پیشتازی آیپد و مک در میزان رضایت کاربران تبلت و رایانه

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده، آیپد و دستگاه‌های مک به‌ترتیب در دسته‌ی تبلت و رایانه‌های شخصی بیشترین میزان رضایت‌مندی کاربران را دارند.
تبلیغات

مؤسسه ACSI که میزان‌ رضایت‌مندی کاربران آمریکایی از محصولات مختلف را در بازه‌های زمانی مختلف اندازه‌گیری و بررسی می‌کند، امروز آمار سالانه‌ی جدیدی را برای رایانه‌های شخصی و لوازم خانگی منتشر کرده است که اطلاعات قابل‌توجهی را در بطن خود پوشش می‌دهد. در بخش رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها، اپل باری‌دیگر توانسته پیشتازی خود را حفظ کند و با همان امتیازی که سال گذشته کسب کرده بود، رتبه‌ی نخست را از حیث میزان رضایت‌مندی کاربران به‌دست آورد. 

طبق گفته‌ی ACSI، میزان رضایت‌مندی کاربران از محصولات در دسته‌ی رایانه‌های شخصی و تبلت نسبت‌به سال گذشته به‌طورکلی رشد ۱/۳ درصدی داشته است که نمره‌ی آن را به ۷۸ از ۱۰۰ می‌رساند. ACSI در‌ همین‌ رابطه می‌گوید:

این افزایش را به‌سبب افزایش ۳ درصدی میزان رضایت‌مندی کاربران از لپ‌تاپ‌ها شاهد هستید که امتیاز ۷۷ را برای این‌دسته از محصولات به‌ارمغان می‌آورد؛ با‌این‌حال رایانه‌های رومیزی کاهش ۲ درصدی را در میزان رضایت کاربران تجربه کرده‌اند که امتیاز ۸۱ را به‌ارمغان می‌آورد. کاهش ۴ درصدی میزان رضایت‌مندی کاربران از تبلت‌ها نمره‌ی این دسته از محصولات را به ۷۷ رسانده است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، رایانه‌های مک و تبلت‌های آیپد اپل همچنان در دسته‌بندی مربوط‌به خود رتبه‌ی نخست را با امتیاز ۸۳ حفظ کرده‌اند. پس‌ از اپل، سامسونگ با نمره‌ی ۸۱ قرار گرفته و سپس آمازون را در رتبه‌ی سوم دسته‌بندی تبلت‌ها شاهد هستیم که اگرچه نسبت‌به سال گذشته کاهش ۴ درصدی میزان رضایت‌مندی کاربرانش را به‌خود دیده است؛ اما همچنان با امتیاز ۷۹ رتبه‌ی خوبی را در جدول دارد. 

در بخش رایانه‌های شخصی نیز پس‌از اپل، اچ‌پی، ایسر، دل و توشیبا قرار گرفته‌اند که سه شرکت آخر به‌طور مشترک امتیاز ۷۷ را کسب کرده‌اند. 

اچ‌پی با امتیاز ۷۸ تغییری نکرده و هم‌اکنون توسط سه شرکت دیگر، یعنی ایسر با رشد ۳ درصدی، دل با رشد ۵ درصدی و توشیبا با رشد ۸ درصدی که همگی ۷۷ امتیاز دارند، دنبال می‌شود. مشتریان رایانه‌های دل را قابل‌اطمینان‌تر می‌دانند؛ درحالی‌که توشیبا به‌لطف دستگاه‌های سریعی که با قیمت ارزان عرضه می‌کند، توانسته رشد پرسرعتی داشته باشد.

دیدگاه خود را در‌ این رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات