نمایشگر برخی از نمونه‌های گلکسی فولد، دچار مشکل می‌شود [جوابیه سامسونگ]

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
مطالعه 4 دقیقه
براساس گزارش کارشناسان، نمایشگر گوشی گلکسی فولد سامسونگ پس از تنها چند روز، با مشکل شکستگی روبه‌رو شده است.
تبلیغات

گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ است که مدتی پیش در یک مراسم مهم رونمایی شد. این گوشی دو هزار دلاری که جزو نخستین دستگاه‌های تاشدنی بازار به‌شمار می‌آید، طراحی زیبایی دارد و توجه عموم را به‌ خود جلب کرده است.

کارشناسان برخی وبسایت‌های حوزه‌ی فناوری که این گوشی را برای بررسی در اختیار گرفته‌اند، می‌گویند نمایشگر آن پس از گذر چند روز به‌درستی کار نمی‌کند. برخی افراد فکر می‌کنند که دلیل بروز این اتفاق، به حذف شدن یک پوشش محافظ از روی نمایشگر مربوط می‌شود. بااین‌حال کارشناس سایت CNBC که گلکسی فولد را برای بررسی در اختیار گرفته، می‌گوید نمایشگر گوشی با مشکل شکستگی و عدم کارکرد درست روبه‌رو شده و این درحالی است که پوشش محافظ آن را برنداشته است.

مشکل نمایشگر گلکسی فولد سامسونگ / SAMSUNG GALAXY FOLD

بسیاری از کسانی که گوشی را در اختیار گرفته‌اند،‌ می‌گویند نمایشگر آن پس از یک یا دو روز می‌شکند. در همین‌راستا همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، وب‌سایت CNBC می‌گوید نسخه‌ای که سامسونگ برای بررسی در اختیار آن‌ها قرار داده است، پس از تنها دو روز، با شکستگی نمایشگر روبه‌رو شده و عملا دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد.

این گوشی درحال‌حاضر به‌صورت رسمی عرضه نشده و فقط برای بررسی در اختیار کارشناسان وبسایت‌های فناوری قرار داده شده است. مشکل از آنجایی حادتر می‌شود که برخی می‌گویند نمایشگر گلکسی فولد به‌طور کامل خاموش شده است؛ برخی دیگر نیز از قطع و وصل مداوم آن خبر می‌دهند.

نویسنده‌ی سایت ورج اخیرا در صفحه‌ی توییتر خود نوشته است لولای دستگاهی که سامسونگ در اختیار او قرار داده، ظاهرا معیوب است و روی آن برآمدگی کوچکی دیده می‌شود و او می‌تواند با دست خودش، آن را حس کند. این برآمدگی باعث شده است تا نمایشگر این گوشی اندکی کج شود و از حالت طبیعی خودش بیرون بیاید.

مشکل نمایشگر گلکسی فولد سامسونگ / SAMSUNG GALAXY FOLD

از طرفی نویسنده‌ی سایت بلومبرگ هم ادعاهایی خواندنی مطرح می‌کند؛ او می‌گوید گلکسی فولد او پس از تنها دو روز کار معمولی،‌ به‌طور کامل شکسته است. البته او می‌گوید به‌طور تصادفی پوشش محافظ نمایشگر را برداشته و شاید همین کار دلیل بروز این اتفاق بوده باشد. بااین‌حال بالاتر هم اشاره کردیم که دستگاه CNBC حتی بدون حذف پوشش محافظ هم دچار شکستگی شده است.

مارکوس برونلی، یوتیوبر ملقب به MKBHD، ظاهرا تجربه‌های مشابهی داشته و نمایشگر گلکسی فولد او نیز در پی حذف پوشش محافظ، با شکستگی روبه‌رو شده است. فردی به نمایندگی از سامسونگ در روز چهارشنبه به دارندگان این دستگاه هشدار داده بود که نباید این پوشش را از روی نمایشگر بردارند.

بااین‌حال آن‌طور که کارشناس سایت CNBC ادعا می‌کند، نمایشگر دستگاه داده‌شده به این رسانه، حتی بدون حذف لایه‌ی محافظ با مشکل روبه‌رو شده و هم‌اکنون به‌درستی کار نمی‌کند. کارشناسان این سایت می‌گویند وقتی گوشی را باز می‌کنند، سمت چپ نمایشگر تاشدنی این به‌طور مداوم قطع و وصل می‌شود؛ دیدن ویدیوی زیر می‌تواند به‌خوبی این مشکل را روشن کند:

سامسونگ از اواخر هفته‌ی گذشته، پیش‌فروش گوشی گلکسی فولد را آغاز کرده است. بااین‌حال در اتفاقی عجیب، موجودی این گوشی به‌سرعت تمام شد و این ایده را در ذهن رسانه‌ها شکل داد که شاید سامسونگ با مشکل تأمین روبه‌رو شده باشد. مشکل ازکارافتادن نمایشگر گلکسی فولد، قطعا برای کسانی که دو هزار دلار برای این گوشی داده‌اند، شدیدا نگران‌کننده است.

مشکل نمایشگر گلکسی فولد سامسونگ / SAMSUNG GALAXY FOLD

مسعود فیاضی، مدیر روابط عمومی سامسونگ ایران، در واکنش به پیگیری زومیت، در خصوص مشکل پیش‌آمده برای گوشی تاشدنی گلکسی فولد چنین پاسخ داد:

تعداد محدودی از نمونه‌های اولیه‌ی گلگسی فولد برای بررسی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. گزارش‌های معدودی درباره‌ی نمایشگر اصلی این نمونه‌ها دریافت کرده‌ایم. ما به‌صورت دقیق این دستگاه‌ها را بررسی خواهیم کرد تا دلیل موضوع روشن شود.جدا از این مسئله تعدادی از بررسی‌کننده‌ها گفته‌اند بعد از برداشتن لایه‌ی رویی نمایشگر، موجب صدمه به صفحه‌نمایش شده‌اند. نمایشگر اصلی گلکسی فولد دارای یک روکش محافظ است که درواقع بخشی از ساختار خود نمایشگر بوده و برای حفاظت از آن دربرابر خراش احتمالی طراحی شده است. برداشتن این لایه محافظ یا اضافه کردن مواد چسبی به نمایشگر اصلی می‌تواند موجب صدمه شود. ما به‌طور قطع این اطلاعات را به شکلی واضح در اختیار همه مشتریان خودمان قرار خواهیم داد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ انتظار بروز چنین مشکلی را برای گلکسی فولد داشتید؟ به‌نظر شما چنین مشکلی تا‌ چه‌ حد روی فروش این گوشی که قیمت دو هزار دلاری دارد، تأثیرگذار خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات