چین قانون رمزنگاری را از ابتدای سال ۲۰۲۰ اجرا می‌کند

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
کنگره‌ی چین اولین قانونی اجرایی مرتبط با صنعت رمزنگاری را با هدف بهره‌برداری بهینه از فرصت‌ها تصویب کرد. این قانون از اول ژانویه‌ی سال آینده‌ی میلادی اجرا خواهد شد.
تبلیغات

سیزدهمین کنگره‌ی ملی خلق چین قانون رمزنگاری را تصویب کرد که از اول ژانویه‌ی ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد. خبر تصویب قانون دقیقا یک روز پس‌از‌آن منتشر شد که رئیس‌جمهور کشور، شی جین‌پینگ، از لزوم بهره‌وری از فرصت‌های فناوری بلاک‌چین سخن گفت.

چین تبادل و خریدوفروش انواع رمزارز را ممنوع می‌داند و ارز دیجیتال دولتی آن‌ها نیز هنوز آماده‌ی عرضه‌ی عمومی نیست. دراین‌میان، رمزنگاری، یکی از فناوری‌های پایه‌ای صنعت بلاک‌چین، می‌‌تواند نقش محرکی برای حرکت سریع‌تر غول آسیایی در فضای رقابتی بلاک‌چین ایفا کند.

قانون جدید تلاش می‌کند با مسائل قانونی و تنظیمگری موجود در کاربردهای تجاری رمزنگاری مقابله کند. کاربرد تجاری از فناوری‌های کامپیوتری همچون رمزنگاری نقشی حیاتی در توسعه‌ی اقتصاد چین بازی می‌کند. آخرین پیش‌نویس پیشنهاد قانون نیز به اهمیت و کاربرد چنین مواردی تأکید کرده بود. در بخشی از پیش‌نویس می‌خوانیم:

برای بهره‌برداری هرچه‌بیشتر از فناوری‌های تجاری رمزنگاری، به راهنما و تنظیمگری‌های قانونی شفاف نیاز داریم. فناوری‌های رمزنگاری در حوزه‌های بزرگ مرتبط با منافع ملی کاربرد دارند و سیستم ضعیف کنونی دیگر پاسخ‌گوی نیازهای صنعت نیست.
چین

کنگره‌ی ملی چین می‌گوید قانون جدید به تحقیق‌ و توسعه در فناوری‌های تجاری مرتبط با رمزنگاری کمک می‌کند. به‌علاوه با استفاده از همین قانون، سیستم تنظیمگری قانونی استاندارد و جامع برای کل بازار ساخته می‌شود. شایان ذکر است متن پیش‌نویش پیشنهاد قانون در ژوئیه به‌صورت عمومی منتشر شد تا افراد و صاحب‌نظران دیدگاه‌های خود را درباره‌ی آن بیان کنند.

پیش‌نویش قانون جدید کنگره‌ی چین شامل موارد متعددی می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به چگونگی هماهنگی استانداردهای صنعت با دیگر سیستم‌‌های رمزنگاری بین‌المللی و الزام داشتن یا نداشتن شرکت‌ها به اشتراک کاربردهای تجاری فناوری‌ها با مقام‌های قانونی اشاره کرد.

کنگره‌ی چین می‌گوید قانون جدید از رویکردهای آموزشی در سطح ملی هم حمایت می‌کند. یکی از رویکردهای مذکور نمایشگاه‌های عمومی برای ارائه‌ی رمزنگاری به مقام‌های دولتی و شرکت‌ها و گرو‌ه‌ها اجتماعی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات