چرا شیائومی به جای می 7،‌ گوشی می 8 را معرفی می‌کند

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی قرار بود طبق روال معمول،‌ بعد از گوشی می ۶،‌ می ۷ را معرفی کند، ولی ظاهرا تصمیم گرفته پرچمدار بعدی‌اش به‌جای می 7، می 8 باشد.
تبلیغات

شیائومی در تاریخ ۳۱ می (۱۰ خرداد) جدیدترین پرچمدار خود را معرفی می‌کند. طبق روال معمول، انتظار می‌رفت پس از می ۶،‌ می ۷ گوشی بعدی باشد که به بازار می‌آید. ظاهرا کمپانی چینی تصمیم گرفته به‌جای می ۷ از می ۸ (Xiaomi Mi 8) رونمایی کند. چرا شیائومی چنین تصمیمی گرفته است؟ 

اگر نگاهی به صفحه رسمی شیائومی در شبکه اجتماعی چینی Weibo، بیندازیم،‌ می‌بینیم که پوستر جدیدی منتشر کرده که عدد 7 بزرگی در آن دیده می‌شود ولی در زیر تصویر به رویداد رونمایی از گوشی می ۸ اشاره شده است. شیائومی اعلام کرده که پرچمدار بعدی، به جای آنکه می ۷ باشد،‌ می ۸ خواهد بود و علت این تغییر را توضیح داده است. همان‌طور که می‌دانید امسال هشتمین سالگرد تاسیس این شرکت چینی است و به همین دلیل تصمیم گرفته به مناسبت جشن تولد ۸ سالگی شیائومی،‌ پرچمدار بعدی‌اش می ۸ شیائومی باشد. این عدد ۸ در نام گوشی در تقارن با تولد ۸ سالگی این کمپانی به صورت نمادین انتخاب شده است و دلیل خاص دیگری ندارد.

می 7 شیائومی

به‌علاوه نباید فراموش کنیم که لی جون، مدیرعامل شیائومی پیش از این اعلام کرده بود که علاوه بر این پرچمدار، محصولات دیگری نیز از این برند در رویداد ۱۰ خرداد معرفی خواهند شد. به احتمال زیاد، یکی از محصولاتی که در این رویداد رونمایی می‌شود، می بند ۳ خواهد بود که مشخصات آن پیش از این به صورت غیر رسمی در فضای مجازی منتشر شده است. روز گذشته نیز شیائومی اعلام کرد که رابط کاربری MIUI 10 را نیز در این رویداد معرفی می‌کند و احتمال دارد می ۸ شیائومی با نسخه MIUI 10 رونمایی شود.

به احتمال زیاد می ۸ شیائومی با طراحی بدنه فلزی و شیشه رونمایی خواهد شد. هرچند ممکن است مدل سرامیکی این گوشی هوشمند نیز به بازار عرضه شود. در کنار تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ باید به وجود حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، شارژ بی‌سیم و اسکن سه بعدی چهره مشابه آیفون ۱۰ اشاره کرد. می ۸ شیائومی با بریدگی بالای صفحه نمایش (ناچ) نسبتا بزرگی همراه خواهد بود تا بتواند سنسورهای مربوط به ماژول فناوری اسکن سه بعدی چهره را در آن قسمت جای دهد. البته این احتمال وجود دارد که می ۸ در دو سایز مختلف صفحه نمایش به بازار عرضه شود.بر اساس اطلاعات غیر رسمی و فاش شده در مورد می ۸ ظاهرا باید منتظر باشیم می ۸ را با دو سایز مختلف صفحه نمایش ببینیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات