سیمکارت دوم در آیفون XS و XS مکس اپل تنها در ۹ کشور پشتیبانی می‌شود

جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
سیمکارت دوم آیفون‌های XS و XS مکس از نوع eSIM است، این نوع سیم‌کارت با وجود مزایای فراوان تنها در ۹ کشور پشتیبانی می‌شود.
تبلیغات

دو گوشی جدید اپل، آیفون XS و آیفون XS مکس از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند، اگرچه این قابلیت در نسخه‌ی ویژه‌ی بازار چین به تمام گوشی‌های دوسیم‌کارته‌ی شباهت دارد؛ اما در نسخه‌های معمول، یک سیم‌کارت فیزیکی و یک سیم‌کارت eSIM در نظر گرفته شده است. هرچند استفاده از eSIM مزایای بسیاری دارد، به‌کارگیری آن نیازمند پشتیبانی از سوی اپراتورها است که این پشتیبانی فعلا فقط در ۹ کشور وجود دارد.

کشورهایی که در حال حاضر اپراتورهایی را دارند که از eSIM پشتیبانی کنند، شامل اتریش، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، هند، اسپانیا، انگلیس و آمریکا هستند که در آمریکا اپراتور Sprint و اپراتورهای کوچکتر از آن از این ویژگی بی‌بهره هستند و کاربران برای استفاده از قابلیت یادشده باید به T-Mobile، ورایزن یا AT&T روی بیاورند.

اپل تا کنون در اپل واچ سری ۳، اپل واچ سری ۴، آیفون XS و آیفون XS Max از eSIM استفاده کرده است. گوگل نیز در پیکسل ۲ از این ویژگی استفاده کرد؛ اما eSIM در پیکسل ۲ تنها در آمریکا و صرفا برای Project Fi مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از eSIM یا سیم‌کارت درونی و یکپارچه مزایایی را هم برای تولیدکنندگان گوشی، اپراتورها و همین‌طور کاربران به‌دنبال دارد. برای مثال، به‌عنوان کاربر می‌توانید در صورت رفتن به کشوری دیگر از شماره‌ی فعلی خود در آن کشور نیز استفاده کنید.

eSIM چیست؟

اصطلاح eSIM به معنی سیم‌کارت یکپارچه با گوشی است؛ این یعنی دیگر سیم‌کارت فیزیکی قابل خروج از دستگاه در کار نخواهد بود. eSIM باید توسط اپراتور تلفن همراه شما پشتیبانی شود؛ بنابراین، اگر می‌خواهید در آیفون XS و XS مکس از دو شماره استفاده کنید، برای شماره‌ی دوم باید اپراتور شما از eSIM پشتیبانی کند.

اساسا eSIM تراشه‌ای مثل NFC داخل گوشی است که نسبت به سیم‌کارت‌های معمول نه‌تنها کوچکتر است و جای کمتری می‌گیرد؛ بلکه قابلیت بازنویسی را نیز دارد؛ قابلیت بازنویسی یعنی تنها با یک تماس می‌توانید اپراتور خود را عوض کنید و دیگر نیازی به خارج کردن یک سیم‌کارت و وارد کردن سیم‌کارت دیگر نیست. توجه داشته باشید که آیفون‌های جدید به اسلات سیم‌کارت فیزیکی نیز مجهز هستند و eSIM در این گوشی‌ها برای سیم‌کارت دوم در نظر گرفته شده است.

Apple eSIM

برای فعال کردن eSIM در آیفون‌ها، کافی است به Settings رفته و وارد Cellular شوید. در این قسمت یک Cellular Plan اضافه کنید و QR کدی را که توسط اپراتور در اختیار شما قرار گرفته است، اسکن کنید. همچنین امکان اضافه کردن چند شماره به یک eSIM نیز در این قسمت وجود دارد. در این حالت باید یکی از اپراتورها را انتخاب کرده و از گزینه‌ی Turn On This Line استفاده کنید.

با اینکه در حال حاضر اپراتورهای زیادی از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند، میلیون‌ها آیفونی که به‌زودی با این قابلیت روانه‌ی بازار می‌شوند، می‌تواند این انگیزه و رقابت را در اپراتورها به‌وجود بیاورد که پشتیبانی از eSIM را به خدمات خود اضافه کنند.

نظر شما کار محترم زومیت در خصوص این قابلیت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات