فولکس واگن ID.R رکورد جشنواره گودوود را شکست

سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودرو تمام‌الکتریکی فولکس‌واگن ID.R با رانندگی رومن دوماس رکورد جشنواره‌ی سرعت گودوود را ۱.۷ ثانیه ارتقا داد.
تبلیغات

خودرو الکتریکی مسابقه‌ای فولکس‌واگن ID.R رکورد کلی جشنواره‌ی سرعت گودوود را شکست. سریع‌ترین زمانی‌که در هیل‌کلایمب ثبت شده بود، با ۴۱.۶ ثانیه به نیک هیدفد تعلق داشت که در سال ۱۹۹۹ آن را با خودرو فرمول یک مک‌لارن مرسدس MP4/13 ثبت کرد. با وجود این، فولکس‌واگن ID.R در جشنواره‌ی سرعت امسال با عبور از رکورد هیدفد و ثبت زمان ۳۹.۹۰ ثانیه، رکوردی بسیار فوق‌العاده و دست‌نیافتنی را ازآنِ خود کرد. رکورد جدید ۱.۷ ثانیه در مقایسه‌ با رکورد هیدفد کمتر است که می‌تواند سال‌های زیادی دست‌نخورده باقی بماند. فولکس‌واگن ID.R مسافت ۱.۸۶ کیلومتری گودوود را با متوسط سرعت ۱۶۳/۱۸ کیلومتر بر ساعت طی کرد و به خط پایان رسید.

Volkswagen ID.R / فولکس واگن

پشت فرمان فولکس‌واگن ID.R هنگام ثبت این رکورد رومن دوماس، قهرمان دو دوره‌ی مسابقات ۲۴ ساعته لمان، نشسته بود که در جشنواره‌ی سرعت گودوود سال گذشته نیز با این خودرو شرکت کرده بود. همچنین، دوماس ماه گذشته در پیست نوربرگ‌رینگ رکورد ۶ دقیقه و ۵.۳۳۶ ثانیه را برای این خودرو الکتریکی ثبت کرده بود.

رومن دوماس

خودرو مسابقه‌ای فولکس‌واگن از باتری کوچک‌تری در مقایسه با باتری‌های استفاده‌شده در مسابقات بین‌المللی پایکس پیک هیل‌کلایمب و نوربرگ‌رینگ بهره می‌برد. این، یعنی با احتساب راننده، وزن آن در مجموع سبک‌تر از ۱۰۰۰ کیلوگرم است. نکته درخورتوجه اینکه دوماس اولین‌بار در ابتدای هفته جاری و هنگام تعیین خط، به‌طور غیررسمی رکورد هیدفد را با زمان ۴۱.۱ ثانیه شکست؛ رکوردی که شاید هیچ‌  خودرو بنزینی، تکرار نکند. 

Volkswagen ID.R / فولکس واگن
خودرو ID.R با ثبت رکورد در جشنواره‌ی سرعت گودوود، باردیگر نشان داد سیستم محرکه‌ی برقی فولکس‌واگن حتی می‌تواند قدرتمندتر از پیشرانه‌های متعارف کنونی باشد. رومن دوماس توانایی کامل ID.R را در این مسیر کوتاه، اما پرپیچ‌وخم به رخ همگان کشاند. پس از پیروزی در پایکس پیک و رکورد خودرو الکتریکی در نوربرگ‌رینگ نوردشلایفه، او هم‌اکنون نقطه‌ی عطفی دیگری برای رانندگی خودروهای برقی به دست آورد. با اینکه زمان کمی برای آماده‌سازی و کاهش وزن فولکس‌واگن ID.R برای جشنواره‌ی سرعت داشتیم، عملکرد تمام اعضای تیم عالی بود.
Volkswagen ID.R / فولکس واگن

با این حال، هنوز کار فولکس‌واگن با خودرو الکتریکی ID.R به پایان نرسیده است؛ چراکه اواخر سال جاری، این مدل به‌سوی جاده تیانمن شان در چین خواهد رفت که مسیری دشوار با ۹۹ پیچ و صخره‌های بزرگ است. فولکس‌واگن ID.R با پشت‌سر گذاشتن فرایند توسعه‌ی کامل، می‌تواند ۶۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. آنچه این خودرو تمام‌الکتریکی فولکس‌واگن را بیش‌ازپیش برجسته می‌کند، شتاب‌گیری آن است؛ به‌ گونه‌ای که در ۲.۲۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌سد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت است.

دانلود    360P      720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات