اندروید 10 درباره رطوبت و دمای درگاه شارژ هشدار می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید از امکان هشدار به کاربر و غیرفعال‌سازی درگاه USB در وضعیت‌های مخاطره‌آمیز برخوردار است.
تبلیغات

اندروید ۱۰ که نسخه‌های آزمایشی متعددی از آن در ماه‌های اخیر دردسترس قرار گرفته‌ بود، سرانجام در روز گذشته معرفی شد. ویژگی‌های این نسخه که دقیقا اندروید ۱۰ نام دارد و هیچ پسوند و عنوان اضافه‌ای با خود به یدک نمی‌کشد، خوشبختانه تنها به تفاوت در نام‌گذاری آن ختم نمی‌شود و پای قابلیت‌های متعددی در میان است که حضور رسمی آن‌ها برای اولین‌بار در اندروید خالص، خبر خوشحال‌کننده‌ای است.

برای مثال، ارائه‌ی کامل تم تیره در تمام فضای سیستم‌عامل و پشتیبانی از دستگاه‌های تاشدنی و بهبودهایی برای کنترل حرکتی از ویژگی‌های شاخصی هستند که از اندروید ۱۰ سراغ داریم. بااین‌حال، قابلیت‌های کوچک‌تری هم هستند که به جذابیت قابلیت‌های اخیر نیستند؛ اما حضور مفید آن‌ها در جدیدترین عضو خانواده‌ی اندروید گوگل کتمان‌کردنی نیستند.

اولین ویژگی غیرفعال‌سازی خودکار درگاه USB گوشی درصورت تشخیص وجود مایعات و کثیفی در آن است. بدین‌صورت که اندروید ۱۰ پس از تشخیص چنین مشکلی، با اعلانی به شما اطلاع می‌دهد این درگاه درصورت رفع مشکل و پاک‌سازی دوباره فعال خواهد شد. همچنین با وجود این فرایند خودکار، برای شرایطی که به تمیزبودن درگاه مطمئن هستید و احساس می‌کنید اندروید دچار اشتباه شده‌ است، امکان فعال‌سازی دستی درگاه نیز وجود.

درگاه شارژ اندروید 10 / android 10 charging port

البته سال‌ها است این قابلیت را شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل ارائه کرده‌اند؛ اما باید در نظر‌ گرفت وقتی این ویژگی برای نخستین‌بار در اندروید رسمی ارائه می‌شود، خبر خوشحال‌کننده‌ای برای تمامی دستگاه‌های مجهز به اندروید ۱۰ است تا اگر حسگرهای موردنیاز را داشته‌ باشند، از چنین قابلیت سودمندی بهره ببرند و این ویژگی در انحصار چند تولیدکننده‌ی خاص باقی‌ نماند. باوجوداین، اطلاعات فنی بیشتری از این قابلیت اندروید ۱۰ و دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این قابلیت وجود ندارد.

ویژگی کاربردی بعدی اندروید ۱۰ که دوباره مربوط به درگاه USB است، محافظت از این درگاه دربرابر دمای بالا است؛ بنابراین، هرزمان که افزایش دمای غیرعادی در این درگاه احساس‌ شود، اندروید از شما درخواست می‌کند کابل شارژ یا هر لوازم‌ جانبی دیگری را که مربوط به این درگاه است، از گوشی جدا کنید تا دما به حالت عادی بازگردد. بررسی‌های انجام‌شده در کدهای اندروید ۱۰ به‌وسیله‌ی کاربران XDA نشان می‌دهد در این قابلیت، دمای ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به‌عنوان وضعیت بحرانی و دمای ۶۵ درجه‌ی سانتی‌گراد به‌عنوان وضعیت اضطراری برای دستگاه در نظر گرفته شده‌ است.

آیا چنین ویژگی‌هایی را برای دهمین شماره از سیستم‌عامل اندروید کافی و سودمند می‌دانید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات