مقایسه وزن نسخه‌ تیتانیومی و فلزی اپل واچ 5

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی تیتانیومی اپل واچ ۵ به‌لطف استفاده از آلیاژ جدید نسبت به نسخه‌ی فولادی سبک‌تر است؛ اما این تفاوت چقدر است؟
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، اپل از نسل پنجم ساعت هوشمند خود با نام اپل واچ سری ۵ رونمایی کرد؛ نسلی که به‌مانند سال قبل تفاوت ظاهری و باطنی آنچنانی را تجربه نکرده اما برای نخستین‌بار از آلیاژ تیتانیوم استفاده می‌کند که نسبت‌به مدل‌های دیگر، مقاومت بیشتر و وزن‌ کمتری دارد.

طبق توضیح کوپرتینویی‌ها، موادی که در ساختار نسخه‌ی تیتانیومی به‌کار رفته، باعث شده تا با ساعتی سبک‌تر روبه‌رو باشیم؛ اما پرسش اینجا است که تفاوت وزنی این مدل با مدل‌های دیگر به میزانی هست که کاربر متوجه آن شود؟

طبق داده‌های ارائه‌شده، نسخه‌ی تیتانیومی اپل واچ تنها ۵ گرم نسبت به مدل فولادی سبک‌تر است؛ اما باید توجه داشته باشید که عدد یادشده در ساعت‌های مچی برخلاف تصور، تفاوت قابل‌توجهی را رقم می‌زند. با‌این‌حال، اگر قصد خرید اپل واچ ۵ را دارید و از طرفی به وزن پایین ساعت مچی خود اهمیت می‌دهید، نسخه‌ی آلومینیومی اپل واچ ۵ همچنان از تمامی مدل‌های دیگر سبک‌تر است.

وزن اپل واچ سری ۵ نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری به تفکیک آلیاژ بدنه:

  • آلومینیوم: ۳۰.۸ گرم
  • تیتانیوم: ۳۵.۱ گرم
  • سرامیک: ۳۹.۷ گرم
  • فولاد ضدزنگ: ۴۰.۶ گرم

وزن اپل واچ سری ۵ نسخه‌ی ۴۴ میلی‌متری به تفکیک آلیاژ بدنه:

  • آلمینیوم: ۳۶.۸ گرم
  • تیتانیوم: ۴۱.۷ گرم
  • سرامیک: ۴۶.۷ گرم
  • فولاد ضدزنگ: ۴۷.۸ گرم

با‌ تمامی‌ این‌ اوصاف، هدف از توسعه‌ی این نسخه از اپل واچ، فقط کاستن از وزن نبوده است؛ زیرا طبق گفته‌ی اپل، آن‌ها با به‌کارگیری آلیاژ تیتانیوم در اپل واچ سری ۵ زیبایی و مقاومت را با یکدیگر در هم آمیخته‌اند.

تیتانیوم تنها در منحصر‌به‌فرد‌ترین ساعت‌های مچی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا به‌طرز استثنائی قدرتمند، سبک‌وزن و زیبا است. برای مدل تیتانیومی ما پوشش سطح اختصاصی‌ای را توسعه دادیم که از زرد‌شدگی، زنگ‌زدگی و برجا‌ی ماندن اثر انگشت جلوگیری می‌کند. 

توجه داشته باشید که تفاوت مدل تیتانیومی با مدل فولادی تنها به مقاومت و وزن خلاصه نمی‌شود؛ زیرا به‌لطف پوشش سطحی متفاوت در این نسخه، کاملا ازلحاظ ظاهری می‌توان تفاوت را متوجه شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات