مایکروسافت تیمز با ۱۳ میلیون کاربر روزانه اسلک را پشت‌سر گذاشت

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت با سرویس تیمز، رقابتی جدی با اسلک دارد و آمار کاربران روزانه‌ی آن‌ها، خبر از پیروزی غول قدیمی بر استارتاپ ساختارشکن دارد.
تبلیغات

مایکروسافت بالاخره آمار کاربران فعال سرویس Teams، رقیب اصلی اسلک را منتشر کرد. طبق گزارش منتشرشده، سرویس ردموندی‌ها روزانه بیش از ۱۳ میلیون کاربر دارد. به‌علاوه، تیمز ۱۹ میلیون کاربر ماهانه هم دارد. مایکروسافت برای اولین‌بار تعداد کاربران فعال سرویس خود را منتشر کرد. آن‌ها قبلا گزارشی از شرکت‌های سیستم تیمز منتشر کرده و آمار ۵۰۰ هزار سازمان را ادعا کرده بودند.

آمار سرویس مایکروسافت تیمز بیشتر از اسلک است که روزانه ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد. استارتاپ مذکور آمار ۱۰ میلیون کاربر را در ابتدای سال جاری میلادی منتشر کرد. همین آمار در ماه آوریل هم در گزارش‌های مالی شرکت درج شد. رسانه‌ی The Verge در پی انتشار اخبار مایکروسافت، از اسلک آمار تکمیلی درخواست کرد، اما آن شرکت از زمان عرضه‌ی عمومی سهام خود، در سکوت رسانه‌ای به سر می‌برد و هیچ اعداد و ارقام جدیدی ارائه نکرد.

مایکروسافت تمایل دارد تا همه را از پشت سر گذاشتن رکورد اسلک مطلع کند. چنین آماری قطعا با توجه به دوره‌ی کاری دوساله‌ی سرویس Microsoft Teams، یک دستاورد قابل‌توجه محسوب می‌شود. ازطرفی رقابت تیمز با اسلک را نمی‌توان رقابتی عادلانه و صحیح خواند. مایکروسافت سرویس خود را همراه‌با Office 365 ارائه می‌کند، درحالی‌که اسلک یک سرویس مستقل پولی محسوب می‌شود. درنتیجه مایکروسافت در همکاری با برخی از انواع کسب‌وکار مزیت‌های قابل‌توجهی دارد. درمقابل اسلک به سرویس محبوب استارتاپ‌ها و تیم‌های کوچک شهرت دارد؛ تیم‌هایی که به‌جای استفاده از نرم‌افزارهای مایکروسافت همچون ورد، اکسل و اوتلوک، از سرویس‌های G Suite استفاده می‌کنند.

مایکروسافت در بازاریابی و ارائه‌ی سرویس تیمز رویکردی بسیار تهاجمی داشت. ردموندی‌ها از انواع ابزارهای بی‌شمار خود برای شناساندن سرویس به کاربران و سازمان‌ها استفاده کردند و هفته‌ی آینده هم رویداد سالانه‌ی شرکای خود را در لاس وگاس برگزار می‌کنند. گزارش‌های متعدد ادعا می‌کنند که روند تشویق کاربران به استفاده از تیمز در سال آینده هم توسط مایکروسافت ادامه خواهد یافت. درواقع ردموندی‌ها برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای بازاریابی هرچه بیشتر سرویس خود دارند. درنتیجه احتمالا آمار کاربران فعال در سال آینده افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

مایکروسافت تیمز / Microsoft Teams

مایکروسافت علاوه‌بر انتشار آمار کاربران فعال ماهانه، اخبار قابلیت‌های جدید تیمز را ارائه کرد. تا ماه آینده‌ی میلادی، قابلیت اعلان‌های با اولویت بالا در تیمز ارائه می‌شود. چنین قابلیتی تا زمان پاسخ دادن مخاطب به پیام، هر دو دقیقه یک اعلان در گوشی یا دسکتاپ برای او ارسال می‌کند. ردموندی‌ها چنین قابلیتی را با تمرکز روی بیمارستان‌ها یا اتاق‌های خبر ارائه کردند که پاسخ سریع، اهمیت بالایی دارد. به‌علاوه قابلیت گزارش خواندن پیام هم تا پایان ماه جاری به تیمز اضافه می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های تیمز که به‌زودی ارائه می‌شوند، می‌توان به پست کردن پیام و متن در چند کانال اشاره کرد. مدیریت کانال‌ها هم در ماه جاری به سرویس افزوده می‌شود. از قابلیت‌هایی که هم‌اکنون در اختیار مشتریان تیمز قرار دارد، می‌توان به نشان کردن خبر و پیام در کانال‌ها اشاره کرد.

مایکروسافت تیمز برای تمامی مشتریان آفیس ۳۶۵ عرضه می‌شود

مایکروسافت در دو سال گذشته روند بهینه‌سازی تیمز را به‌صورت مداوم انجام می‌داد. تغییر اساسی در روند توسعه و ارائه، نسخه‌ی رایگان سرویس مذکور بود که سال گذشته معرفی شد. به‌علاوه قابلیت‌های متعددی در ماه مارس سال جاری به سرویس اضافه شدند و به‌روزرسانی منظم هم همیشه در دستور کار مایکروسافت قرار دارد. ردموندی‌‌ها در رقابت با اسلک رویکردهای تهاجمی دیگری هم داشته‌اند. آن‌ها استفاده از سرویس نوپا را در داخل تیم‌های خود ممنوع کردند و همچنین نسخه‌ی رایگان اسلک در بسیاری موارد ممنوع اعلام شد. در این‌ میان استارتاپ مذکور ساکت نماند و قابلیت‌های متعددی را به سرویس خود اضافه کرد. از میان قابلیت‌های جدید می‌توان به اضافه کردن ایمیل به سرویس چت اسلک و هماهنگی با سرویس‌های مهم همچون Zoom و حتی آفیس ۳۶۵ اشاره کرد.

مایکروسافت تیمز / Microsoft Teams

ردموندی‌ها اسلک را در حوزه‌ای به‌عنوان رقیب بزرگ می‌شناسند که سال‌ها فرمانروای آن بودند. ازطرفی اسلک از همان زمان رونمایی تیمز، متوجه تهدیدهای جدی مایکروسافت در بازارش شد. سرویس‌های مذکور تفاوت‌هایی کاملا بنیادی با هم دارند و بازار هدف آن‌ها نیز متفاوت است. قطعا فضا برای رشد هردوی آن‌ها وجود دارد و کمی رقابت سالم‌تر می‌تواند منجر به ارائه‌ی قابلیت‌های مفیدتر در هر کدام بشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات