تا سال ۲۰۲۰ گوشی هوشمندی با تراشه مودم‌ 5G اینتل به بازار عرضه نخواهد شد

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل اعلام کرد که تراشه‌‌‌‌ی مودم 5G این شرکت تا سال ۲۰۲۰ میلادی در عمل روی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
تبلیغات

 یکی از مدیران اینتل اعلام کرد که تراشه‌‌های مودم 5G مودم تا سال ۲۰۲۰ روی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. در این صورت اپل، اصلی‌ترین مشتری اینتل در توسعه‌ی گوشی‌های آیفون 5G از سایر رقبای بازار عقب‌تر حرکت خواهد کرد. 

ساندرا ریورا، مدیر بخش تجاری توسعه‌ی تراشه‌های شبکه‌ی اینتل اعلام کرد مودم 5G اینتل در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد، ولی انتظار نمی‌رود تا سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد استفاده از این تراشه روی دستگاه‌های مختلف و عرضه‌ی محصولاتی با تراشه‌ی مودم 5G اینتل به بازار باشیم. پیش‌تر نیز خبری مبنی بر سرعت گرفتن برنامه‌‌های اینتل برای تولید مودم 5G اعلام شده بود. 

مودم 5G اینتل / INTEL

باوجودی که تراشه‌ی مودم 5G اینتل در اواخر سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود، ولی این شرکت هرگز صحبتی در مورد استفاده از مودم جدید روی دستگاه‌های مختلف نکرده است. ریورا اعلام کرد تجهیزات شبکه‌ی 5G اینتل که به کار کاربران عادی نمی‌آید، اواخر سال جاری میلادی در دسترس خواهند بود. 

خبرگزاری بلومبرگ پیش‌تر اعلام کرده بود که آیفون 5G حداقل تا سال ۲۰۲۰ معرفی نخواهد شد. در نتیجه نمی‌توان به‌صورت قطع گفت که زمان‌بندی اینتل برای عرضه‌ی تراشه‌ی مودم، ارتباطی با معرفی آیفون 5G در سال ۲۰۱۹ میلادی دارد. مدیران اپل برای تأمین تراشه‌ی 5G مورد نیاز خود، پیش‌تر با مدیران شرکت‌هایی همچون سامسونگ الکترونیکس و مدیاتک مذاکره کرده‌اند. اما نتیجه‌ی مذاکرات درنهایت هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

خبرگزاری رویترز در تاریخ ۷ فوریه برابر با ۱۸ بهمن‌ماه گزارشی منتشر کرد. براساس گزارش رویترز، اپل در اوایل سال جاری میلادی، تلاش‌های خود را برای توسعه‌ی مودم به بخش تراشه‌ی های اختصاصی خود منتقل کرده است. بعد از انتشار این گزارش، اپل در مورد آن اظهارنظری نکرد. اپل مشتری اصلی و مهم اینتل محسوب می‌شود. باب سوان، مدیرعامل اینتل اعلام کرد که شرکت کالیفرنیایی تولید تراشه، خط‌مشی‌های جدیدی را دنبال می‌کند تا بتواند مودم‌های خود را به خودروسازان بفروشد. 

وی همچنین اعلام کرد که مودم‌های اینتل در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های مختلفی مانند تجهیزات مربوط‌به شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربردهای مختلفی دارند. مدیران اینتل در مورد یکپارچه‌سازی مودم و پردازنده‌ی روی یک تراشه‌ی اختصاصی اظهارنظری نکردند. با این رویکرد، اینتل راهی برای رقابت با کوالکام، رقیب سن‌دیگو‌یی خود دارد. سوان اعلام کرد اینتل قصد ندارد همانند رقبای کالیفرنیای جنوبی خود ازطریق ثبت پتنت فناوری 5G برای خود کسب درآمد کند. سوان اعلام کرد: 

روش ما با سایر شرکت‌ها فرق دارد. قصد نداریم با ثبت پتنت و تعیین قیمت‌های بالا برای آن، باعث بروز تنش و اصطحکاک در بازار شویم. این کار ضمن به‌وجود آوردن تنش و درگیری تجاری، باعث افزایش قیمت تمام‌شده‌ی محصولات می‌شود. جنگ‌های حقوقی کوالکام با اپل و سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌دلیل ثبت پتنت و هزینه‌های مربوط‌به آن ایجاد شده است. تنش بین این شرکت‌ها، به‌مثابه فرصتی برای ما درنظر گرفته خواهد شد که می‌‌توانیم از آن استفاده کنیم. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات