سونی سه دوربین فیلم‌برداری 4K جدید عرضه کرد

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
صنعت فیلم‌برداری هر روز در حال پیشرفت است و در همین راستا، شرکت صاحب‌نام سونی از سه دوربین فیلم‌برداری ۶۰ فریم بر ثانیه 4K رونمایی کرد.
تبلیغات

سونی سه مدل دوربین‌ فیلم‌برداری جدید ارائه کرده است که جزئیات 4K را با رنگ‌ها و محدوده‌ی دینامیکی وسیع (HDR) ارائه می‌دهند. این شرکت دوربین‌های XDCAM PXW-Z280، PXW-Z190 و FS5 II را طی مراسمی در نمایشگاه National Association of Broadcasters 2018 معرفی کرد. سونی همچنین ادعا می‌کند دوربین PXW-Z280 که بالاترین مدل در این میان محسوب می‌شود، اولین دوربین فیلم‌برداری 4K با سه تراشه‌ی نیم اینچی است.

دوربین سونی PXW-Z280 از سه حسگر نیم اینچی COMS استفاده می‌کند. این سه حسگر با هم کار می‌کنند تا حساسیت نور دوربین را بالا ببرند که موجب ارتقاء رنگ فیلم‌های ضبط‌شده خواهد شد. این دوربین فیلم‌برداری می‌تواند با کیفیت 4K در۵۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه ۱۰ بیتی ۴:۲:۲ ضبط کند. این حسگر سه‌گانه با لنز‌ زوم 17X همگام شده است.

sony pxw-z280
sony pxw-z280 rear

برای بهبود قابلیت‌های پخش، سونی فناوری مشابه XDCAM Air را با کیفیت خدمت‌رسانی و لینک دوگانه (Dual Link) برای استفاده از دو شبکه‌ی تلفن همراه یکپارچه کرده و انتقال داده برای ضبط زنده نیز از طریق وای‌فای یا اترنت امکان‌پذیر است.

دوربین سونی PXW-Z190 علاوه بر یکپارچه کردن سه حسگر، از حسگرهای کوچک‌تر نوع ۱/۳ استفاده می‌کند که سبب به حداقل رساندن قیمت نهایی می‌شود. این محصول از لنز‌ زوم اپتیکال ۲۵ برابر نیز بهره می‌برد. Z190 همانند Z280، قابلیت ضبط 4K در ۵۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه و ضبط ۱۰ بیتی ۴:۲:۲ دارد. سازگاری با فناوری اختصاصی سونی با نام Sony’s Instant HDR اجازه درجه‌بندی سریع‌تر رنگ را به این دوربین خواهد داد. این دوربین فیلم‌برداری از XDCAM Air  نیز استفاده می‌کند؛ اما برای استفاده از سرویس کلود نیاز به خرید مجوز مربوطه است.

pxw-z190
pxw-z190

هر دو مدل PXW از یک فناوری پیشرفته‌ی تشخیص چهره اتوماتیک استفاده می‌کند. سونی ادعا می‌کند افزودن فناوری Face Only AF امکان تمرکز روی یک فرد خاص را حتی در میان یک گروه فراهم می‌کند. هر دو مدل از یک فیلتر تراکم خنثی الکترونیکی که در درون آن‌ها تعبیه شده است استفاده می‌کنند؛ این فناوری به فیلم‌برداران اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی نور‌دهی و عمق میدان در زمان فیلم‌برداری داشته باشند.

دوربین‌های جدید PXW در کنار نسخه‌ی دوم سونی Super 35mm FS5 قرار می‌گیرند. دوربین FS5 II تصاویر سینمایی 4K با رزولوشن (۲۱۶۰×۴۰۹۵) و HDR ضبط می‌کند. این دوربین حتی قادر است با این رزولوشن تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز فیلم‌برداری کند؛ البته فیلم‌برداری با این رزولوشن و نرخ فریم تنها برای ۴ ثانیه امکان‌پذیر است. فرمت تصویری خام یا RAW نیز در این دوربین گنجانده شده است. سونی همچنین ادعا می‌کند دوربین‌های نسل دوم در مقایسه با نسل قبل تونر تصفیه‌شده‌‌تری برای هایلایت‌های بهتر و تُن‌ رنگ پوست ارائه می‌دهند.

sony fs5 II

همانند مدل‌های قبلی، FS5 II یک دوربین فیلم‌برداری E-mount با قابلیت تعویض لنز و یک فریم ماژولار است که به دوربین اجازه می‌دهد با پهپادها نیز سازگاری داشته باشد.

این سه دوربین جدید در لیستی طولانی‌‌ از ابزار پخش قرار می‌گیرند که شامل یک واحد کنترل دوربین جدید به نام HDCU-3100 و یک سویچر تولید محتوای زنده به نام XVS-9000 هستند.

دوربین FS5 II اولین محصول سونی در این بین خواهد بود که در ماه ژوئن سال جاری با بر چسب قیمت ۴۷۵۰ دلار برای بدنه‌ی‌ تنها یا ۵۲۵۰ دلار همراه با لنز وارد بازار خواهد شد. مدل‌های PXW-Z280 به دنبال آن در ماه ژوئن با قیمت ۶۹۵۰ دلار و PXW-Z190 در ماه سپتامبر احتمالا با قیمتی پایین‌تر از ۴۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات