کارت گرافیک اختصاصی اینتل در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اینتل با انتشار یک ویدئو در حساب توییتر خود، خبر عرضه‌ی کارت گرافیک اختصاصی و منحصربه‌فرد این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی را تایید کرد.
تبلیغات

انتظار می‌رود که نسل بعدی کارت گرافیک ویژه‌ی گیمینگ و ایستگاه کاری قدرتمند انویدیا چهار روز دیگر یعنی در تاریخ ۲۹ مرداد ۹۷ تحت عنوان GeForce RTX 2080 یا شاید GeForce GTX 1180 معرفی شود. به احتمال بسیار قوی کارت‌های گرافیکی یادشده مبتنی‌بر معماری جدید تورینگ خواهند بود که به‌لحاظ نظری قادر به ارائه‌ی سطح قابل‌توجهی از Ray Tracing یا رهگیری پرتوی آنی در بازی‌های رایانه‌ای هستند. همچنین یادآورد شد که انویدیا چند روز پیش به‌طور رسمی از پردازنده‌های گرافیکی خانواده‌ی Quadro RTX با معماری تورینگ رونمایی کرد. زومیت را همراهی کنید.

اکنون اینتل قبل از اقدام به معرفی پردازنده‌های گرافیکی جدید به‌وسیله‌ی انویدیا، دست‌به‌کار شده و با انتشار یک ویدئوی مربوط به همایش SIGGRAPH 2018 در حساب کاربری رسمی توییتر خود، یادآوری می‌کند که در حال کار روی یک کارت گرافیک نیرومند و اختصاصی است. این موضوع چند ماه پیش با پیوستن یکی از مهندسان AMD به‌‌نام راجا کدوری به اینتل قوت گرفته بود که اکنون به‌طور رسمی تایید می‌شود. در ادامه‌ی مقاله می‌توانید ویدئوی رسمی و بی‌ادعای اینتل را مشاهده کنید.

اینتل در ویدئوی یادشده، خبر عرضه‌ی اولین کارت گرافیک مجزای مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی جدیدی را که برای به‌کارگیری در مرکز داده و رایانه‌های ویژه‌ی گیمینگ در سال ۲۰۲۰ میلادی در نظر گرفته است، وعده می‌دهد.

کارت گرافیک مجزای اینتل
مقاله‌های مرتبط:

    بدون شک این خبر شگفت‌انگیزی برای کاربران خواهد بود؛ زیرا تاکنون بازار کارت‌ گرافیک فقط تحت سلطه‌ی دو رقیب دیرینه‌ی قدرتمند یعنی انویدیا و AMD بوده است. اما از این پس بازیکن قدر سومی هم وارد عرصه‌ی رقابت خواهد شد که قطع به یقین دو شرکت دیگر را حسابی به چالش خواهد کشید. در این صورت گیمرها و کاربران حرفه‌ای فعال در زمینه‌ی گرافیک، گزینه‌های انتخابی بیش‌تری به‌منظور خرید برترین کارت گرافیک در اختیار خواهند داشت. متاسفانه در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد کارت گرافیک مجزای اینتل در دست نیست.

    کارت گرافیک مجزای اینتل

    Intel تجربه‌ی بسیار بالایی در واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) دارد. دلیل این امر عرضه‌ی پردازنده‌های مرکزی ساخت اینتل همراه با یک پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی به‌صورت یکپارچه است، که در واقع واحد پردازش گرافیکی در داخل همان تراشه‌ی اصلی پردازنده قرار گرفته و کار پردازش و اجرای بازی‌های رایانه‌ی را بدون نیاز به کارت گرافیک مجزا ممکن می‌کند.

    بنابراین تولید واحد‌های پردازش مرکزی مجزا به‌وسیله‌ی اینتل به‌مفهوم افزایش توانایی اینتل در ارائه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند‌تر از نمونه‌های یکپارچه با CPU خواهد بود. این موضوع خودبه‌خود رقابت سه‌جانبه‌ی اینتل، انویدیا و AMD را برای کاربران عادی و گیمرها به‌میزان قابل‌توجهی هیجان‌انگیز خواهد کرد.

    کارت گرافیک مجزای اینتل

    اگرچه راه دستیابی به کارت گرافیک مجزا به‌وسیله‌ی اینتل هنوز دوردست به‌نظر می‌رسد؛ اما موضوع یادشده با توجه به اینکه اینتل به‌طور جدی وارد عرصه‌ی پردازنده‌های مجزا شده است، در دنیای توسعه‌ی پردازنده‌های گرافیکی تقریباً نزدیک محسوب می‌شود. حتی شایعه‌هایی مبنی‌بر معرفی کارت گرافیک نوین اینتل در نمایشگاه CES 2019 هم به گوش رسیده است.

    با ورود رقیب چالش‌برانگیزی همچون اینتل به رینگ رقابت، شرکت‌های انویدیا و AMD باید تلاش خود را برای باقی ماندن در میدان دو چندان بکنند. در نتیجه این موضوع به‌نفع کاربران خواهد بود.

    کارت گرافیک مجزای اینتل

    ورود اینتل به عرصه‌ی کارت گرافیک مجزا در سال ۲۰۲۰ میلادی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات