شیائومی می 8 با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و فناوری Quick Charge 4.0 عرضه می‌شود

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی یک تیزر رسمی از گوشی می 8 منتشر کرده است که نشان می‌دهد این گوشی از سیستم احراز هویت جدید که احتمالا تشخیص چهره خواهد بود، بهره می‌برد.
تبلیغات

شیائومی برای رونمایی از قدرت‌مندترین گوشی پرچم‌دار خود تا اواسط خرداد آماده می‌شود؛ بخشی از قابلیت‌های این مدل که شیائومی می ۸ نامیده خواهد شد، به‌تازگی توسط شرکت سازنده به نمایش گذاشته شده است. تصویری که اخیراً توسط شیائومی منتشرشده، تأیید می‌کند گوشی جدید تا ۶ روز دیگر معرفی خواهد شد؛ ضمن اینکه مدل مذکور از یک مکانیزم قفل‌گشایی جدید بهره خواهد برد که احتمالاً همان سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی است. عرضه گوشی‌ هوشمند اندروید با سیستم تشخیص چهره چندان جدید نیست؛ اما هنوز هیچ‌ یک از سازندگان موفق نشده‌ است پرچم‌دار خود را به سیستم تشخیص چهره پیشرفته مانند آنچه آیفون ۱۰ (iPhone X) اپل ارائه می‌دهد، مجهز کنند. بااین‌حال شایعات حاکی از آن هستند که شیائومی با همکاری شرکای تجاری خود موفق شده است پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود را به دوربین سه‌بعدی پیشرفته مجهز کند. به همین جهت، بعید نیست می ۸ اولین گوشی اندروید باشد که از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره خواهد برد.

شیائومی می 8

تصاویری که تاکنون از جانشین شیائومی می ۶ منتشر شده است، تأیید می‌کند این مدل در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت؛ باید اشاره کرد که ناچ می ۸، بزرگ‌تر از بریدگی دیگر گوشی‌های اندروید است. به‌ نظر می‌رسد مدل مذکور در بالای نمایشگر، یک بریدگی به بزرگی ناچ آیفون ۱۰ خواهد داشت که محل جای‌گیری دوربین سه‌بعدی است و می‌توان این موضوع را تأییدی بر ادعای پیشین مبنی بر عرضه شیائومی می ۸ با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی عنوان کرد. در گوشی‌های اندروید که با بریدگی در بالای نمایشگر همراه شده‌اند، ناچ محل جای‌گیری دوربین سلفی، بلندگوی مخاطب و تعدادی حسگر است که برای تشخیص چهره پیشرفته کاربرد ندارد.

وب‌سایت کوالکام نیز به‌صورت جداگانه تأیید کرده است پرچم‌دار آینده شیائومی از فناوری شارژ سریع ۴.۰ پشتیبانی خواهد کرد. البته این موضوع چندان غافلگیرکننده نبود؛ زیرا پیش‌تر اعلام شد که شیائومی می ۸ از شارژ سریع ۵ وات/۳ آمپر، ۹ وات/۲ آمپر و ۱۲ وات/۱.۵ آمپر (شارژ سریع ۱۸ وات) پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود که شارژر داخل جعبه گوشی، قادر باشد از مزیت‌های فناوری شارژ سریع ۴.۰ کوالکام بهره بگیرد؛ در غیر این‌صورت، جانشین شیائومی می ۶ تنها روی کاغذ از این فناوری پشتیبانی می‌کند و در عمل، حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

شیائومی می 8

ریزر فون تنها گوشی شناخته شده بازار محسوب می‌شود که از شارژ سریع ۴.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند. 

گفته می‌شود پرچم‌دار ۲۰۱۸ شیائومی با نام تجاری «می ۸» به بازار عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که انتظار می‌رفت می ۷ به‌عنوان جانشین می ۶ وارد بازار شود. مدل مذکور با پردازنده اسنپدراگون ۶۴۵ کوالکام همراه شده است و حداکثر از ۶ گیگابایت رم بهره خواهد برد؛ ضمن اینکه برخی شایعات، حاکی از عرضه نسخه‌ی پایه می ۸ با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هستند. این گوشی از یک نمایشگر ۶ اینچی از نوع اولد بهره خواهد برد و همان‌طور که گفته شد، پرچم‌دار آینده شیائومی از سری «می» اولین گوشی این سازنده چینی است که در بالای نمایشگر، بریدگی تعبیه می‌شود. دیگر شایعات به عرضه پرچم‌دار می ۸ با دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اشاره دارند که در حال‌ حاضر، صحت آن‌ها مشخص نیست.

زمان رونمایی رسمی از این گوشی، ۳۱ می (۱۰ خرداد) اعلام شده است و انتظار می‌رود می ۸ با قیمتی بیشتر از ۵۰۰ دلار وارد بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات