جایگاه سوخت‌گیری هیدروژن در نروژ منفجر شد

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
انفجار ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن در نروژ، موجب توقف موقت فروش خودروهای پیل سوختی هیدروژنی تویوتا و هیوندای در این کشور شد.
تبلیغات

دو روز پیش یک ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن در نروژ منفجر و طعمه شعله‌های حریق شد؛ روز ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹ می‌تواند روزی باشد که ادعا درباره ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژنی و خودروهای پیل سوختی هیدروژنی به‌طور کلی برای همیشه تغییر خواهد کرد.

براساس گزارش‌های ایستگاه Uno-X، انفجار بسیار بزرگ بود. انفجار به‌حدی بزرگ بود که کیسه‌های هوا را در خودروهای مجاور فعال کرد و موجب ضرورت بستن تقاطع‌های شلوغ شد. مرکز خدمات آتش‌نشانی توصیه کرد که ناحیه ایمنی در شعاع ۵۰۰ متری ایجاد شود.

خبر خوب این است که هیچ گزارشی درباره آسیب‌های مستقیم وجود ندارد، اما برخی گزارش‌ها می‌گویند دو نفر به‌دلیل آسیب‌های ناشی از باز شدن کیسه هوا در خودروهای خود به اورژانس فرستاده شدند.

ایستگاه سوخت هیدروژن

مرکز خدمات آتش‌نشانی نروژ گفت:

احتمالاً مخزنی در ایستگاه هیدروژن کنار ایستگاه پلیس منفجر شده است.

مرکز ترافیک جاده‌ای نیز در توئیت‌هایی اعلام کرد:

تقاطع E18 در نزدیکی محل حادثه به‌دلیل خطر انفجار در هر دو جهت بسته شد. تقاطع E16 در تونل Bjornegarden در باروم نیز به همین دلیل بسته شده است.

آن‌ها همچنین ساعت ۲۲ توئیت جدیدی منتشر کردند:

بااین‌حال اوضاع در ساعت ۲۲ شروع به عادی شدن کرد و تقاطع E18 اکنون دوباره باز شده است و مرکز خدمات آتش‌نشانی نیز کنترل خوبی روی آتش دارد. علت انفجار هنوز مشخص نشده است و باید مورد بررسی قرار گیرد.
Toyota hydrogen fuel cell vehicle / خودروی هیدروژنی پیل سوختی تویوتا

به همین دلیل، Uno-X دو ایستگاه هیدروژنی دیگر خود را در نروژ بسته است، درحالی‌که خودروسازان تویوتا و هیوندای فروش خودروهای پیل سوختی هیدروژنی (FCV) خود را به‌طور موقت متوقف کردند؛ هر چند فقط چند دستگاه خودروی پیل سوختی هیدروژنی در هر ماه به فروش می‌رسید. انتظار می‌رود که صاحبان خودروهای پیل سوختی هیدروژنی، خودروهای اجاره‌ای دریافت کنند.

باتوجه‌به اینکه چند ایستگاه سوخت‌گیری سوخت هیدروژن در سراسر جهان نصب شده است، با این انفجار متوسط ​​تعداد انفجارها در هر ایستگاه احتمالاً به میزان بالاتری نسبت به هر سوخت دیگر خواهد بود.

120-kW Fuel Cell/Electric Propulsion System (Hyundai NEXO)

اغلب به‌علت کارایی کم انرژی، هزینه‌های بالا و عدم وجود زیرساخت‌های سوخت‌گیری، از خودروهای پیل سوختی هیدروژن به‌عنوان جایگزین بدی برای خودروهای تمام الکتریکی انتقاد می‌شود. درحالی‌که به‌لطف شارژرهای فوق سریع، زمان شارژ خودروی الکتریکی کاهش یافته و شعاع حرکتی این خودروها نیز افزایش یافته است، به نظر می‌رسد که خودروهای پیل سوختی هرگز فرصتی برای پیشرفت سریع نداشته باشند. هرگونه مسائل مربوط‌به ایمنی (به‌ویژه اگر چنین حوادثی باز هم تکرار شود)، فقط به چالش فناوری پیل سوختی می‌افزاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات