چگونه با تکنیک نقاشی با نور، استاپ‌موشن‌های زیبا خلق کنیم

جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
هنر نقاشی با نور از جذاب‌ترین روش‌های خلاقانه برای خلق کاراکترهای جدید است. دارن پیرسون پا را از این هم  فراتر گذاشته و با جان‌بخشی به نورها، آثاری شگفت‌انگیز خلق کرده است.
تبلیغات

تصور خلق چنین تصاویر جالبی بدون استفاده از نرم افزارهای رایج همچون افترافکت شاید کمی سخت باشد؛ در هر صورت، خالق این تصاویر نظر دیگری دارد.

او با استفاده از خلاقیت و ممارست دست به خلق تصاویری زیبا با نور زده است که گویی هر کدام برای بیان داستان شگفت‌انگیز خود از هم پیشی می‌گیرند؛ اما راز و رمز داستان اصلی این تصاویر را باید در شرکت DARIUSTWIN جستجو کرد.

نقاشی با نور و خلق استاپ‌موشن

شرکت DARIUSTWIN در جنوب کالیفرنیا مستقر است. این شرکت به ارائه‌ی محصولات مناسب برای اجرای تکنیک نقاشی با نور در عکاسی می‌پردازد. این آثار خیره‌کننده در تکنیک نقاشی با نور با کمک محصولی جالب به نام Night Writer و همچنین استفاده از فن long-exposure یا نوردهی طولانی در عکاسی خلق‌ شده‌اند. بنیان‌گذار شرکت DARIUSTWIN، هنرمندی سخت‌کوش و خلاق به نام دارن پیرسون (Darren Pearson) است. هنرمندی که با خلق آثار زیبا در تکنیک نقاشی نور، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.

اگر از مشتاقان دنیای نور باشید و حداقل یک‌بار تکنیک نقاشی با نور را پیاده کرده باشید، خوب می‌دانید که خلق چنین تصاویری بسیار سخت است. تصاویر شگفت‌انگیز که زیبایی آن‌ها جز نتیجه‌ی تمرکز و ممارست نیست. حال اگر تجربه این کار نداشته باشید، تصور کنید برای خلق این انیمیشن‌های زیبا، باید تعداد زیادی عکس را که بعضاً تعداد آن‌ها به بیش از ۱۰۰۰ تصویر می‌رسد، به‌طور دقیق و حساب‌شده با هم ادغام کنید. این کاری است که پیرسون شیفته انجام آن است و با چاشنی خلاقیت در خلق هر تصویر دنیای جدید را به ما معرفی می‌کند.

آثار پیرسون در عین زیبایی از طریق تکنیک ساده نقاشی با نور و یک دوربین عکاسی خلق شده‌اند

با خلاقیت پیرسون، ما تصاویری از انواع موجودات مانند شتر، مارها و حتی اسکلت‌ها را ‌می‌بینیم که در شب‌های بیابان کالیفرنیا به جست‌وخیز می‌پردازند. خلق یک استاپ‌موشن با چنین پویایی، مستلزم ثبت هزاران عکس است؛ اما پیرسون به‌تنهایی همه مراحل بازی با نور، عکاسی و تدوین تصاویر در قالب یک انیمیشن زیبا را انجام می‌دهد. با همه سختی‌ها، خلق این آثار برای پیرسون یک فعالیت لذت‌بخش است و می‌توان گفت که او در این کار به سبک اختصاصی خود رسیده است. خلق این آثار جالب‌توجه، نتیجه تلاش و کوشش پروژه‌ای یک‌ساله است. در طول این سال، پیرسون در اکثر شب‌ها با چراغ‌های LED همانند مجنونی در میان بیابان در جستجو لوکیشن موردنظر خود بوده است. سرانجام با تحمل مشقت بیابان‌گردی شبانه، اکنون نتیجه‌ی تلاش او توجه‌هات بسیاری را به خود جلب کرده است.

در ادامه بعضی از کارهای جالب دارن پیرسون با مدیوم نور را در قالب تصاویر و انیمیشن‌های کوتاه ببیند. در انتها نیز فیلمی از او تماشا کنید که راز و رمز خلق این تصاویر فوق‌العاده جذاب را به شما نشان می‌دهد.

نقاشی با نور و خلق استاپ‌موشن
نقاشی با نور و خلق استاپ‌موشن
نقاشی با نور و خلق استاپ‌موشن
نقاشی با نور و خلق استاپ‌موشن

برای خلق این آثار حتماً نیازی به تجهیزاتی خاص مانند Night Writer نیست. شما با وسایلی ساده‌تر همانند یک چراغ‌قوه LED چندرنگ یا حتی استفاده‌ از چند تلق رنگی در مقابل لامپ آن می‌توانید در تاریکی اتاقتان نیز اولین اثر خود را خلق کنید. فقط چند نکته مفید را فراموش نکنید.

  • از تکنیک نوردهی طولانی در عکاسی استفاده‌ کنید.
  • برای تثبیت دوربین از یک نگه‌دارنده خوب و مناسب بهره ببرید.
  • اگر فکر می‌کنید اثر شما باید در محیط روشن‌تری خلق شود، فراموش نکنید که بدن خود را در حین ثبت عکس و بازی با نور، بیشتر حرکت دهید تا در تصویر اثری از بدن شما به‌جا نماند.
  • از هم‌اکنون شروع کنید، دنیا منتظر تماشای رؤیاهای نورانی شماست.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات