مایکروسافت برای مقابله با اسلک، نسخه رایگان تیمز را معرفی کرد

شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مایکروسافت برای رقابت بهتر با نرم‌افزار همکاری تیمی اسلک، نسخه‌ای رایگان از پلتفرم تیمز را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوع جدید معرفی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت تیمز در حال دریافت به‌روزرسانی بزرگی است؛ اما نه آن ارتقایی که احتمالا بسیاری در انتظارش هستند. ردموندی‌ها با اقتباس از اسلک، نسخه‌ای رایگان از تیمز را معرفی کرده‌اند و به تمام کاربران امکان می‌دهند تا بدون در اختیار داشتن حساب کاربری آفیس ۳۶۵ از این نرم‌افزار مشارکتی استفاده کنند. به‌صورت طبیعی، مایکروسافت امیدوار است که کاربران رایگان در نهایت به مشتریان پولی تبدیل شوند؛ اما حتی اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، آن‌ها همچنان از برخی از ایده‌های رقیب محبوب خود الهام می‌گیرند.

اسلک از زمان انتشار در سال ۲۰۱۴ خدمات خود را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد که این مسئله منجر به جذب کاربران سازمانی به این سرویس شده است. عرضه‌ی رایگان این نرم‌افزار موجب رشد بیشتر آن نسبت به تیمز، اپلیکیشن کاربران آفیس و یادگیری نحوه‌ی استفاده از آن به بسیاری از افراد شد و در نهایت بهره‌گیری از اسلک را در محیط‌های کاری کارکنان برای آن‌ها آسا‌ن‌تر ساخت.

Microsoft Teams

هرچند شاید اندکی دیر شده باشد؛ اما مایکروسافت با نسخه‌ی رایگان تیمز مجموعه‌ای از ویژگی‌های به‌شدت قدرتمند را ارائه می‌دهد. تیمز رایگان قادر به میزبانی از حداکثر ۳۰۰ کاربر است و از پیام‌های متنی و جستجوی نامحدود پشتیبانی می‌کند. ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای تیمز به اضافه‌ی ۲ گیگابایت فضای شخصی، تماس صوتی و تصویری برای گروه‌هایی از افراد و کل تیم و یکپارچگی نامحدود با بیش از ۱۴۰ اپلیکیشن از جمله ویژگی‌های کاربردی این نسخه از تیمز است.

تیمز رایگان همچنین از قابلیت ادغام با تمام اپلیکیشن‌های آنلاین آفیس ۳۶۵ همچون ورد، پاورپوینت، اکسل و وان‌نوت برخوردار است. در طرف دیگر، نسخه‌ی رایگان اسلک تنها قادر به جستجو از بین ده هزار پیام متنی اخیر شما است، تماس‌های صوتی و تصویری آن تنها محدود به دو نفر است؛ حداکثر به ۱۰ اپلیکیشن شخص ثالث متصل می‌شود و تنها ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کل تیم قرار می‌دهد.

مایکروسافت به‌طور آشکار با معرفی تیمز رایگان در حال ایجاد انعطاف در بنیه‌ی زیرساختی خود است. طبق اعلام این شرکت، در حال حاضر ۲۰۰ هزار کسب‌وکار در سراسر دنیا در حال استفاده از تیمز هستند و اکنون که کاربران امکان دسترسی رایگان به این نرم‌افزار را پیدا کرده‌اند، می‌توان انتظار افزایش قابل توجه تعداد کاربران آن را داشت. در واقع از همین امروز می‌توانید برای مجموعه‌ی تیمز رایگان خود ثبت نام کنید.

با نگاه به آینده، مایکروسافت تعدادی به‌روزرسانی‌ برای تیمز در نظر گرفته است که هر دو مشتریان رایگان و پولی می‌توانند به آن‌ها چشم بدوزند، این شرکت قصد دارد امسال ویژگی محو خودکار پس‌زمینه را برای چت‌های ویدئویی اضافه کند؛ قابلیتی که می‌تواند پس‌زمینه‌ی شلوغ یا نامناسب کاربران را از دید دیگر افراد حاضر در تماس ویدئویی مخفی کند، علاوه‌بر این، می‌توانیم به‌زودی شاهد ترجمه‌ی خطی ۳۶ زبان مختلف باشیم که برای اعضای تیم‌هایی که در سرتاسر دنیا پراکنده هستند، بسیار کاربردی خواهد بود و در نهایت، نسخه‌ی پولی تیمز اکنون از قابلیت ضبط ابری جلسات بهره می‌گیرد و به‌صورت خودکار قادر به رونویسی و زمان‌گذاری آن‌ها است.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که کاربران آفیس ۳۶۵ از طریق سرویس یامر قادر به اجرای رویدادهای زنده و فوری خواهند بود، این شرکت همچنین در حال افزودن برخی سرویس‌های مناسب و هوشمند برای استریم چنین ویدیوهایی است. آفیس ۳۶۵ برای تشخیص خودکار فرد به‌خصوصی که در حال صحبت است از تشخیص چهره استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد به‌صورت مستقیم به قسمت‌هایی از رویداد بروید. علاوه بر این، زمان‌گذاری خودکار، رونویسی و جستجوی گفتار به متن و همچنین زیرنویس‌های بسته از دیگر امکانات تیمز محسوب می‌شود.

Microsoft Teams

مایکروسافت اعلام نکرده است که قابلیت‌های هوشمند یادشده مربوط به رویدادها چه زمانی در دسترس قرار خواهند گرفت. کاربران برای بهره‌گیری از این قابلیت‌ها به اجرای آفیس ۳۶۵، یامر و استریم نیاز خواهند داشت. هرچند به‌نظر می‌رسد که به‌کارگیری این ویژگی‌ها برای سازمان‌های کوچک بیش از حد پیچیده است؛ اما برای شرکت‌هایی با اندازه‌ی متوسط و بزرگ که نمی‌توان همه‌ی افراد را به یک چت ویدئویی واحد وارد کرد، می‌تواند کاربردی باشد.

مایکروسافت همچنین به‌منظور توانمندسازی کاربران برای انجام هوشمندانه‌تر فعالیت‌هایشان از پیش‌نمایش ویژگی تحلیل محل کار (Workplace Analytics) رونمایی کرد، این قابلیت برای نمایش جزئیات و اطلاعات مربوط به نحوه‌ی فعالیت سازمان به داده‌های آفیس ۳۶۵ اتکا می‌کند؛ برای مثال، اگر تشخیص دهد که گروه شما هر هفته بیش از حد درگیر جلسات می‌شود، می‌تواند اقدام به نمایش یک هشدار کند. کاربران همچنین می‌توانند برای بهبود عادات خود در برنامه‌ها ثبت‌نام کنند. تمام داده‌های تحلیلی در طول زمان اندازه‌گیری می‌شوند، این مسئله به مدیران امکان می‌دهد تا از روند بهبود واقعی تیم خود مطلع شوند.

Microsoft Teams

هرچند این ویژگی‌ها می‌توانند قدری آرمان‌گرایانه به‌نظر برسند؛ اما طبق اعلام مایکروسافت ابزار تحلیل صرفا از داده‌هایی استفاده خواهد کرد که از قبل در آفیس ۳۶۵ موجود است و کاربران را تحت تجسس و مراقبت قرار نخواهد داد یا به‌منظور محاسبه‌ی هرکاری که افراد در طول روز انجام می‌دهند، آن‌ها را وادار به پر کردن برگه‌های خاص نخواهد کرد. در عوض، هدف این قابلیت توجه به مواردی است که شما یا رئیستان احتمالا به دلیل مشغله‌ی روزانه متوجه آن‌ها نخواهید شد، علاوه‌بر این، مایکروسافت به‌منظور کمک به یادآوری بهتر عادات کاری، ابزار MyAnalytics Nudges را معرفی می‌کند؛ برای مثال، اگر بیش از حد درگیر جلسات شوید، می‌تواند به شما پیشنهاد دهد که وظایف خود را به همکارتان محول کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات