گلکسی نوت 10 پرو احتمالا قوی‌ترین مدل نوت 10 سامسونگ خواهد بود

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
گزارش‌های اخیر می‌گویند سامسونگ قصد دارد نام‌گذاری سری گلکسی نوت ۱۰ را دستخوش تغییر کند و ظاهرا قوی‌ترین مدل این سری گلکسی نوت ۱۰ پرو نام خواهد داشت.
تبلیغات

با اینکه فعلا در آوریل۲۰۱۹ هستیم و ماه‌ها تا زمان رونمایی رسمی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ فاصله داریم، شایعات و اخبار منتسب به این گوشی‌ها از همین حالا آغاز شده‌اند و به‌مرورزمان به‌ تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. ظاهرا توجه عموم مردم، کم‌کم از سری گلکسی اس ۱۰ دور و به سری گلکسی نوت ۱۰ معطوف می‌شود.

همچون همیشه، نخستین اخبار و تصاویر مربوط‌به گوشی‌های معرفی‌نشده را برخی منابع افشاگر دردسترس رسانه‌ها قرار می‌دهند. صفحه‌ی توییتر آیس یونیورس یکی از شناخته‌شده‌ترین افشاگران است که سابقه‌ی درخشانی درزمینه‌ی افشای اطلاعات مربوط‌به گوشی‌های سامسونگ پیش از رونمایی رسمی دارد. این صفحه‌ی توییتر اخیرا اطلاعات جالبی درباره‌ی خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ منتشر کرده است.

آیس یونیورس به‌رسم همیشه، تنها به جمله‌ای ساده بسنده کرد و اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن به‌اشتراک نگذاشت. ساعاتی پیش در این صفحه، عبارت «نوت ۱۰ پرو» نقش بست تا از‌این‌طریق بفهمیم سامسونگ به‌احتمال زیاد قصد دارد روند نام‌گذاری سری نوت را تغییر دهد. این، یعنی انتظار می‌رود کره‌ای‌ها درکنار مدل معمولی گلکسی نوت ۱۰، مدل پیشرفته‌تر آن با نام گلکسی نوت ۱۰ پرو را عرضه کنند.

گلکسی نوت 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Note 9

پیش‌تر در شایعاتی اعلام شده بود سامسونگ در پی عرضه‌ی چند مدل از سری گلکسی نوت در سال جاری میلادی است. در این شایعات، گفته شده بود حتی امکان دارد این شرکت کره‌ای چهار مدل مختلف از گلکسی نوت ۱۰ را روانه‌ی بازار کند؛ اتفاقی که البته کمی دورازانتظار به‌نظر می‌رسد. 

گرچه پسوند «پرو» در دنیای گوشی‌های موبایل پسوندی آشنا است و معمولا به مدل حرفه‌ایِ گوشی‌ها اشاره می‌کند، استفاده از این پسوند برای محصولی همچون گلکسی نوت کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد. مطمئنا شما هم قبول دارید که دستگاه‌های سری گلکسی نوت،‌ به‌خودیِ‌خود گوشی‌هایی رده‌بالا با طراحی جذاب و سخت‌افزاری  قدرتمند هستند و عملا محصولاتی رده‌بالا و حرفه‌ای به‌شمار می‌آیند.

بااین‌اوصاف، به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد برای گلکسی نوت (های) سال ۲۰۱۹، برخی از گوشی‌های این سری را حرفه‌ای‌تر و پیشرفته‌تر از دیگر دستگاه‌ها بسازد. براساس تجربه‌های پیشین‌، باید بگوییم گوشی‌های گلکسی نوت همواره جزو بهترین‌های بازار بوده‌اند و این حقیقت هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد چنین دستگاهی را حتی بهتر از قبل بکند و مدلی بسیار پیشرفته نیز دردسترس کاربران قرار دهد. 

تمامی این‌ها بدین‌معنا هستند که احتمالا مدل کوچک‌تر و ضعیف‌تر این سری با نام احتمالی گلکسی نوت ۱۰ ای (Galaxy Note 10e) اصلا وجود خارجی نخواهد داشت و درواقع، خود نوت ۱۰ مدل ضعیف‌تری درمقایسه‌با نوت ۱۰ پرو به‌حساب خواهد آمد. درواقع، یکی از پیش‌بینی‌ها این است که سامسونگ قصد دارد دو مدل از خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰ را روانه‌ی بازار کند.

گلکسی نوت 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Note 9

گلکسی نوت 10 پرو احتمالا تعداد اعضای خانواده‌ی نوت ۱۰ را به دو گوشی می‌رساند

بااین‌همه، می‌توان به‌نحو دیگری نیز محصولات این سری را پیش‌بینی کرد. درواقع، امکان عرضه‌ی سه گوشی سامسونگ وجود دارد: ۱. گلکسی نوت ۱۰ ای به‌عنوان ضعیف‌ترین مدل؛ ۲. گلکسی نوت ۱۰ به‌عنوان مدلی معمولی؛ ۳. گلکسی نوت ۱۰ پرو به‌عنوان قوی‌ترین مدل. این تصمیم سامسونگ باعث خواهد شد اسامی گوشی‌های جدید خانواده‌های گلکسی اس و گلکسی نوت با‌ یکدیگر تاحدزیادی یکسان شود تا هماهنگی بیشتری در بین آن‌ها را شاهد باشیم. تنها تفاوت به گلکسی اس ۱۰ «پلاس» و گلکسی نوت ۱۰ «پرو» مربوط خواهد شد.

یکی از سؤالات مهم این است که مدل‌های مختلف نوت ۱۰ چه تفاوت‌هایی با‌ یکدیگر خواهند داشت؟ درهرصورت، سخت است باور کنیم سامسونگ بخواهد مدلی از نوت را با نمایشگر کوچک‌تر از ۶ اینچ بسازد. این موضوع ذهنمان را به‌سمت قابلیت مهم و جدید این روزهای صنعت موبایل معطوف می‌کند؛ یعنی نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی یا همان 5G.

با درنظرگرفتن آنچه پیش‌تر از سامسونگ برای خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ دیده‌ایم، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم این شرکت کره‌ای رویکرد مشابهی برای گلکسی نوت ۱۰ اتخاذ خواهد کرد. درواقع، احتمالا تنها یکی از این گوشی‌ها (طبعا مدل پرو) از مزیت‌های 5G بهره خواهد گرفت. البته، امکان دیگری نیز وجود دارد که فکر نمی‌کنیم عملی شود: سامسونگ احتمالا مدل ویژه‌ای از نوت ۱۰ را با نام گلکسی نوت ۱۰ فایو جی (Galaxy Note 10 5G) روانه‌ی بازار خواهد کرد. 

شایعه‌ی دیگری که مدتی است در فضای مجازی دهان‌به‌دهان می‌چرخد، به احتمال عرضه‌ی پنج دستگاه از خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰ اشاره می‌کند. در این شایعه‌، آمده است که کره‌ای‌ها درکنار گلکسی نوت ۱۰ ای و نوت ۱۰ معمولی و نوت ۱۰ پرو، قصد دارند گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ فایو جی و گلکسی نوت ۱۰ پرو فایو جی را نیز عرضه کنند که البته دورازانتظار به‌نظر می‌رسد.

گلکسی نوت 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Note 9

سامسونگ بدون‌شک در نوت ۱۰ پرو از نمایشگر غول‌پیکری استفاده خواهد کرد

طبق شایعات پیشین، کوچک‌ترین مدل گلکسی نوت ۱۰ قرار است از نمایشگر ۶.۲۸ اینچ و مدل معمولی از نمایشگری ۶.۴ اینچی و قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل از نمایشگری ۶.۷۵ اینچی بهره بگیرند. درکنار این موضوع، پیش‌بینی می‌کنیم گلکسی نوت ۱۰ پرو از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نوت ۱۰ معمولی و نوت ۱۰ ای نیز احتمالا به‌ترتیب از ۱۰ و ۸ گیگابایت رم برخوردار باشند.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم گوشی‌های این سری قطعا به تعداد دوربین‌ها مربوط خواهد شد. براساس آنچه تاکنون از گوشی‌های باکیفیت سری نوت دیده‌ایم، تصویر اینکه سامسونگ بخواهد در این گوشی‌ها از کمتر از سه دوربین استفاده کند، کمی سخت به‌نظر می‌رسد. این، یعنی احتمالا نوت ۱۰ ای از دوربین سه‌گانه بهره خواهد گرفت. درضمن، استفاده از چهار دوربین اصلی در پنل پشتی مدل‌های قوی‌تر، امری اجتناب‌ناپذیر به‌حساب می‌آید.

مهم‌ترین موضوع را شاید بتوان به قلم S Pen ربط داد و این سؤال را مطرح کرد که این قلم کاربردی قرار است چه تغییراتی به‌خود ببیند؟ سؤال مهم دیگر این است که اس پن به‌همراه تمامی گوشی‌های این خانواده عرضه خواهد شد؟ حتی نوت ۱۰ ای؟ برخی از شایعات، احتمال وقوع این اتفاق را ضعیف می‌دانند و می‌گویند نوت ۱۰ ای از اس پن بهره نخواهد گرفت. 

این حقیقت مهم را نباید فراموش کنیم که سال‌ها است سامسونگ از اس پن به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته و مهم گوشی‌های گلکسی نوت یاد می‌کند و نبود آن درکنار حتی یکی از گوشی‌های جدید این خانواده،‌ کمی عجیب خواهد بود. درواقع، پیش‌بینی ما این است که نوت ۱۰ ای، ارزان‌قیمت‌ترین مدل گلکسی نوت ۱۰، از نسخه‌ی ساده‌ی قلم اس پن بهره بگیرد. شاید سامسونگ همان قلم گلکسی نوت ۹ را به‌همراه نوت ۱۰ ای عرضه کند. 

گلکسی نوت 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Note 9

درهرصورت، به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد این‌بار گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت را برای شمار بیشتری از کاربران با بودجه‌ها و سلایق مختلف دردسترس قرار دهد. اگر مدل e به سری‌ گوشی‌های گلکسی نوت ملحق شود، به‌احتمال قوی عرضه‌ی مدلی از این سری با قیمت کمتر از هزار دلار را شاهد خواهیم بود. قطعا مدلی از گلکسی نوت ۱۰ که کمتر از هزار دلار قیمت داشته باشد، با استقبال زیادی مواجه خواهد شد. 

در انتها، شایان ذکر است تمامی اطلاعات یادشده در این مطلب، بر حدس و گمان و برخی شایعات متکی هستند و زومیت نمی‌تواند به‌طور مستقل هیچ‌یک از آن‌ها را تا زمان اعلام رسمی سامسونگ تأیید یا تکذیب کند.

دیدگاه شما زومیتی‌ها دراین‌باره چیست؟ چه انتظاراتی از این سری دارید؟ فکر می‌کنید رویکرد سامسونگ برای قیمت‌گذاری سری گلکسی نوت ۱۰ چگونه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات