هواوی سیستم‌عامل هارمونی را در محصولات بیشتری ارائه خواهد کرد

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در سال آینده محصولات جدیدی با سیستم‌عامل هارمونی ارائه خواهد کرد و فعلا از استفاده از این سیستم‌عامل در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها خبری نخواهد بود.
تبلیغات

سخن‌گوی هواوی به‌تازگی اعلام کرده است این شرکت قصد دارد سال آینده تعداد بیشتری از محصولات خود را به سیستم‌عامل هارمونی (Harmony) مجهز کند و آن را در داخل و خارج از کشور ترویج دهد. سخن‌گوی این شرکت افزود:

در‌حال‌حاضر، برنامه‌ای برای تغییر سیستم‌عامل گوشی‌ها‌ و تبلت‌ها و سیستم‌های کامپیوتری وجود نداریم و فعلا نمی‌خواهیم این سیستم‌عامل را در این دستگاه‌های محبوب ارائه دهیم.

این موضوع نخستین‌بار در روزنامه‌ی شنژن اسپشیال، روزنامه‌ی وابسته به دولت چین، گزارش شده و ونگ چنگ‌لو، رئیس بخش نرم‌افزاری گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی، به تصمیمات این شرکت درباره‌ی سیستم‌عامل هارمونی اشاره کرده بود.

harmony os

هواوی اوت امسال سیستم‌عامل اختصاصی خود، هارمونی را رونمایی کرد و باتوجه‌به محدودیت‌های تجاری ایالات متحده، آن را گزینه‌ای جایگزین برای اندروید دانست؛ زیرا این محدودیت‌های تجاری، دسترسی این شرکت را به فناوری شرکت‌های آمریکایی قطع می‌کرد.

صفحه‌نمایش یا تلویزیون هوشمند اولین محصول مجهز به سیستم‌عامل هارمونی است که با نام Hongmeng دراختیار مشتریان و علاقه‌مندان قرار گرفت. در آن زمان، اعلام شده بود سیستم‌عامل مذکور در گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز ارائه خواهد شد و به‌تدریج در دستگاه‌های دیگری چون ساعت‌های هوشمند و اسپیکرها و تجهیزات واقعیت مجازی منتشر می‌شود. بااین‌حال، اکنون به‌گفته‌ی روزنامه‌ی شنژن اسپشیال، هواوی فعلا ترجیح می‌دهد در گوشی‌های هوشمند خود از اندروید استفاده کند و فعلا از سیستم‌عامل هارمونی در گوشی‌های هوشمند خبری نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات