هزینه تعویض نمایشگر گوشی‌ های هوشمند تاشدنی بازار چقدر است؟

یک‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشدنی به بازار، این سؤال پیش می‌آید که هزینه‌ی تعویض نمایشگر چنین دستگاه‌هایی چقدر است؟
تبلیغات

در سال ۲۰۱۹، پس از مدت‌ها انتشار اخبار و شایعه‌های مختلف درباره‌ی گوشی‌های هوشمند تاشدنی، بالاخره نخستین محصول معرفی و به بازار عرضه شد. شرکت‌هایی همچون هواوی و سامسونگ و موتورولا گوشی هوشمند تاشدنی خود را معرفی کردند و دردسترس کاربران قرار دادند و علاقه‌مندان همچنان منتظر معرفی دستگاه‌های تاشدنی جدید دیگری به بازار هستند. 

کاربران تمایل دارند گوشی هوشمندی با بهره‌مندی از آخرین فناوری‌های روز و با قیمت مناسب بخرند. گوشی‌های هوشمند تاشدنی ازجمله دستگاه‌های گران‌قیمتی هستند که برخی از کاربران به خرید آن علاقه دارند. سؤال مهم این است که اگر نمایشگر تاشدنی چنین دستگاه‌هایی آسیب ببیند، کاربران چقدر برای تعویض نمایشگر باید هزینه کنند؟

گلکسی فولد / Galaxy Fold

اول اسفند سال گذشته، گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ، معرفی شد. قرار بود این گوشی ماه آوریل به بازار عرضه شود که با تأخیری طولانی، در ماه سپتامبر دردسترس کاربران قرار گرفت. البته فروردین‌ ۱۳۹۸ مشخص شد نمایشگر برخی از نمونه‌های گلکسی فولد دچار مشکل می‌شود؛ ولی در نهایت کره‌ای‌ها توانستند بر مشکلات مربوط به گلکسی فولد فایق آیند. 

دستگاه تاشدنی دوهزاردلاری کره‌ای‌ها در بازارهای معدودی فروخته می‌شود. سامسونگ به‌عنوان بخشی از خدمات مربوط به Galaxy Fold Premier Service، در اولین مراجعه‌‌ی کاربران، نمایشگر دستگاه را در آمریکا با قیمت ۱۴۹ دلار تعمیر می‌کند. البته این تخفیف مخصوص کاربرانی است که گوشی سامسونگ خود را قبل از ۳۱ دسامبر (۱۰ دی‌) خریده باشند. حال این سؤال پیش می‌آید که سایر دارندگان گلکسی فولد با چه قیمتی می‌توانند نمایشگر دستگاه خود را تعمیر کنند؟ 

اوایل سال جاری میلادی، Business Insider گزارشی منتشر و در آن به این موضوع اشاره کرد که تعمیر نمایشگر گلکسی فولد هزینه‌ای درحدود ۶۰۰ دلار خواهد داشت. 

میت ایکس

هواوی میت ایکس

اسفند سال گذشته در کنگره‌ی جهانی موبایل، میت ایکس، گوشی تاشدنی هواوی، با نمایشگر تمام‌صفحه و مودم 5G معرفی شد. در‌حال‌حاضر، میت ایکس هواوی احتمالا به‌دلیل مشکلات مربوط به استفاده از خدمات و سرویس‌های گوگل‌‌پلی، تنها در بازار چین عرضه می‌شود. در وب‌سایت هواوی، به این موضوع اشاره شده که هزینه‌ی تعویض نمایشگر دستگاه ۱۰۱۰ دلار در نظر گرفته شده است. درواقع، هزینه‌ی نمایشگر میت ایکس درحدود نصف قیمت مدل نو این گوشی هواوی ۲،۴۰۰ دلاری است.

موتورولا RAZR

موتورولا Razr

نخستین گوشی هوشمند تاشو موتورولا آبان‌ امسال با نام موتورولا ریزر با سیستم‌عامل اندروید و فرم تاشدنی معرفی شد. موتورولا ریزر از گوشی‌‌های هوشمند تاشدنی سامسونگ و هواوی ارزان‌تر و قیمتش ۱،۵۰۰ دلار است. هرچند هزینه‌ی ۱،۵۰۰ دلاری برای این گوشی موتورولا همچنان هزینه‌ی گرانی درمقایسه‌با پرچم‌داران معمولی بازار محسوب می‌شود.

در گزارش PhoneArena، ذکر شده بود تعویض نمایشگر موتورولا ریزر ۲۹۹ دلار هزینه‌ دربر خواهد داشت. در گزارش مذکور، به این نکته اشاره شده بود که چنین هزینه‌ای برای تعویض نمایشگر، ارزان‌قیمت‌ترین هزینه‌ی تعمیر نمایشگر در بین دستگاه‌های تاشدنی است. درواقع، هزینه‌ی تعمیر نمایشگر موتورولا ریزر، تنها ۲۰ دلار گران‌تر از هزینه‌ی تعمیر نمایشگر گوشی هوشمند نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۱۰ است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات