درخواست تپسی از دولت برای اختصاص بسته حمایتی به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل تپسی با ارسال نامه‌ای برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار اختصاص بسته‌ی ‌حمایتی دولت به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی شد.
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا، معیشت صاحبان مشاغل مختلف را تحت‌تأثیر قرار داده است. خدمات غذا و تاکسی‌های اینترنتی ازجمله مشاغلی بودند که در این زمان ضرر زیادی دیدند. برای جبران مشکلات اقتصادی در سطح جامعه و بهبود آن، دولت نیز دست به کار شده و با ابلاغ طرح خرید اعتباری اضطراری، سعی کرده از کسانی حمایت کند که بیش از بقیه دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند. براساس این طرح، دومیلیون تومان وام در قالب اعتبار خرید از همه‌ی مراکز خرید و فروشگاه‌های سراسر کشور به افراد واجد شرایط تخصیص می‎یابد.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی، در همین زمینه با ارسال نامه‌ای به محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیشنهاد داده با ارائه‌ی فهرست رانندگان واجد شرایط به وزارت تعاون که امرارمعاش آن‌ها بیشتر ازطریق این شرکت تأمین می‌شود، هر‌چه‌سریع‌تر اعتبار مذکور به رانندگان تپسی اختصاص داده شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی تپسی، منشی‌پور در نامه‌ی خود نوشته است:

بخش عمده‌ی حمل‌و‌نقل درون‌شهری با خودروهای شخصی برعهده‌ی تاکسی‌های آنلاین است و فقط تعداد رانندگان ثبت‌نام‌شده‌ی تپسی در تهران، از کل تعداد تاکسی‌های ایران بیشتر است. نظر به این واقعیت و درصورت شمول رانندگان محترم تاکسی‌های زرد در این طرح، تخصیص این اعتبار به رانندگان تپسی به طریق اولی حائز اهمیت است.

درصورت موافقت دولت با این پیشنهاد، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هم می‌توانند علاوه‌بر رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها، از بسته حمایتی مزبور بهره‌مند شوند. هومن دمیرچی، مدیر عملیات تپسی، با اشاره به پیشنهاد تپسی، تعداد پنج‌هزار سفیر این شرکت را برای دریافت تسهیلات به بنیاد علوی معرفی کرده است. وی در توضیح بیشتر می‌گوید:

به‌منظور حمایت مالی از رانندگانی که به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا درآمدشان کاهش یافته است، با کمک بنیاد علوی، دومیلیون تومان وام به سفیران تپسی پرداخت می‌شود. علاوه‌بر‌این، تپسی به سفیرانی که به کووید 19 مبتلا شده‌اند و به‌دلیل بیماری امکان کار و فعالیت نداشته‌اند، وام پرداخت می‌کند.

به‌گفته‌ی دمیرچی، این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه و با بازپرداخت ۲۴ ماهه به رانندگان فعال تپسی در سراسر کشور ازطریق بانک سینا پرداخت می‌شود. تپسی تلاش می‌کند میزان سهمیه‌ی بنزین تاکسی‌های اینترنتی را نیز افزایش دهد و در‌این‌زمینه نیز به دولت درخواست داده است. دمیرچی می‌گوید:

در‌حال‌حاضر به همت شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، قرار شده وسایل حمل‌ونقل اینترنتی که در بخش حمل‌ونقل کالا نیز فعالیت می‌کنند و روزانه حداقل ۲۰ مسیر پیمایشی برای جابه‌جایی کالا انجام می‌دهند، ۲۰ درصد سهمیه تشویقی به‌صورت اعتباری دریافت کنند. ما همچنان در حال مذاکره هستیم تا شرایط دریافت این سهمیه‌ی تشویقی در شرایط فعلی تسهیل شود. همچنین پیشنهاد داده‌ایم با‌توجه‌به شرایط فعلی درآمدی رانندگان، سهمیه بنزین هفت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به ۱۰ لیتر افزایش یابد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات