مدل جدید لپ تاپ گیمینگ ریزر Blade 15 Advanced معرفی شد

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
ریزر مدل جدید لپ‌تاپ گیمینگ Blade 15 Advanced را با اعمال تغییراتی مهم در کیبورد و برخی بهبودهای جزئی معرفی کرد.
تبلیغات

ریزر مدتی پیش لپ‌تاپ جدیدی به‌نام بلید ۱۵ ادونسد (Razer Blade 15 Advanced) معرفی و روانه‌ی بازار کرده بود. این لپ‌تاپ گیمینگ سخت‌افزار قدرتمند و ویژگی‌های جالب متعددی دارد. حالا ریزر مدل جدید لپ‌تاپ مذکور را با اعمال بهبودهایی مهم رونمایی کرده است. مهم‌ترین تفاوت بین مدل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۵ ادونسد و مدل معرفی‌شده در اوایل سال ۲۰۱۹، کیبورد آن است که این‌بار جذابیت‌های بیشتری از قبل دارد. 

براساس اطلاعات رسمی ریزر، لپ‌تاپ گیمینگ Blade 15 Advanced از کیبوردی مکانیکی با صدای کلیک‌مانند بیشتری بهره ببرد که جذابیت خاصی دارد. هریک از کلیدهای این کیبورد هنگام فشرده‌شدن، مسیری ۱/۷ میلی‌متری را طی می‌کنند که ۵۰ درصد بیشتر از کیبورد لپ‌تاپ قبلی به‌شمار می‌آید.

ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced

افراد مختلف از کیبوردهای متنوعی خوششان می‌آید. درواقع، کاربران به شیوه‌های متفاوتی از تایپ‌کردن لذت می‌برند؛ اما به‌طور کلی، هرچه مسیری که هر کلید کیبورد هنگام فشرده‌شدن طی می‌کند بیشتر باشد، کاربر از تایپ‌کردن لذت بیشتری می‌برد. براساس گفته‌های کارشناسان حوزه‌ی فناوری، مدل پیشین ریزر بلید ۱۵ ادونسد از کلیدهای کم‌عمقی بهره می‌گرفت و این موضوع در مدل جدید به‌خوبی رفع شده است.

ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced

اگر گیمر هستید و به انجام بازی‌های ویدئویی علاقه دارید، این موضوع احتمالا برای شما نگران‌کننده است؛ زیرا گیمرها در بازی‌هایشان با سرعت زیادی کلیدهای مختلف را فشار می‌دهند و طولانی بودن عمق هر کلید می‌تواند درصد خطای مربوط به فشرده‌نشدن آن‌ها را در مواقع حساس افزایش دهد. ریزر تلاش می‌کند به دو شیوه، نگرانی گیمرها را از این موضوع رفع کند.

۱. اگر کلیدهای کیبورد مدل جدید بلید ۱۵ ادونسد فاصله‌‌ای یک میلی‌متری را طی کنند، لپ‌تاپ تشخیص می‌دهد. درواقع، برای تشخیص داده‌شدن آن‌ها، مجبور نیستید لزوما تا انتها فشارشان دهید؛

۲. ریزر در هریک از این کلیدها، سوئیچ‌های اپتیکال جای داده است. این کار باعث می‌شود لپ‌تاپ هر کلید را با سرعت و دقت بسیار بیشتری تشخیص دهد.

درواقع، مدل جدید بلدی ۱۵ ادونسد نخستین لپ‌تاپ دنیا است که از کیبورد اپتیکال استفاده می‌کند. با این اوصاف، اگر گیمر هستید، نباید نگرانی خاصی در‌این‌زمینه داشته باشید. ریزر گفته است لپ‌تاپ جدیدش را فعلا تنها در یک مدل عرضه کرده است؛ اما این شرکت قصد دارد بلید ۱۵ ادونسد را سال ۲۰۲۰ در چندین مدل دیگر در رنگ‌های مشکی، سفید و صورتی نیز روانه‌ی بازار کند. مدل جدید این لپ‌تاپ که قیمتی معادل ۲٬۶۴۹ دلار دارد، از مشخصات فنی زیر بهره‌مند است و کاربران آمریکایی می‌توانند آن را تهیه کنند:

ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced

مشخصات فنی مدل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۵ ادونسد

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)

Core i7-9750H اینتل (۶ هسته‌ای)

نمایشگر

۱۵/۶ اینچ مات، وضوح 1080p، نسبت تصویر ۱۶:۹ و نرخ تازه‌سازی (رفرش‌ریت) ۲۴۰ هرتز

کارت گرافیک

RTX 2070 Max-Q انویدیا

حافظه‌ی رم

۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 با فرکانس ۲٬۶۶۷ مگاهرتز

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۵۱۲ گیگابایت از نوع NVMe SSD (قابل‌ارتقاء تا ۲ ترابایت، فرم فاکتور M.2 2280)

درگاه

یک درگاه تاندربلوت ۳، یک درگاه  USB-C 3.2 (نسل دوم)، دو درگاه USB Type-A 3.2 (نسل دوم)، یک درگاه 

HDMI 2.0B و یک درگاه Mini DisplayPort

وب‌کم

مجهز به حسگر ۱ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدئوی 720p، پشتیبانی از روش احرازهویت ویندوز هلو (Windows Hello)

باتری

۸۰ وات‌ساعت

آداپتور برق

۲۳۰ وات

مدل جدید بلید ۱۵ ادونسد در مقایسه با نسل پیشین از لحاظ سخت‌افزاری و حتی ظاهری، تغییرات چندانی به‌خود ندیده است و شباهت‌های زیادی بین این دو دیده می‌شود. ناگفته نماند مدل پیشین بلید ۱۵ ادونسد نیز از اکثر سخت‌افزار یادشده در جدول بالا بهره‌مند بود. درواقع، این مدل نیز از نمایشگری ۲۴۰ هرتز استفاده می‌کرد و به پردازنده‌ی نسل نهمی Core i7 اینتل درکنار کارت گرافیک RTX انویدیا مجهز شده بود. همچنین، مدل پیشین میزان رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی مشابهی داشت. افزون‌بر موارد یادشده، هیچ‌ تغییری در طرح‌بندی کلی کیبورد دستگاه نیز دیده می‌شود. درواقع همچون مدل قبلی، در مدل جدید نیز فلش بالا (Up) در قسمت سمت چپ کلید Shift راست جای گرفته است.

ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced

ریزر تصمیم گرفته است در مدل جدید نیز از باتری ۸۰ وات‌ساعتی استفاده کند. ریزر مدعی شده بود این باتری ساعاتی بسیار طولانی می‌تواند شارژدهی کند؛ اما اکثر کارشناسان هنگام بررسی لپ‌تاپ متوجه شدند بیشتر ادعاهای ریزر درباره‌ی باتری بلید ۱۵ ادونسد در دنیای واقعی رنگ حقیقت به‌خود نمی‌گیرند. البته فراموش نکنید لپ‌تاپ ریزر از کارت گرافیک قدرتمند RTX انویدیا استفاده می‌کند که انرژی زیادی از باتری می‌گیرد

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی لپ‌تاپ جدید ریزر چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، لنوو، دل، اچ‌پی و مک‌بوک‌های اپل و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced
ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced
ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced
ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات