اتفاقات خنده‌داری که موجب تاخیر در پرواز شده‌اند!

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
تأخیر در پرواز موضوعی است که تازگی ندارد و همیشه حتی برای ایرلاین‌های درجه یک نیز اتقاق می‌افتد. ولی اگر علت تأخیر، یک مورد خیلی پیش‌پاافتاده باشد، آن وقت داستان فرق می‌کند!
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

همه‌ی ما می‌دانیم که تأخیر در پرواز هواپیما همیشه اتفاق می‌افتد و شرایط غیرقابل کنترلی نظیر وضعیت بد هوایی می‌تواند مانع از پرواز به‌موقع شود. بااین‌حال شاید ندانید که حوادث عجیب و غریبی مثل ریختن قهوه روی پنل کابین خلبان یا هجوم زنبورها نیز باعث فرود اضطراری یا به تاخیرافتادن حرکت هواپیماها شده‌اند. با ما همراه باشید تا تعدادی از این حوادث جالب را برای شما بازگو کنیم.

حمله زنبورها

تاخیر هواپیما

در هفته‌ی جاری، دسته‌ی کوچکی از زنبورها روی شیشه‌ی جلوی خلبان تجمع کردند و از جای خود تکان نمی‌خوردند؛ همین موضوع منجر به تأخیر یک هواپیمای مسافربری برای حدود دو ساعت شد.

پرواز ایر ایندیا قرار بود از کلکته راهی آگارتالا شود که زنبورها جلوی هواپیما نشستند. استفاده از برف پاک‌کن‌های هواپیما برای کنار‌زدن زنبورها فایده‌ای نداشت و فقط زمانی‌که آتش‌نشان‌های فرودگاه از ماشین آب‌پاش کمک گرفتند، این هواپیما با ۱۳۶ مسافر موفق به پرواز شد. یک سال پیش از این ماجرا اتفاق مشابهی در پرواز شرکت هواپیمایی سیتیلینک در فرودگاه بین‌المللی کوالانامو اندونزی رخ داد و باعث تأخیر ۹۰ دقیقه‌ای شد. درست قبل از پرواز هواپیما، هزاران زنبور روی بال راست هواپیما نشستند، به‌طوری که بیش از نیمی از بال را پوشانده بودند. درحالی‌که مسافران داخل هواپیما بودند، آتش‌نشانی محلی از همان روش ماشین آب‌پاش برای متفرق‌کردن زنبورها استفاده کرد.

گمشدن گذرنامه خلبان

تاخیر هواپیما

جمعه‌ی گذشته هواپیمایی قصد پرواز از فرودگاه هوشی مین ویتنام را داشت؛ اما به‌خاطر اینکه خلبان گذرنامه‌ی خود را گم کرده بود، پرواز ۱۱ ساعت به تأخیر افتاد. این خلبان بدون داشتن گذرنامه نمی‌توانست وارد فرودگاه شود؛ به همین دلیل تی وی ایرلاینز مجبور به پیداکردن خلبان جایگزین شد. ۱۶۰ مسافر این پرواز قرار بود ساعت ۱۰:۳۵ شب به مقصد اینچئون سئول حرکت کنند، اما تا ۹:۴۰ صبح روز بعد هنوز در فرودگاه هوشی مین بودند. مسافران پرواز به هتل برده شدند و برای آن‌ها صبحانه سرو شد و اکنون صحبت از اقدامات جبرانی این ایرلاین است؛ بااین‌حال اوضاع خوبی در انتظار خلبان خاطی نیست و سخنگوی تی وی ایرلاینز اعلام کرد:

ما در حال بررسی اقدام انضباطی لازم برای این خلبان هستیم.

ریختن قهوه روی پنل کابین خلبان

تاخیر هواپیما

فرودگاه شانون در فوریه‌ی امسال شاهد فرود اضطراری یک هواپیما بود، درواقع این هواپیما به‌خاطر ریخته‌شدن قهوه روی پنل کابین خلبان، مجبور به فرود اضطراری شد.

۳۲۶ مسافر پرواز فرانکفورت برای گذراندن تعطیلات عازم کانکون مکزیک بودند که ناگهان دودی در کابین خلبان مشاهده و وضعیت اضطراری اعلام شد. هواپیما که حدود دو ساعت با غرب ایرلند فاصله داشت، توانست ساعت ۷:۱۳ شب به سلامت روی بخش مشخصی از بلند فرودگاه شانون فرود بیاید که خدمات آمبولانس ملی، خدمات آتش‌نشانی محلی و نیروی پلیس حضور داشتند.

خودداری خلبان از پرواز

تاخیر هواپیما

پرواز ایر ایندیا یک مرتبه با یک ساعت تأخیر انجام شد؛ چراکه خلبان از پرواز خودداری می‌کرد. اعتراض او به این دلیل بود که ایر ایندیا، مسیر اصلی بمبئی - جوداپور - دهلی را تغییر داده بود و دیگر توقفی در جوداپور نداشت. شاید فکر کنید که این مشکلی نیست؛ اما درواقع طبق برنامه‌ریزی خلبان قرار بود که مقداری از کاشورهای پیاز (میان‌وعده) معروف شهر جوداپور هنگام توقف در این شهر به او تحویل داده شود. به همین دلیل او از تصمیم قاطع کارفرمایانش عصبانی شد و از پذیرش مسئولیت پرواز هواپیما شانه خالی کرد.

کوتاه کردن موی رئیس جمهور

تاخیر هواپیما

در حادثه‌ی فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس که اختلاف زیادی بر سر آن است، بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا، چندین پرواز را به تأخیر انداخت، چراکه می‌خواست آرایشگرش، موهای او را در هواپیمای ایر فورس وان (هواپیمای حامل رئیس جمهور آمریکا) کوتاه کند. همین موضوع باعث بسته‌شدن دو باند فرودگاه و تأخیر هواپیماها شد.

رفتار غیرعادی مهماندار

تاخیر هواپیما

یکی از پروازهای آمریکن ایرلاینز در سال ۲۰۱۲ نتوانست سر ساعت از دالاس پرواز کند؛ چراکه یک مهماندار هواپیما با شکایت از سیستم صوتی، حرف‌های بی‌پایه‌واساسی از مشکلات فنی هواپیما و احتمال سقوط آن عنوان کرد. مسافران با شنیدن این حرف‌ها، نگران شدند و به همین دلیل یکی دیگر از خدمه تلاش کرد تا خیال مسافران را راحت کند. درنهایت هواپیما به گیت فرودگاه برگشت و مهمانداران آن تغییر کردند. این پرواز ۸۱ دقیقه تأخیر داشت.

اشتباه‌گرفتن شارژر تلفن به‌جای بمب

تاخیر هواپیما

یکی از پروازهای دلتا از استانبول به نیویورک، مجبور به فرود اضطراری در دوبلین شد؛ زیرا یک مسافر برای شارژ تلفن همراه خود از پریز دستشویی هواپیما استفاده کرده بود و یکی از کارمندان شارژر او را پیدا و فکر کرد که بمب است.

خرابی توالت

تاخیر هواپیما

یکی دیگر از پروازهای دلتا که از مینه‌سوتا به مقصد لس‌آنجلس حرکت می‌کرد، به‌خاطر گرفتگی توالت مجبور به فرود اضطراری شد. این حادثه در سال ۲۰۱۱ رخ داد و وقتی به تیتر اخبار تبدیل شد که اسلش از نوازندگان گروه گانز ان روزز که مسافر همین پرواز بود، راجع به آن توییت کرد. یکی از مسافران می‌گفت:

بوی بدی می‌داد. یکی از مهمانداران کنار در توالت ایستاده بود و از مسافران می‌خواست به توالت شماره دو نروند.

مسافر مسبب این مشکل هیچ‌گاه شناسایی نشد.

مفقود شدن مار

تاخیر هواپیما

در سال ۲۰۰۹، دو پرواز در استرالیا لغو شد. داستان از این قرار بود که ده‌ها مار پیتون استیمسونز با پرواز کانتاس از آلیس اسپرینگز به ملبورن منتقل شدند؛ اما زمانی‌که هواپیما بر زمین نشست، مشخص شد که چهار مار مفقود شده‌اند؛ صحنه‌ای که فیلم مارها در هواپیما را در ذهن انسان تداعی می‌کند. با وجود تجسس گسترده، این چهار مار هیچ‌گاه پیدا نشدند.

فراری شدن سگ روی باند

تاخیر هواپیما

در آوریل ۲۰۱۱ یک سگ باعث تأخیر در پرواز فرودگاه لاگواردیا شهر نیویورک شد. زمانی‌که سگ را به هواپیما منتقل می‌کردند، او فرار می‌کند؛ کارکنان فرودگاه با دستپاچگی برای ۲۰ دقیقه دنبال سگ می‌کنند تا بالاخره او را می‌گیرند. حادثه‌ی مشابه دیگری نیز در فرودگاه منچستر اتفاق افتاد و باعث تأخیر ده‌ها پرواز شد.

رفتار عجیب بازیگر سرشناس

تاخیر هواپیما

یک بار پرواز پاریس به دوبلین با دو ساعت تأخیر انجام شد، زیرا ژرار دوپاردیو، بازیگر سرشناس فرانسوی، به‌جای دستشویی از کف هواپیما استفاده کرد! زمانی‌که هواپیما در شرف بلندشدن از روی باند فرودگاه بود، این بازیگر می‌خواهد از دستشویی استفاده کند؛ ولی وقتی با مخالفت خدمه مواجه می‌شود؛ صبر نکرده و همان‌جا کار خود را به انجام می‌رساند! به همین دلیل هواپیما مجبور شد به گیت برگردد تا خدمه بتوانند هواپیما را تمیز کنند. یکی از مسافران مدعی شده بود که این بازیگر هوشیاری کامل نداشته است.

وزن بیش از حد هواپیما

تاخیر هواپیما

یکی از پروازهای ایزی‌جت به ژنو یک بار برای ۱٫۵ ساعت تأخیر داشت و علت آن هم به وزن بیش از حد هواپیما برای بلندشدن مربوط می‌شد. یکی از مسافران ادعا می‌کرد که او و همسفرانش حدود ۵۰۰ دلار به‌صورت نقدی به چهار نفر پرداخت کرده‌اند تا راضی شوند از هواپیما پیاده شوند و هواپیما بتواند پرواز کند.

فرار کردن دو سمور آبی

تاخیر هواپیما

سال ۲۰۰۹، در یکی از پروازهای کانتیننتال از هیوستون به کلمبوس اوهایو، یک جفت سمور آبی از بخش بار فرار کردند و به همین دلیل پرواز برای یک ساعت به تأخیر افتاد. پس از اعلام این خبر، مسافران فکر می‌کردند که یک شوخی است، تا اینکه دویدن آن‌ها روی باند فرودگاه را با چشمان خودشان مشاهده کردند. دو سمور درنهایت گیر افتادند و هواپیما توانست پرواز خود را انجام دهد.

حرکت لاک‌پشت‌ها روی باند

تاخیر هواپیما

لاک‌پشت‌ها نیز در سال ۲۰۱۱ باعث تأخیر پروازهای فرودگاه جان اف کندی شدند. این حیوانات برای یافتن زمین‌های فصلی تولیدمثل‌شان وارد باند فرودگاه شدند و همین موضوع تعطیلی یک‌ساعته‌ی باند 4L را به همراه داشت.

حرکت ماشین پرنده بر فراز فرودگاه

تاخیر هواپیما

لاری والترز، خلبان آماتوری بود که سال ۱۹۸۲ یک ماشین پرنده ساخت. این ماشین از یک صندلی و ۴۵ بالون هلیومی متصل به آن تشکیل شده بود و او توانست تا ارتفاع ۴,۵۷۲ کیلومتری با آن پرواز کند؛ اما به محدوده‌ی تحت‌کنترل بالای فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس وارد شد و باعث اختلال گسترده در خدمات آن شد.

همیشه می‌توانید برای خرید بلیط ارزان هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه جا تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات