نسخه پیشرفته گوگل بارد احتمالا رایگان نخواهد بود

جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
چت بات گوگل بارد | Google Bard Chatbot AI
نسخه‌ی پیشرفته‌ی چت‌بات هوش مصنوعی گوگل بارد از مدل زبانی بزرگ Gemini Ultra استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

نسخه‌ی پیشرفته‌ی گوگل بارد (Bard Advanced) به‌زودی از راه می‌رسد و شاید اولین تلاش گوگل برای کسب درآمد مستقیم از چت‌بات هوش مصنوعی باشد. کد ارائه‌شده در وب‌سایت بارد نشان از دوره‌ی استفاده‌ی رایگان سه‌ماهه از Bard Advanced دارد و این یعنی پس‌از پایان مدت سه‌ماهه باید هزینه پرداخت کنید.

کاربری به‌نام بدروس پامبوکیان در ایکس‌ (توییتر سابق) کد کشف‌شده در سایت بارد را به‌اشتراک گذاشته که حاوی لینکی به سرویس Google One بود و البته این صفحه درحال حاضر ازدسترس خارج شده است. این یعنی کاربران برای دسترسی به نسخه‌ی پیشرفته‌ی بارد باید اشتراک گوگل وان خریداری کنند.

گوگل نسخه‌ی پیشرفته‌ی بارد را اولین‌بار در اواسط آذر ۱۴۰۲ و درکنار مدل زبانی بزرگ Gemini معرفی کرد. سوندار پیچای، مدیرعامل غول جستجوی اینترنت، با انتشار پستی وبلاگی توضیح داد Gemini توانمندترین مدل هوش مصنوعی گوگل تا امروز محسوب می‌شود و قابلیت درک و استدلال یکپارچه درمورد انواع ورودی‌ها را دارد و از این‌نظر خیلی بهتر از مدل‌های چندوجهی موجود کار می‌کند.

مدل زبانی بزرگ Gemini در سه نسخه‌ی نانو، پرو و اولترا ارائه می‌شود و چت‌بات رایگان بارد درحال حاضر از نسخه‌ی پرو آن بهره می‌برد. طبق اعلام گوگل، نسخه‌ی پیشرفته‌ی بارد از مدل Gemini Ultra استفاده خواهد کرد.

هنوز نمی‌دانیم برای دسترسی به Bard Advanced چه سطحی از اشتراک گوگل‌ وان نیاز است. گوگل درحال حاضر با تعداد محدودی از کاربران مشغول آزمایش ویژگی‌های چت‌بات جدیدش است و هیچ چارچوب زمانی دقیقی برای انتشار این هوش مصنوعی نداریم. البته غول جستجوی اینترنت قبلاً گفته بود نسخه‌ی پیشرفته‌ی چت‌بات بارد در اوایل سال ۲۰۲۴ دردسترس قرار خواهد گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات