کامیون برقی ولوو FE برای خدمات شهری رونمایی شد

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ولوو، از دو کامیون برقی FL الکتریک و FE الکتریک برای استفاده در خدمات شهری و صنعت حمل‌ونقل رونمایی کرد.
تبلیغات

پس از گذشت تنها سه هفته از معرفی اولین کامیون تمام الکتریکی FL الکتریک، ولوو از دومین کامیون الکتریکی خود با نام FE الکتریک نیز رونمایی کرد. کامیون جدید ولوو FE electric بزرگ‌تر است و برای کاربردهای سنگین شهری و خدمات جمع‌آوری زباله ارائه می‌شود. وزن ناخالص کامیون برقی ولوو FE الکتریک تا ۲۷ تن (در مقابل ۱۶ تن کامیون برقی FL الکتریک) می‌رسد و از دو موتور الکتریکی مجهز به جای یک موتور با توان کلی ۳۷۰ کیلووات بهره می‌برد. گزینه‌های باتری این کامیون برقی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت خواهند بود در حالی که قادر هستند شعاع حرکتی حدود ۲۰۰ کیلومتر را ارائه کنند. این در حالی است که در کامیون الکتریکی FL الکتریک، از گزینه باتری تا ۱۰۰ کیلووات ساعت بهره گرفته می‌شود.

Volvo Electric Truck / کامیون برقی ولوو

فروش کامیون برقی ولوو FE الکتریک در سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و در حال حاضر اولین مشتریان از شهر هامبورگ آلمان ثبت‌نام کرده‌اند. نخستین کامیون برقی ولوو FE الکتریک مخصوص جمع‌آوری و حمل زباله خواهد بود و با همکاری فون (Faun) به عنوان بزرگ‌ترین شرکت جمع‌آوری زباله در اروپا و پیشرو در ارائه خدمات شهری به بهره‌برداری می‌رسد. این کامیون حمل زباله اوایل سال ۲۰۱۹ در دومین شهر بزرگ آلمان، هامبورگ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 

Volvo Electric Truck / کامیون برقی ولوو

کامیون برقی ولوو FE الکتریک برای خدمات و ماموریت‌های مختلف حمل‌ونقل، در انواع متفاوتی ارائه می‌شود. به عنوان مثال کابین راننده کامیون برقی در سطح بسیار پایینی قرار گرفته است که ورود و خروج به داخل کابین را راحت‌تر می‌کند و به راننده امکان تسلط بیش‌تری بر ترافیک اطراف کامیون می‌دهد. در نتیجه کاهش سطح نویز و کارکرد بدون ارتعاش کامیون الکتریکی، محیط کاری نیز بهبود قابل توجهی می‌یابد. ظرفیت باتری را می‌توان با توجه به نیازهای فردی بهینه‌سازی کرد و فرآیند شارژ نیز می‌تواند از طریق شبکه اصلی برق شهری یا به وسیله ایستگاه‌های شارژ سریع انجام بگیرد.

مشخصات فنی کامیون برقی ولوو FE الکتریک:

کامیون کاملا الکتریکی برای توزیع، جمع‌آوری زباله و سایر کاربردهای موجود در محیط شهری با وزن ناخالص ۲۷ تن.

سیستم محرکه: دو موتور الکتریکی با حداکثر توان موتور ۳۷۰ کیلووات (۲۶۰ کیلووات توان ثابت) همراه با جعبه دنده ۲ سرعته ولوو. بیشینه گشتاور موتورهای الکتریکی به ۸۵۰ نیوتن‌متر محدود می‌شود. بیشینه گشتاور محور عقب نیز به ۲۸ هزار نیوتن‌متر می‌رسد.

ذخیره‌سازی انرژی: باتری‌های لیتیوم یون با ظرفیت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت.

شعاع حرکتی کامیون برقی: تا ۲۰۰ کیلومتر.

شارژ: دو سیستم شارژ مختلف در دسترس هستند. CCS2: حداکثر قدرت شارژ ۱۵۰ کیلووات مستقیم. شارژ کم قدرت: حداکثر قدرت شارژ ۲۲ کیلووات متناوب.

زمان شارژ: از باطری کاملا خالی تا وضعیت کاملا شارژ (۳۰۰ کیلووات ساعت). سیستم CCS2 با ۱۵۰ کیلووات در ۱.۵ ساعت. شارژ کم قدرت: ۱۰ ساعت.

Volvo Electric Truck / کامیون برقی ولوو

کلاس نیلسون، رئیس بخش کامیون ولوو گفت:

با معرفی کامیون برقی ولوو FE الکتریک، ما یک ناوگان کاملی از کامیون‌های الکتریکی برای استفاده در عملیات شهری داریم و در حال  برداشتن گام استراتژیک دیگری در جهت ارائه روش‌هایی برای توسعه سیستم حمل‌ونقل الکتریکی هستیم. این امر به شکل جدیدی شروع شده است و با همکاری شهرهایی که برای بهبود کیفیت هوا، کاهش سرو‌صدای ترافیک و کاهش ازدحام در ساعتهای اوج ترافیک تلاش می‌کنند، ادامه خواهد یافت. زیرا عملیات تجاری و خدمات عمومی شهری می‌تواند به آرامی و بدون انتشار گازهای آلاینده خروجی در اواخر شب یا صبح زود انجام شود.

یوناس اُدرمالم، معاون خط تولید کامیون‌های برقی ولوو FE و FL الکتریک گفت:

شهر هامبورگ که در سال ۲۰۱۱ به عنوان پایتخت سبز اتحادیه اروپا نام‌گذاری شد، سابقه طولانی و موفقی در زمینه گسترش فضای سبز و توسعه پایدار شهری دارد. این موضوع بیش‌ترین نمود را در بخش حمل‌ونقل دارد، جایی که اتوبوس‌های الکتریکی ولوو در حال حاضر در شبکه حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌شوند. تجارب و همت بلند هامبورگ در این سرمایه‌گذاری و ریسک بزرگ، برای ما دربردارنده نکات بسیار جالبی است. راه‌حل‌های ما برای سیستم حمل‌ونقل الکتریکی با توجه به نیازهای خاص هر مشتری و هر شهر طراحی می‌شوند. ما علاوه بر وسایل نقلیه، در سراسر اروپا همه انواع خدمات را شامل تجزیه و تحلیل مسیرها، تامین مالی از طریق شبکه نمایندگی‌ها و کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌دهیم. ما همچنین همکاری نزدیکی با تامین‌کنندگان زیرساخت‌های شارژ داریم.

پروفسور رودیگر سیچائو مدیر عامل شرکت اشتات‌رینیگونگ هامبورگ، پتانسیل این شهر را برای استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی بسیار بالا می‌داند و در این مورد معتقد است:

امروزه هر کدام از ۳۰۰ وسیله نقلیه معمولی ما، سالانه حدود ۳۱.۳۰۰ کیلوگرم دی‌اکسیدکربن در هوای محیط انتشار می‌دهند. استفاده از کامیون برقی برای جمع‌آوری زباله که مجهز به باتری است و به طور کامل می‌تواند بین هشت تا ده ساعت فعالیت کند، پیشرفت بزرگی در فناوری محسوب می‌شود. مزیت دیگر این واقعیت است که شرکت اشتات‌رینیگونگ در هامبورگ برق بدون ضرر برای محیط زیست و آب‌وهوا تولید می‌کند، که می‌تواند برای شارژ باتری خودروی الکتریکی استفاده شود. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات