چرا وان پلاس 6 از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند؟

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وان‌پلاس به‌تازگی از جدیدترین محصول خود به نام وان‌پلاس 6 رونمایی کرده است. این گوشی پرچم‌دار برخلاف هم‌رده‌های خود از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.
تبلیغات

وان‌پلاس ۶ (oneplus6) که هفته‌ی گذشته رونمایی شد از بسیاری جهات به نسل قبلی خود یعنی وان‌پلاس 5T برتری دارد؛ مثلا پنل شیشه‌ای پشت گوشی دو کارایی برای این محصول دارد. اول این‌که باعث زیبایی و قرارگیری بهتر آن در دست شده است. ثانیا امکان پشتیبانی از اینترنت گیگابیتی را برای این محصول به ارمغان آورده است. از دیگر فوایدی که بدنه‌ای شیشه‌ای می‌تواند داشته باشد این است که استفاده از شارژ بی‌سیم را محیا می‌کند. شرکت‌هایی مثل اپل (در آیفون ۸ و آیفون ۱۰) از این امکان بهره برده‌اند؛ اما وان‌پلاس در وان‌پلاس ۶ همچنان به دش شارژ اکتفا کرده و به استقبال این فناوری نرفته است.

یکی از سخنگویان وان‌پلاس در پاسخ به چرایی موضوع، این‌گونه اظهار نظر کرده است:

ما هیچ نیازی نمی‌بینیم که شارژ بی‌سیم را اضافه کنیم. شرکتی نیستیم که بی‌دلیل قابلیتی را اضافه کنیم.

البته باید گفت وان‌پلاس شرکتی است که غالبا به نیاز مشتریان خود به دقت گوش می‌دهد و ظاهرا، این مشتریان درخواستی جهت اضافه شدن قابلیت مذکور نداشته‌اند.

شارژ بی‌سیم ویژگی جالبی است و برخی کاربران علاقه‌ی زیادی به آن دارند؛ اما باید پذیرفت که این قابلیت جزو قابلیت‌های واجب و حیاتی یک گوشی هوشمند نیست. به‌ گفته‌ی وان‌پلاس، برای استفاده از شارژ وایرلس باید شارژر آن را به صورت جداگانه خریداری کنید؛ چرا که معمولا این شارژرها همراه گوشی عرضه نمی‌شوند. از سوی دیگر افزودن این قابلیت که طرفداران محدودی دارد باعث افزایش قیمت تمام شده‌ی محصول می‌‌شود.

شارژ بی‌سیم

با استفاده از دش شارژ شرکت وان‌پلاس می‌توان صبح‌ها برای چند دقیقه گوشی را شارژ کرد و تا پایان روز با خیال راحت از آن استفاده کرد. شارژ وایرلس در سریع‌ترین حالت خود نیز همواره از دش شارژ کندتر عمل می‌کند. به همین جهت شاید بتوان اظهارات وان‌پلاس در این خصوص را منطقی دانست. نظر شما کاربر محترم زومیت در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات