شراکت غیرمعمول دو رقیب؛ مایکروسافت و سونی برای توسعه گیمینگ ابری همکاری می‌کنند

جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت و سونی شراکت جدیدی را آغاز کرده‌اند که به‌سبب آن، این دو غول دنیای بازی‌ برای توسعه سرویس‌های ابری مبتنی‌بر گیم و هوش‌مصنوعی بایکدیگر همکاری می‌کنند.
تبلیغات

روز گذشته، مایکروسافت و سونی به‌طرز غیر‌منتظره‌ای خبر از همکاری جدیدی دادند که به‌سبب آن، این دو رقیب برای توسعه سرویس‌های مبتنی‌بر بازی باهم شراکت خواهند کرد.

مایکروسافت در توضیح این همکاری بیانیه‌ای را منتشر کرده است که در آن می‌گوید:

این دو شرکت مشترکاً به‌دنبال گسترش راهکارهای آتی در حوزه ابری هستند تا ازطریق پلتفرم مایکروسافت آژور، بازی‌های قابل‌احترام و سرویس‌های استریمینگ محتوای خود را مورد پوشش و پشتیبانی قرار دهند.

طبق بیانیه مایکروسافت، سونی در آینده نزدیک از پلتفرم مایکروسافت آژور برای سرویس استریمینگ خود بهره خواهد برد که باتوجه به رقابت دیرینه دو شرکتِ یادشده، خبر فوق بسیار غیرمنتظره جلوه می‌کند.

اهالی مایکروسافت در ادامه می‌گوید:

افزون‌بر موارد اشاره‌شده، این تلاش‌ها شامل ساخت پلتفرم‌های توسعه جدید با کارکرد بهتر برای جامعه خالقین محتوا نیز می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که سونی و مایکروسافت همکاری آینده‌نگرانه‌ای را برای پیشبرد محتوای گیمینگ باهدف بهبود تجربه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بازی‌های ویدئویی آغاز کرده‌اند. اگرچه این دو شرکت ارائه جزئیات بیشتر از این همکاری را به تاریخی نامشخص در آینده موکل کرده‌اند؛ اما مشخصاً بخش عمده‌ای از این شراکت حول‌محور سرویس‌های ابری مبتنی‌بر بازی  می‌گردد. 

نکته مهم درباره این همکاری، مؤفقیت مایکروسافت در کسب بازار‌های جدید و شکست رقبای کهنه‌کار و باتجربه‌ای همچون آمازون در حوزه ابری است.

افزون‌بر مورد یادشده، گوگل نیز که به‌تازگی سرویس استریم بازی استیدیا (Stadia) را معرفی کرده، بدان‌جهت که از میزبانی سرویس ابری سونی بی‌بهره می‌ماند، یکی‌دیگر از شکست‌خورده‌های همکاری ردموندی‌ها و ژاپنی‌ها محسوب می‌شود. گوگل با معرفی سرویس گیمینگ خود، قطعاً به یکی از تهدید‌های بزرگ برای مایکروسافت و سونی تبدیل خواهد شد و باتوجه به بهره‌گیری آن‌ها از محبوبیت یوتیوب، به‌نظر نمی‌رسد که گوگل کار سختیِ را برای جای‌دادنِ خود در جامعه گیمینگ داشته باشد.

علاوه‌بر همکاری یادشده، این دو شرکت در حوزه هوش‌مصنوعی و نیمه‌هادی‌ها نیز با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ این همکاری شامل استفاده از حسگر‌های تصویری هوشمند و بسیاری از موارد دیگر می‌شود که سونی قصد دارد با استفاده از پلتفرم هوش‌مصنوعی آژور، برای محصولات مصرفی خود از آن بهره ببرد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در توضیح همکاری اخیر آن‌ها با سونی می‌گوید:

سونی همیشه یکی از رهبران حوزه سرگرمی و فناوری بوده و همکاری‌ای که ما امروز از آن رونمایی کردیم، برپایه همین سابقه مملو از نوآوری و ابداعات بنا نهاده شده است. شراکت ما برای سونی قدرت و توانمندی بالای پلتفرم‌های آژور و Azure AI را به‌ارمغان خواهد آورد تا آن‌ها بتوانند تجارب جدید را در حوزه‌های سرگرمی و بازی به مشتریانشان ارائه کنند.

اگرچه سونی هم‌اکنون سرویس استریمینگ مبتنی‌بر بازی خود را بانام Playstation Now دردسترس کاربران قرار داده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که زیرساخت‌ها بهترِ مایکروسافت دلیلی بوده که آن‌ها به‌سوی همکاری با رقیبشان حرکت کنند.

فیل اسپنسر، رهبر بخش ایکس‌باکس در گفت‌و‌گویی که اخیراً درباره سرویس استریم بازی xCloud انجام داده، به نمایش خیره‌کننده‌شان در نمایشگر E3 پیش‌رو اشاره کرده است.

حال باید تا انتها سال جاری میلادی منتظر بمانیم تا دست‌پختِ جدید مایکروسافت را درعمل بچشیم.

دیدگاه خود را در‌این‌رابطه با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید. به‌نظر شما سونی گزینه مناسبی را برای همکاری انتخاب کرده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات