آیفون 10 در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ فروشی کمتر از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس داشت

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Kantar اعلام کرده است که سهم فروش گوشی‌های آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۱۸ در آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۵۹.۱ درصد رسیده است.
تبلیغات

به‌دنبال انتشار گزارش مالی اپل برای سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸، مؤسسه Kantar گزارشی منتشر کرده است که آمار فروش گوشی‌های هوشمند را در سه‌ماهه منتهی به ماه مارس مشخص می‌کند. در این سه‌ماهه، کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند سهم خود را با ۰.۱ درصد افزایش در ایالات متحده در مقایسه با بازه‌زمانی مشابه در سال گذشته به ۵۹.۱ درصد برسانند؛ در چین نیز سهم فروش گوشی‌های هوشمند اپل افزایش یافته است. آن‌طور که ادعا می‌شود، آیفون 10 (iPhone X) پرفروش‌ترین گوشی اپل در چین بوده است؛ به‌طوری‌که این مدل توانسته سهم فروش شرکت آمریکایی را در بازار چین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۲۲.۱ درصد برساند. البته در مجموع، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس توانسته‌اند آیفون ۱۰ را از نظر میزان فروش پشت سر بگذارند؛ این موضوع با توجه به مجموع فروش دو مدل از آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل چندان غافل‌گیر کننده نیست. 

مؤسسه Kantar پیش‌بینی می‌کند که علت آن به فروش اولیه آیفون ۱۰ مربوط است و همین موضوع باعث شده تا کاربران نسبت به انتخاب مدل ارزان‌قیمت‌تر یعنی آیفون 8 جلب شوند. در همین رابطه، اعلام شده است:

در ایالات متحده و پنج بازار مطرح اروپا، آیفون ۸ اپل توانسته است فروش نسبتاً بالاتری در مقایسه با آیفون ۱۰ داشته باشد؛ این موضوع نشان‌دهنده آن است که تفاوت قیمت بین دو مدل، تأثیر به‌سزایی روی انتخاب کاربران داشته است.

تیم کوک در هنگام اعلام گزارش مالی شرکت متبوع‌اش برای سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ اپل، به این موضوع اذعان داشت که آیفون ۱۰ به پرفروش‌ترین گوشی این شرکت در هر هفته در سه‌ماهه منتهی به ماه مارس تبدیل شده است؛ بااین‌حال، مؤسسه Kantar مدعی است که با احتساب مجموع فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری اپل حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته رئیس اپل همچنان مدعی است که شایعات موجود پیرامون فروش ضعیف آیفون ۱۰ صحت ندارد و این محصول را گوشی مورد علاقه کاربران خطاب می‌کند.

مؤسسه Kantar در رابطه با دیگر شرکت‌ها اعلام کرده است که هواوی و شیائومی، موفق‌ شده‌اند تا حضور گسترده‌تری در بازارهای جهانی داشته باشند؛ به‌طوری‌که هواوی توانسته است سهم چشمگیری را در پنج بازار بزرگ اروپا به‌دست آورد. در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۱۸، هواوی موفق به کسب سهم ۱۹ درصدی شده است؛ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، سهم این شرکت چینی نزدیک به ۵ درصد افزایش یافته است.

در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸، سامسونگ، اپل و هواوی موفق شده‌اند تا در مجموع نزدیک به ۷۱ درصد از بازار موبایل سهم داشته باشند؛ شیائومی نیز با سهم ۴.۴ درصدی خود در رده‌ی چهارم قرار می‌گیرد. لازم به‌ذکر است که هواوی و زدتی‌ای در ایالات متحده با مشکل مواجه هستند؛ فشارهای وارد از سوی مقامات آمریکا، باعث شده است تا هر دو شرکت برای حضور گسترده در ایالات متحده با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات