گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ معرفی شد

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام سامسونگ از گوشی جدید خود با نام گلکسی فولد (Galaxy Fold) پرده‌برداری کرد.
تبلیغات

از مدت‌ها پیش زنجیره‌ی شایعات در رابطه با گوشی تاشدنی سامسونگ شکل گرفته بودند. اکنون این شرکت کره‌ای در کنفرانس Unpacked 2019 به تمام گمانه‌زنی‌ها پایان داد. گوشی تاشدنی سامسونگ، موسوم به گلکسی فولد به دو نمایشگر از نوع AMOLED مجهز است. نمایشگر بیرونی ۴.۶ اینچی و نمایشگر بزرگ داخلی هم ۷.۳ اینچی است. کره‌ای‌ها نام Infinity Flex را برای این نمایشگر ۷.۳ اینچی برگزیده‌اند. رزولوشن نمایشگر بیرونی گلکسی فولد ۸۴۰ در ۱۹۶۰ پیکسل است و نمایشگر بزرگ درونی هم دارای رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۱۵۲ پیکسل است.

علاوه‌بر این موارد، وجود دوربین سه‌گانه در قسمت پشت گوشی هم نظر ما را به خود جلب می‌کند؛ دوربین‌هایی که هم در حالت تا شده و هم در حالت تبلت قابل استفاده خواهند بود. این دوربین سه‌گانه از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض (واید) و یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌عریض تشکیل شده است. در حالت تبلت هم ترکیبی از یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی به‌همراه یک لنز ۸ مگاپیکسلی برای سنجش عمق در اختیار کاربر قرار دارد؛ اما در حالت تا شده، کاربران باید به یک حسگر ۱۰ مگاپیکسلی بسنده کنند.

گلکسی فولد / Galaxy Fold

غول دنیای گوشی‌های اندرویدی برای ساخت مکانیزم تاشو از لولاهای قفل‌شونده‌ی چندگانه استفاده کرده است تا استحکام این محصول در سطح قابل قبولی باشد. به‌لطف این نمایشگر بزرگ، امکان اجرای همزمان سه اپلیکیشن در این گوشی هوشمند وجود دارد. قابلیتی به‌نام App Continuity هم به کاربران اجازه می‌دهد بدون ایجاد وقفه بین حالت تا شده و حالت تبلت جابه‌جا شوند. سامسونگ برای تطبیق دادن اندروید با طراحی خاص این محصول با گوگل به همکاری پرداخته است و اکنون اپلیکیشن‌های پرکاربردی مانند واتسپ، مجموعه‌ی آفیس و یوتیوب با طراحی خاص این محصول سازگار شده‌اند.

براساس آن‌چه در زمان معرفی این گوشی دیدیم، جابه‌جایی بین حالت تا شده و حالت تبلت بدون اشکال انجام می‌شود و اپلیکیشن‌ها به خوبی خود را با ابعاد نمایشگر تطبیق می‌دهند. اما نمی‌توان از این مسئله چشم‌پوشی کرد که گوشی سامسونگ گلکسی فولد در حالت تبلت زیباتر است و در حالت عادی، نمایشگر ۴.۶ اینچی در مقایسه با بدنه‌ی کشیده‌ی دستگاه کوچک به‌نظر می‌آید. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه، خداحافظی سامسونگ با جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این محصول است. استفاده از حسگر اثرانگشت یکپارجه با نمایشگر نیز از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه در این محصول انقلابی است.

گلکسی فولد / Galaxy Fold

اجرای همزمان سه اپلیکیشن در گلکسی فولد

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ مورد استفاده در گلکسی فولد ۷ نانومتری است و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم هم تکمیل کننده‌ی آن است. درکنار حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی، کره‌ای‌ها حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی را هم در قلب گلکسی فولد جا داده‌اند. این حافظه‌ی حجیم از نوع eUFS است و سرعت بالایی را در زمینه‌ی خواندن و نوشتن اطلاعات برای کاربران فراهم می‌کند.

باتوجه‌به استفاده از نمایشگر بزرگ ۷.۳ اینچی، سامسونگ باتری دو تکه و نسبتا پر ظرفیت ۴۳۸۰ میلی‌آمپرساعتی را برای گوشی تاشدنی خود در نظر گرفته است. هرچند این ظرفیت از ترکیب دو باتری حاصل شده است؛ اما سیستم‌عامل اندروید آن را به‌عنوان یک باتری تشخیص می‌دهد. در عین حال، برای شارژ سریع، غول کره‌ای پشتیبانی از استاندارد شارژ سریع ۱۸ واتی را هم به این محصول آورده است.

این گوشی با نهمین نسخه از سیستم‌عامل اندروید و در چهار رنگ مختلف و در گونه‌های 5G و LTE عرضه می‌شود. فروش گلکسی فولد از ششم اردیبهشت (۲۶ آوریل) و با قیمت ۱۹۸۰ دلار شروع خواهد شد. کاربران اروپایی هم می‌توانند این محصول را از سیزدهم اردیبهشت (سوم ماه مه) و با قیمت ۲۰۰۰ یورو خریداری کنند.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این محصول را مشاهده کنید.

گلکسی فولد / Galaxy Fold
گلکسی فولد / Galaxy Fold
گلکسی فولد / Galaxy Fold
گلکسی فولد / Galaxy Fold
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات