اوپو R17 معرفی شد؛ نخستین گوشی با اسنپدراگون 670 و گوریلا گلس 6

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت چینی اوپو به‌تازگی از گوشی Oppo R17 رونمایی کرده که برای اولین‌بار شاهد به‌کارگیری پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ و گوریلا گلس ۶ در آن هستیم.
تبلیغات

در دنیای اندروید، سامسونگ با گوشی‌های باکیفیت و زیبای خود به‌سرعت می‌تازد. این شرکت با گوشی‌هایی نظیر گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۹ تبحر خود در ساخت دستگاه‌های عالی را اثبات کرده است. با این حال، شرکت‌های چینی نیز در چندسال اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند.

اوپو یکی از شرکت‌های چینی است که به‌واسطه‌ی محصولات ارزان‌قیمت، با‌کیفیت و زیبا خود مؤفق به جلب‌نظر بسیاری از کاربران شده است. پس از معرفی گوشی بدون حاشیه‌ی اوپو فایند ایکس، نگاه‌ها به این شرکت تغییر کرد و بالطبع انتظارات از محصولات آتی Oppo افزایش یافت.

حال این شرکت از جدیدترین ساخته‌ی خود با نام اوپو آر ۱۷ رونمایی کرده که اگرچه به‌اندازه‌ی فایند ایکس یا گلکسی نوت ۹ قدرتمند نیست؛ اما از جدیدترین پردازنده‌ی میان‌رده‌ی کوالکام استفاده می‌کند که درست هفته‌ی گذشته از آن معرفی شد. این محصول از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ با هشت هسته‌ی کریو ۳۶۰ بهره می‌برد که براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه یافته و علیرغم توان‌ِ مصرفی کم، قدرت قابل‌توجهی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ از دیگر بخش‌های این پردازنده نیز می‌توان به پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۵، مودم LTE اسنپدراگون X12 و موتور چندهسته‌ای هوش‌ مصنوعی اشاره کرد. در ادامه می‌توان از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع VOOC به‌عنوان دیگر اجزاء سخت‌افزاری این دستگاه نام برد.

اوپو آر 17 / Oppo R17

استفاده از پردازنده‌ی یادشده این امکان را فراهم می‌کند تا علیرغم پایین‌ نگاه‌داشتنِ قیمتِ تمام‌شده، توان پردازشی بالایی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داد.

قسمت نرم‌افزار نیز تفاوت با دیگر محصولات اوپو ندارد و همچنان شاهد به‌کارگیری از نسخه‌ی ۸.۱ اندروید اوریو در کنار پوسته‌ی اختصاصی Color OS 5.2 هستیم.

در بخش صفحه‌نمایش نیز شاهد استفاده از پنل ۶.۴ اینچی امولد با کیفیت +FHD هستیم که از بریدگی نمایشگرِ قطره‌چکانی بهره می‌برد؛ استفاده از این بریدگی و حاشیه‌های باریک گوشی به اوپو این اجازه را داده تا نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را به ۹۱.۵ درصد برساند.

برای محافظت از این صفحه‌نمایش نیز از گوریلا گلس ۶ استفاده شده که برای نخستین‌بار در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسل جدید گوریلا گلس مقاومت و دوام بیشتری را در مقابل ضربه یا خط و خش ارائه می‌کند.

بخش هیجان‌انگیز دیگر به سنسور اثرانگشت مربوط می‌شود که این‌بار در زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته است. به‌لطف شرکت‌هایی چون اوپو و ویوو، اندک‌اندک شاهد مرسوم‌شدنِ این سنسورها نزد تولیدکننده‌های موبایل هستیم؛ انتظار می‌رود که سال آینده، تولیدکننده‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند نیز به جرگه‌ی چینی‌ها بپیونند و از این حسگرها در محصولاتشان استفاده کنند.

اوپو آر 17 / Oppo R17
اوپو آر 17 / Oppo R17
اوپو آر 17 / Oppo R17
اوپو آر 17 / Oppo R17
اوپو آر 17 / Oppo R17
اوپو آر 17 / Oppo R17
اوپو آر 17 / Oppo R17
اوپو آر 17 / Oppo R17

اوپو R17 از سنسور ۲۵ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده می‌کند که سنسور آن درست در بریدگی بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است. طبق گفته‌ی سازنده، سنسور یادشده گشودگی دیافراگم f/2.0 دارد که نوید عکس‌برداری خود در محیط‌های کم‌نور را می‌دهد؛ متأسفانه درباره‌ی دوربین دوگانه‌ی پشتی اطلاعی در دست نیست؛ اما اوپو اعلام کرده که به‌لطف به‌کارگیری هوش‌ مصنوعی، این دوربین می‌تواند در لحظه ۸۰۰ صحنه را تشخیص دهد.

فروش این دستگاه از ۱۸ آگوست در چین آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آن را در دو رنگ آبی آسمانی و بنفش نئون تهیه کنند؛ با این حال، طبق معمول اوپو R17 نیز به‌مانند دیگر محصولاتِ این شرکت، در بازارهای غربی عرضه نخواهد شد و علاقه‌مندان این دستگاه تنها می‌توانند آن‌ را از طریق منابع غیررسمی تهیه کنند.

نکته‌ی عجیب درباره‌‌ی این دستگاه به قیمت‌گذاری آن مر‌بوط می‌شود. اوپو برای سخت‌افزار یادشده، قیمتی ۱۴ هزار ۵۰۰ دلاری در نظر گرفته که معادل ۹۹ هزار ۹۹۹ یوآن چین است؛ با این وجود، به‌نظر می‌رسد که قیمت‌گذاری فوق به اشتباه انجام شده و قیمت اصلی به‌مراتب پایین‌تر از این رقم خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات