ریزر بلید 15 ادونسد به نخستین کیبورد اپتیکال مخصوص لپ‌تاپ‌ها مجهز است

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۵ ادونسد که اخیرا معرفی شده است، درکنار سخت‌افزار قوی، نقطه‌‌ی عطف مهمی دارد. این محصول از نخستین کیبورد اپتیکال لپ‌تاپ‌ها در دنیا استفاده می‌کند.
تبلیغات

ریزر که شرکتی شناخته‌شده در حوزه‌ی گیمینگ است، اخیرا مدل جدید لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی Blade را رونمایی کرده است. این لپ‌تاپ جدید که از آن با نام ریزر بلید ۱۵ ادونسد (Razer Blade 15 Advanced) یاد می‌شود، سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد. یکی از نکات مهم مربوط به بلید لپ‌تاپ ریزر ۱۵ ادونسد، بهره‌مندی آن از نخستین کیبورد اپتیکال مخصوص لپ‌تاپ‌ها در دنیا است.

ریزر نخستین شرکت دنیا بود که در سال ۲۰۱۶ در لپ‌تاپ جدیدش از کیبورد مکانیکی استفاده کرد و اکنون در سال ۲۰۱۹، نخستین کیبورد اپتیکال لپ‌تاپ‌ها را در لپ‌تاپ گیمینگ بلید ۱۵ ادونسد معرفی کرده است. کیبورد جدید ریزر به‌گونه‌ای طراحی شده است که جواب‌گوی خواسته‌های گیمرها باشد. در حالت معمول، گیمرها هنگام انجام بازی‌های ویدئویی، به‌سرعت کلیدهای مختلف را فشار می‌دهند؛ بنابراین، به کیبوردی نیاز دارند که دقت و سرعت عملکرد سریعی داشته باشد.

کیبورد اپتیکال جدید ریزر با بهره‌گیری از قدرت نور می‌تواند در زمانی بسیار سریع، تحرکات کلیدهایی را تشخیص دهد که کاربر فشار می‌دهد. در زیر هریک از کلیدهای این کیبورد، از پرتو نور مادون‌قرمز برای تشخیص زمان فشرده‌شدن کلید استفاده می‌شود. بهره‌گیری از پرتو نور مادون قرمز باعث می‌شود کیبورد اپتیکال ریزر در مقایسه با کیبوردهای معمولی لپ‌تاپ‌های دیگر، دقت و سرعت بسیار بیشتری در تشخیص تحرکات هر کلید داشته باشد. نتیجه‌ی کار آن است که با کیبوردی فوق‌العاده روبه‌رو هستیم. 

ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced

عمق هریک از کلیدهای قرار داده‌شده در کیبورد جدید ریزر ۱/۷ میلی‌متر است؛ اما برای اینکه لپ‌تاپ بتواند فشرده‌شدن هر کلید را تشخیص دهد، لازم نیست این کلیدها عمقی ۱/۷ میلی‌متری را طی کنند. درواقع، طی‌کردن تقریبا ۵۰ درصد از این مسیر برای تشخیص فشرده‌شدن کلیدها کافی است. ریزر می‌گوید هر کلید نقطه‌ی فعال‌سازی یک میلی‌متری دارد. سرعت سریع تشخیص فشرده‌شدن هر کلید باعث می‌شود گیمر بتواند هنگام تجربه‌ی بازی، در زمان کمتری دستورهای بیشتری از طریق کیبورد در بازی اعمال کند. در بخش بالایی پرتوهای مادون‌قرمز، کلیدی مکانیکی با عملکردی سریع نیز قرار گرفته است که حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. 

افزون‌بر‌این، کیبورد جدید ریزر از فناوری NKRO نیز پشتیبانی می‌کند و کاملا آنتی‌گوستینگ است. بهره‌مندی از فناوری NKRO باعث می‌شود این کیبورد بتواند فشرده‌شدن چندین کلید را به‌صورت هم‌زمان با دقت بسیاری تشخیص دهد. ازآنجاکه این کیبورد برای شناسایی فشرده‌شدن کلیدها از نور استفاده می‌کند، دقت بسیار بیشتری از کیبوردهای معمولی دارد. در کیبوردهای معمولی، از تماس فیزیکی برای شناسایی فشرده‌شدن کلیدها استفاده می‌شود. 

پوشش بالایی تک‌تک کلیدهای کیبورد جدید ریزر نور پس‌زمینه‌ی Razer Chroma RGB دارد که می‌تواند ۱۶/۸ میلیون رنگ را به‌نمایش بگذارد. به‌لطف Razer Chroma RGB کاربران می‌توانند نورپردازی‌های جذابی روی کیبورد لپ‌تاپ خلق کنند تا تجربه‌ی استفاده از آن جذاب‌تر شود. برد والیدز، قائم‌مقام ارشد بخش سیستم در ریزر، در‌این‌زمینه گفته است:

ریزر شرکتی است که همواره اولین‌ها را ارائه می‌دهد و سعی می‌کند بهترین سخت‌افزار ممکن را به گیمرها ارائه کند. لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۵ ادونسد که به کیبورد اپتیکال مجهز است، نخستین لپ‌تاپ در نوع خودش به‌شمار می‌آید و پیشرفته‌ترین فناوری کلیدهای کیبورد دنیا را به گیمرها ارائه می‌دهد.
ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced

ریزر بلید ۱۵ پیشرفته‌ترین لپ‌تاپ خانواده‌ی ریزر بلید است و از طراحی جذاب و جمع‌و‌جور درکنار سخت‌افزار قدرتمند استفاده می‌کند. محصول جدید ریزر درکنار این کیبورد اپتیکال از کارت گرافیک GeForce RTX 2070 انویدیا استفاده می‌کند تا بتواند بهترین بازی‌ها را اجرا کند. این لپ‌تاپ به تراشه‌ی ۶ هسته‌ای نسل نهمی Core i7-9750H اینتل و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD مجهز است. 

در بخش جلویی لپ‌تاپ جدید ریزر نمایشگر ۱۵/۶ اینچی ۲۴۰ هرتز با وضوح فول HD شاهد هستیم که محتوای بصری را به‌شکلی جذاب به‌نمایش می‌گذارد. در اطراف این نمایشگر، حاشیه‌های بسیار کمی دیده می‌شوند. درضمن، محصول جدید ریزر از درگاه‌های HDMI و دیسپلی‌پورت (DisplayPort) درکنار یک درگاه Thunderbolt 3 USB Type-C، یک درگاه USB Type-C و دو درگاه USB Type-A 3.1 نسل دوم برخوردار است.

کیبورد اپتیکال جدید ریزر فعلا تنها در لپ‌تاپ بلید ۱۵ ادونسد وجود دارد. کاربران می‌توانند مدلی از این لپ‌تاپ را با مشخصاتی نظیر پردازنده‌ی Core i7-9750H، کارت گرافیک RTX 2070 Max-Q، حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم با قیمت ۲٬۶۴۹ دلار تهیه کنند. ریزر اعلام کرده است مدل‌های دیگری از این لپ‌تاپ را نیز در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی لپ‌تاپ جدید ریزر چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، لنوو، دل، اچ‌پی، مک‌بوک‌های اپل و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات