به آن اشتراک تهیه کنند.

ممکن است برخی افراد نسبت‌ به حریم خصوصی خود حساس‌تر باشند و تمایل به غیرفعال‌ کردن این ویژگی‌ها از کوپایلت نشان بدهند، زیرا مشخص نیست که با اسکن‌ شدن فایل‌ها و مکالمات، چه اتفاقی در پس پرده خواهد افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات