به‌روزرسانی جدید پیکسل 4 مشکل تراز رنگ سفید این گوشی را برطرف کرد

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل با انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای پیکسل ۴، مشکل تراز رنگ سفید دوربین این گوشی را برطرف کرده است.
تبلیغات

حدود یک ماه بعد از عرضه‌ی پیکسل ۴، پرچم‌دار جدید گوگل، این شرکت در حال برطرف‌کردن مشکلات این محصول است. به‌نظر می‌رسد در آخرین به‌روزرسانی منتشرشده برای پیکسل ۴، مشکل تراز رنگ سفید دوربین این گوشی رفع شده است که بعضی کاربران با آن مواجه بودند. البته این مشکل فقط در آخرین مدل‌های گوشی گوگل پیکسل ۴ برطرف شده است.

در روزهای گذشته، یکی از کاربران ردیت با انتشار تصاویری، توجه‌ها را به ایراد بزرگی در دوربین پیکسل ۴ معطوف کرد. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهند دوربین این گوشی تمایلی زیادی به اصلاح رنگ‌های موجود در محیط دارد؛ یعنی اگر کاربر پیکسل ۴ بخواهد از اتاقی عکاسی کند که با نور قرمز روشن شده، دوربین گوشی رنگ اتاق را به زرد تغییر می‌دهد. این مشکل در گوشی‌های دیگر دیده نمی‌شود.

دوربین پیکسل 4

دو عکس ثبت شده از اتاقی با نور قرمز. سمت چپ دوربین پیکسل ۴ و سمت راست دوربین آیفون X

رایان هگر، سردبیر Android Police، با آزمایشی میدانی این مسئله را تأیید کرد. هگر با گوشی پیکسل ۴ از پرده‌ی سینمای زرشکی عکس گرفت؛ اما دوربین گوشی رنگ این پرده را به صورتی کم‌رنگ تغییر داد. به‌نظر می‌رسد این مشکل مربوط به فناوری هوش مصنوعی تازه‌ای باشد که گوگل همراه پیکسل ۴ معرفی کرده و براساس الگوریتم تراز رنگ سفید کار می‌کند. این فناوری به‌جای اینکه عکس را آن‌طور که هست پردازش کند، تلاش می‌کند آن را طوری که باید باشد، پردازش کند. گوگل این فناوری را در روز مراسم رونمایی پیسکل ۴ معرفی کرد. در آن مراسم، دوربین پیکسل ۴ گلوله‌ی برف را که براثر انعکاس تصویر آسمان آبی به‌نظر می‌رسید، به رنگ سفید ثبت کرد.

دوربین پیکسل 4

این عکس با دوربین پیکسل ۴ از پرده‌ی زرشکی‌رنگ گرفته شده است.

باوجوداین، فناوری هوش مصنوعی مذکور فقط تا زمانی کاملا درست کار می‌کند که اطلاعات دقیق و کاملی از موضوع پردازش‌شده داشته باشد. به‌نظر می‌رسد زمانی‌که دوربین پیکسل ۴ با اتاقی با نور قرمز مواجه می‌شود، اطلاعاتی درباره‌ی آن ندارد و درواقع نمی‌داند باید چه واکنشی نشان دهد؛ بنابراین، تلاش می‌کند رنگ قرمز را از زمینه‌ی عکس حذف کند. همین مسئله باعث می‌شود دو رنگ اصلی دیگر، یعنی آبی و سبز، در تصویر باقی بمانند که ترکیب آن‌ها رنگ زرد را می‌سازد.

شایان ذکر است بعد از به‌روزرسانی جدید گوگل، این مشکل برطرف شده و دوربین پیکسل ۴ اتاقی که با رنگ قرمز روشن شده باشد، قرمز ثبت می‌کند. هوش مصنوعی جدید گوگل هنوز هم بی‌نقص نیست و باید انتظار داشت در مواجهه با شرایط جدیدی که نمی‌داند با آن‌ها چه کاری باید انجام دهد، دچار مشکل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات