گلکسی واچ اکتیو 2 با قابلیت پایش ضربان قلب ECG معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین گزارش‌ها انتظار می‌رود گلکسی واچ اکتیو ۲ سامسونگ با ردیاب ضربان قلب ECG معرفی شود؛ قابلیتی که پیش‌تر در اپل واچ سری ۴ نیز دیده شد.
تبلیغات

در نخستین روزهای تیرماه گفته شد که گلکسی واچ اکتیو ۲ سامسونگ اوایل ۲۰۲۰ معرفی می‌شود. براساس آخرین گزارش‌ Wareable، به‌نظر می‌رسد گلکسی واچ جدید کره‌ای‌ها، نخستین ساعت هوشمند این شرکت با قابلیت پایش ضربان قلب ECG خواهد بود.

البته در گزارش منتشرشده از سوی Wareable به این موضوع اشاره شد که قابلیت پایش ضربان قلب ECG در زمان اولین عرضه‌ی این ساعت هوشمند دردسترس کاربران قرار نخواهد داشت بلکه کاربران می‌توانند در عرضه‌های بعدی و براساس به‌روزرسانی‌هایی که قرار است این گجت پوشیدنی دریافت کند، قابلیت پایش ضربان قلب را نیز دراختیار داشته باشند.

انتظار می‌رود در اولین عرضه‌، شاهد ساعت هوشمند جدیدی با قابلیت پایش ساده‌ی ضربان قلب باشیم. ساعت هوشمند تنها زمانی‌که ضربان قلب کاربر بسیار بالا برود یا بسیار افت کند، به وی هشدار می‌دهد.

گلکسی واچ اکتیو 2

این اولین‌بار نیست که ساعت هوشمند سامسونگ با قابلیت پایش ضربان قلب معرفی می‌شود. نسخه‌های قدیمی‌تر نظیر گلکسی واچ اکتیو و گلکسی واچ نیز قابلیت پایش ضربان قلب را داشتند که البته باتوجه به سیستم پایش نوری، از دقت کمتری برخوردار بودند.

درمقابل سیستم ساده‌ی پایش ضربان قلب، ردیاب‌های الکتروکاردیوگرام (ECG) قرار دارند که می‌توانند سیگنال‌های الکتریکی را با دقت بالاتری اندازه‌گیری کنند و همچنین امکان تشخیص وضعیت‌های مختلف مرتبط با سلامتی کاربر را نیز فراهم می‌کنند. البته، ردیاب‌های ECG برای آنکه بتوانند روی دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند، لازم است تاییدیه‌ی FDA را دریافت کنند. شاید به‌همین دلیل کره‌ای‌ها تاکنون در مورد مجهز کردن ساعت‌های هوشمند خود به ردیاب‌ ضربان قلب ECG به این حد تأخیر داشته‌اند.

سال گذشته نیز کوپرتینویی‌ها مسیر مشابه سامسونگ را طی کردند. ابتدا اواسط شهریورماه سال گذشته اپل واچ سری ۴ با نمایشگر بزرگتر و بدنه‌ای باریک‌تر معرفی شد ولی در به‌روزرسانی بعدی در ماه دسامبر در آمریکا و سپس طی ماه مارس در انگلیس، قابلیت پایش ضربان قلب ECG‌ به این ساعت هوشمند اضافه شد و در زمان رونمایی چنین قابلیتی دردسترس کاربران نبود.

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

در رویداد رونمایی اپل واچ سری ۴، اپل اعلام کرد که مجوزهای لازم را برای ردیاب ضربان قلب ECG از سازمان FDA دریافت کرده است که البته دریافت مجوز لزوما به‌معنی دریافت تاییدیه‌ی رسمی نبود. به‌همین دلیل، یک بازه‌ی زمانی طول کشید تا اپل نیز توانست تاییدیه‌ی رسمی FDA را برای استفاده از این قابلیت دریافت کند. به‌نظر می‌رسد کره‌ای‌ها نیز مسیری مشابه کوپرتینویی‌ها را طی می‌کنند و احتمال دارد گلکسی واچ اکتیو ۲ در روند مراحل دریافت تاییدیه‌ی FDA‌ قرار گرفته باشد.

از نظر ظاهری، گلکسی واچ اکتیو ۲ شباهت زیادی به ساعت‌‌های هوشمند سنتی گلکسی واچ اکتیو قبلی خودش دارد. انتظار می‌رود این ساعت هوشمند در سه نسخه یکی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی LTE، دیگری با قابلیت پشتیبانی از فقط بلوتوث و نسخه‌ی سوم تحت برند Under Armour، با بند انحصاری و نیز اشتراک ۶ماهه‌ی MapMyRun دردسترس کاربران قرار گیرد. براساس اعلام SamMobile، هر سه مدل در دو اندازه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و به‌همراه نسخه‌ی ۱.۵ نرم‌افزار One UI سامسونگ به بازار عرضه خواهند شد.

براساس اعلام Wareable، انتظار می‌رود گلکسی واچ اکتیو ۲ ماه آینده هم‌زمان با رویداد رونمایی گلکسی نوت ۱۰ معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات