HMD علامت تجاری PureDisplay و Face unlock را ثبت کرد

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین گزارش‌ها، اچ‌ام‌دی گلوبال علامت تجاری PureDisplay وFace unlock را ثبت کرد.
تبلیغات

HMD Global به‌تازگی علامت تجاری PureView را از مایکروسافت خریداری کرده است. در سال ۲۰۱۳ میلادی، علامت تجاری Pureview به‌همراه واحد موبایل نوکیا، به‌تصاحب شرکت مایکروسافت درآمد. اکنون براساس آخرین خبرها، HMD، علامت‌های تجاری PureDisplay و Face Unlock را ثبت کرده است.

علامت تجاری PureDisplay برای نمایشگر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. احتمالا طرفداران نوکیا، نمایشگرهای با فناوری ClearBlack را به یاد می‌آورند. سال‌ها قبل، نوکیا از فناوری ClearBlack در نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود، به‌خصوص گوشی‌های لومیا استفاده می‌کرد. فناوری ClearBlack، به‌دلیل بهره بردن از لایه‌ی فیلم پلاریزه، باعث کاهش انعکاس نور و افزایش عمق رنگ مشکی می‌شود. پیشتر نوکیا تکنولوژی به‌کاررفته در نمایشگرهای ClearBlack خود را شرح داده بود.

اچ ام دی

براساس آخرین خبرها، با ثبت علامت تجاری PureDisplay، باید منتظر نمایشگرهای PureMotion HD + باشیم که نسل بعدی فناوری ClearBlack خواهند بود. این نمایشگرها، مجددا مشابه نمایشگرهای قبلی دارای لایه‌ی فیلم پلاریزه هستند؛ ولی حساسیت نمایشگر لمسی ارتقاء و بهبود می‌یابد و تنظیم رنگ به‌صورت خودکار انجام می‌شود. کلمه‌ی Motion در قسمتی از نام این فناوری، به افزایش نرخ فریم ریت در نمایشگر مربوط می‌شود؛ که با سرعت رندر ۶۰ فریم در ثانیه در رابط کاربری مطابقت خواهد داشت.

اچ ام دی

اچ‌ام‌دی، علامت تجاری دیگری به نام Face unlock را نیز به ثبت رسانده است که در گوشی‌های هوشمند Nokia موجود با به‌روزرسانی، برای باز کردن قفل گوشی از آن استفاده می‌کند. پیشتر نیز اچ‌ام‌دی، علامت‌های تجاری دیگری از جمله Dual-Sight ،Asha و Xpress-On را به ثبت رسانده بود که در اسکرین‌شات تهیه‌شده، قابل مشاهده هستند. پیشتر گفته شده بود که اچ‌ ام دی گلوبال نام تجاری Asha را ثبت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات