کارکرد دکمه بیکسبی در گلکسی اس 10 قابل تغییر است

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از انتقادهای کاربران به دکمه‌ی بیکسبی، عدم انعطاف‌پذیری آن در تغییر کارکرد بوده که این مشکل در گلکسی اس 10 برطرف شده است.
تبلیغات

سامسونگ، قابلیتی جدید برای کاربران گلکسی S10، فراهم آورده تا کاربران بتوانند کارکرد دکمه‌ی بیکسبی را تغییر دهند و با استفاده از آن هر اپلیکیشن دلخواهی را باز کنند. در تنظیمات گلکسی اس 10، گزینه‌ای قرار داده شده که با استفاده از آن می‌توان تنظیمات مربوط‌به دکمه‌ی بیکسبی را تغییر دارد. این قابلیت در نسخه‌های قبلی گلکسی وجود نداشت. همچنین، کاربر قادر خواهد بود تا برنامه‌ی خاصی را با یک یا دو بار انتخاب دکمه‌ی بیکسبی باز کند. اگر تنظیمات مربوط‌به دکمه‌ی بیکسبی را تغییر ندهید، این دکمه کارکرد اصلی خود یعنی باز کردن بیکسبی را خواهد داشت. برای مثال اگر تنظیم کنید با یک بار انتخاب دکمه‌ی بیکسبی اینستاگرام باز شود، همچنان با دو بار زدن دکمه‌ی بیکسبی، دستیار صوتی سامسونگ فعال می‌شود. علاوه‌بر آن، فرای هر تنظیمی که انجام دهید، می‌توانید با نگه داشتن و رها کردن دکمه‌ی بیکسبی، آن را فعال کنید.

پیش از این، کاربران برای تغییر کارکرد دکمه‌ی بیکسبی، مجبور بودند از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنند. این موضوع انتقادهای فراوانی در پی داشت؛ اما در گلکسی اس 10 اگر مایل به استفاده از دستیار صوتی سامسونگ نیستید، می‌توانید به‌راحتی دکمه‌ی بیکسبی را روی دستیار صوتی دیگری تنظیم کنید یا هر اپلیکیشن دلخواهی را با استفاده از آن فعال کنید.

با وجود به‌روزرسانی سیستم‌عامل گلکسی اس 9 و نوت 9 به اندروید ۹ پای، اما کاربران همچنان در این دستگاه‌ها قادر به تغییر کارکرد دکمه‌ی بیکسبی به‌طور مستقیم نیستند. حال باید دید آیا سامسونگ این قابلیت را به نسخه‌های بعدی اندروید برای اس ۹ و نوت ۹ اضافه می‌کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات