طراحی متریال کروم را هم‌اکنون روی کامپیوتر خود تجربه کنید

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل هم‌اکنون در حال کار روی ظاهری جدید برای کروم است؛ اما شما می‌توانید با راهکاری ساده این طراحی جدید را تجربه کنید.
تبلیغات

احتمالا می‌دانید که نسخه‌ی iOS مرورگر کروم، رابط کاربری پنهانی با طراحی متریال دارد که می‌توان آن را با فعال‌سازی «UI Refresh Phase 1» از طریق رابط «chrome://flags» فعال کرد.

حال به‌نظر می‌رسد که به‌روزرسانی یادشده تنها به اپلیکیشن موبایل کروم محدود نمی‌شود؛ جدیدترین نسخه (v68) از مرورگر دسکتاپ Chrome نیز که اکنون در صورت ایمن نبودن یک وب‌سایت، به کاربر هشدار می‌دهد، طراحی جدید را در بطن خود دارد و می‌توان این طراحی را در هر سه پلتفرم ویندوز، مک و لینوکس فعال کرد.

راهکار تغییر ظاهر کروم

در ابتدا از نصب بودن نسخه‌ی مرورگر کروم جدید روی سیستم خود اطمینان حاصل کنید:

  • با استفاده از نوار آدرس، به chrome://flags/#top-chrome-md مراجعه کنید
  • با توجه به تصویر، گزینه‌ی هایلایت‌شده‌ی «UI Layout for the browser's top chrome» را در منو دراپ‌داون از Default به Refresh تغییر دهید
  • مرورگر کروم را از نو اجرا کنید
  • اگر طراحی جدید، نظرتان را جلب نکرد، می‌توانید با تکرار گام‌های پیشین و انتخاب Default، طراحی پیشین مرورگر را فعال کنید
طراحی متریال کروم

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، ظاهر مرورگر، به‌خصوص در بخش تب‌ها و نوار آدرس، به‌میزان قابل توجهی تغییر می‌کند. کلید «New tab»، اکنون به یک نشانه‌ی «+» بدل شده و به سمت چپ ردیف تب‌ها منتقل شده است. تنظیمات پروفایل در نور آدرس قرار دارد و اکنون به‌جای نام کاربر، عکس پروفایل او را نشان می‌دهد. 

تمام المان‌های مرورگر، از نوار آدرس گرفته تا آیکون و کلید‌ها گرد شده‌اند. علاوه‌بر موارد یادشده، هنگامی که تنها یک وب‌سات در پنجره باز باشد، به‌جای نمایش آن به‌عنوان تب، نام آن در نوار تایتل به‌نمایش درمی‌آید. خاطرنشان می‌کنیم که ممکن است ظاهر نهایی مرورگر کروم بسیار متفاوت باشد؛ چرا که Google‌ کماکان در حال کار روی آن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات