گوشی‌های 5G سهم فروش ۵ درصدی بازار پرچم‌داران را ازآن خود کردند

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
۵ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند پریمیومی که در فصل سوم ۲۰۱۹ در بازارهای جهانی فروخته شده‌اند، متعلق به گوشی‌های هوشمند 5G است.
تبلیغات

در فصل سوم ،۲۰۱۹ شاهد افت ۷ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند پریمیوم درمقایسه‌با مقطع زمانی مشابه سال گذشته بودیم؛ اما قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G در این دستگاه‌ها توانست تا حدی به فروش بیشتر پرچم‌داران بازار کمک کند. آمارها نشان می‌دهد ۵ درصد فروش گوشی‌های هوشمند پریمیوم در فصل سوم ۲۰۱۹ به دستگاه‌هایی مربوط می‌شود که از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کنند.

از بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند 5G، سامسونگ موفق شد ۷۴ درصد سهم بازار دستگا‌ه‌های 5G را ازآنِ خود کند. بعد از سامسونگ، ال‌جی با سهم فروش ۱۱ درصدی و درنهایت، ویوو با سهم فروش ۵ درصدی قرار دارند. تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد دسترسی به شبکه‌ی اینترنت پرسرعت نسل پنجم 5G در چین و کره‌جنوبی و آمریکای‌شمالی تأثیر شایانی بر فروش گوشی‌های 5G گذاشته است.

سهم فروش گوشی هوشمند

باتوجه‌به اینکه در بررسی‌ آمار فروش، سهم بازار جهانی بررسی می‌شود، سهم فروش گوشی‌های هوشمند پریمیوم اپل کمی بیش از ۵۰ درصد سهم بازار است و کوپرتینونشین‌ها بیشترین سهم فروش بازار دستگاه‌های پرچم‌دار را ازآن خود کرده‌اند. تقاضای شدید بازار برای گوشی اپل آیفون ۱۱ باعث شده این شرکت صدرنشین جدول شود. همچنین، تصمیم کوپرتینونشین‌ها مبنی‌بر متوقف‌نکردن تولید آیفون XR نیز تأثیر بسزایی در این صدرنشینی داشت. 

بعد از اپل، سامسونگ با سهم فروش ۲۵ درصدی گوشی‌های هوشمند پریمیوم در مقام دوم و هواوی با سهم فروش ۱۲ درصدی در جایگاه سوم قرار دارند. در کمال تعجب، وان‌پلاس و ال‌جی با سهم فروش ۲ درصدی رتبه‌های چهارم و پنجم بازار را به‌دست آورده‌اند و ۸ درصد سهم بازار گوشی‌های پرچم‌دار نیز به سایر تولیدکنندگان اختصاص دارد.

هواوی در بازار چین توانست فروش درخورتوجهی برای خود رقم بزند و ۸۰ درصد فروش گوشی‌های پریمیوم این شرکت به بازار چین مربوط می‌شود. سال گذشته سهم فروش گوشی‌های هواوی پریمیوم در بازار چین تنها ۷۳ درصد بود. Counterpoint معتقد است این روند فروش برای هواوی به‌همین‌منوال ادامه خواهد داشت که پشتیبانی‌نکردن از خدمات موبایل گوگل (GMS) و سختی‌‌های پیش روی هواوی برای رقابت در بازارهای جهانی در این تغییرات آماری بی‌تأثیر نبوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات