گوگل حذف خودکار تاریخچه مکان‌ و فعالیت کاربر را ممکن می‌سازد

پنج‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل امکان حذف خودکار داده‌های مربوط‌به تاریخچه‌ی مکان و فعالیت وب و برنامه‌ها را برای کاربران فراهم کرد.
تبلیغات

گوگل قصد دارد از امروز، امکان حذف خودکار تاریخچه‌ی مکان‌ و داده‌های فعالیت را برای کاربران اندروید و iOS مهیا کند. غول موتور جست‌وجو پیش‌تر امکان خاموش و روشن‌ کردن تاریخچه‌ی مکان (Location History) و فعالیت‌های وب و نرم‌افزارها (Web & App Activity) را مستقیما از داخل حساب کاربری گوگل فراهم کرده بود که گزینه‌ای برای حذف دستی داده‌های ذخیره‌شده را نیز شامل می‌شد؛ اما اکنون ویژگی دیگری نیز وجود دارد که به‌واسطه‌ی آن می‌توان خیلی راحت‌تر، از شر چنین داده‌هایی خلاص شد.

از امروز، مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای حذف خودکار داده‌ها در اپلیکیشن گوگل وجود خواهند داشت که به کاربر اجازه می‌دهند داده‌های خود را راحت‌تر از قبل مدیریت کند. با اضافه‌شدن این ویژگی، می‌توان با انتخاب محدوده‌ی زمانی، تصمیم گرفت چه مدت داده‌ها ذخیره شوند؛ بنابراین، داده‌های قدیمی‌تر به‌صورت خودکار از حساب کاربری گوگل حذف خواهند شد.

به‌گفته‌ی گوگل، کاربر می‌تواند محدوده‌ی زمانی بین ۳ تا ۱۸ ماه را برای مدت ذخیره‌سازی داده‌های فعالیت خود تعیین کند. کاربران باید به‌زودی گزینه‌های مربوط‌به حذف خودکار داده‌ها را مشاهده کنند و این گزینه‌ها ابتدا برای تاریخچه‌ی مکان و فعالیت وب و برنامه‌ها دردسترس خواهند بود. عرضه‌ی گسترده‌تر این قابلیت در هفته‌های آینده اتفاق می‌افتد؛ بنابراین، اگر نمی‌توانید اکنون آن را مشاهده کنید، باید صبور باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات