مایکروسافت توسعه اپلیکیشن‌های وب مبتنی بر زبان طراحی فلوئنت را ممکن کرد

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت امروز تغییراتی را در سیستم طراحی فلوئنت اعلام کرد که امکان توسعه‌ی ساده‌تر اپلیکیشن‌های وب مبتنی بر این زبان طراحی فراهم می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت امروز به‌صورت رسمی، رویداد سه‌روزه‌ی توسعه‌دهندگان موسوم به Build را آغاز کرد؛ در این رویداد اشخاصی همچون ساتیا نادلا و جو بلفیوره در مورد موضوعات مختلف و برنامه‌های مایکروسافت برای کمک به توسعه‌دهندگان در این حوزه‌ها صحبت می‌کنند.

مایکروسافت امروز در جریان نطق اصلی بیلد از تغییراتی در سیستم طراحی فلوئنت پرده‌برداری کرد. چنانچه به‌خاطر ندارید باید بگوئیم که زبان طراحی فلوئنت که در خلال رویداد بیلد سال گذشته معرفی شد، بر پنج المان نور، عمق، حرکت، جنس یا متریال و مقیاس تمرکز دارد. زبان طراحی جدید مایکروسافت، استفاده‌ی بهینه‌تر و چشم‌گیرتری از حرکت، عمق و افکت‌های شفافیت دارد.

تغییرات جدید زبان طراحی فلوئنت، امکان توسعه‌ی اپلیکیشن‌های وب مبتنی بر زبان فلوئنت برای ویندوز بدون نیاز به نگرانی درباره‌ی رابط کاربری را شامل می‌شود. شما اکنون می‌توانید صرف‌نظر از نوع UI Stack، چه Windows Forms چه WPF چه Win32 به‌راحتی اپلیکیشن‌های UWP را ایجاد کنید و کنترل‌های XAML منعطف‌‌تر، توانمندتر و قدرتمندتری دسترسی داشته باشید.  

بی‌شک این موضوع تغییر بسیار مهمی محسوب می‌شود و مایکروسافت کمک خواهد کرد تا با توسعه‌دهندگان بسیار بیشتری در ارتباط باشد. ضمن اینکه مایکروسافت بنیاد سیستم طراحی فلوئنت را نیز بنا می‌کند؛ بدین ترتیب باید امیدوار بود تا ردموندی‌ها توسعه‌دهندگان را نیز با خود هم‌مسیر کنند. باید دید که آیا تغییر یادشده می‌تواند توسعه‌دهندگان را به اکوسیستم ویندوز بازگرداند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات