لامبورگینی اوروس با تیونینگ ABT رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تیونینگ آلمانی ABT مدلی از لامبورگینی اوروس را با قدرت ۷۰۰ اسب‌بخاری معرفی کرده که سرعت‌گیری‌اش درحد سوپراسپرت‌ها دارد.
تبلیغات

لامبورگینی اوروس خودرویی بسیار قدرتمند است؛ ولی شرکت ABT تصمیم گرفت این خودرو را قدرتمندتر کند. این شرکت آلمانی که بیشتر به‌دلیل تیونینگ و ارتقای محصولات فولکس واگن، اشکودا، آئودی و سئات شناخته شده، این بار تصمیم گرفته به‌سراغ گاو وحشی ایتالیایی برود که زیرمجموعه‌ای از فولکس واگن محسوب می‌شود. لامبورگینی اوروس در حالت استاندارد به پیشرانه‌ی چهارلیتری V8 تویین توربوشارژ مجهز است که می‌تواند ۶۴۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند؛ اما این قدرت ازنظر ABT برای چنین خودرویی کافی نیست؛ به‌همین‌دلیل، قدرت اوروس را به ۷۰۰ اسب‌بخار افزایش داده‌اند. حالا دیگر اوروس در‌مقایسه‌با اصلی‌ترین رقیبش، یعنی جیپ گرند چروکی ترک هاوک که به پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری V8 با قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار مجهز است، تنها هفت اسب‌بخار قدرت کمتری دارد.

Lamborghini Urus by ABT

این شرکت درکنار افزایش قدرت موتور، گشتاور آن را نیز از ۸۵۰ به ۹۱۰ نیوتن‌متر افزایش داده است. در بخش گشتاور، حالا اوروس دربرابر رقیب آمریکایی خود برتر است؛ چون گشتاور جیپ فقط ۸۷۵ نیوتن‌متر است. به‌گفته‌ی ABT، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر لامبورگینی اوروس پس از اعمال این تغییرات به ۴.۴ ثانیه رسیده که تنها یک‌دهم ثانیه از جیپ کُندتر است.

Lamborghini Urus by ABT

این شرکت تیونری اعلام نکرده حداکثر سرعت لامبورگینی اوروس افزایش پیدا کرده یا نه؛ اما اگر این اتفاق نیفتاده باشد، بازهم ایرادی ندارد؛ چون حداکثر سرعت مدل استاندارد اوروس نیز ۳۰۵ کیلومتر‌بر‌ساعت است و این میزان بسیار رضایت‌بخش است. همچنین، کنجکاویم بدانیم شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر اوروس نیز چه تغییری کرده؛ چون مدل استاندارد آن می‌تواند در ۱۲.۸ ثانیه از حالت سکون به این سرعت برسد.

Lamborghini Urus by ABT

براساس آخرین اخبار که البته لامبورگینی به‌طوررسمی تأیید نکرده، این خودروساز مشغول کار روی نسخه‌ای قوی‌تر از اوروس با کد پرفورمانته است. اگر لامبورگینی مدل قوی‌تر اوروس را به بازار بفرستد، احتمالا بازار پورشه کاین توربو اس E هیبرید و بنتلی بنتایاگا را کساد خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات