هیوندای لافستا برای بازار چین رونمایی شد
با توجه به نام مبهم لافستا (Lafesta)، تنها میتوانید حدس بزنید که متعلق به یک خودروی سوپراسپرت ایتالیایی باشد؛ اما در واقع این نام یکی از جدیدترین محصولات شرکت کرهای هیوندای است. سدان کوچک لافستا که نام آن در زبان ایتالیایی به «فستیوال» یا «جشنواره» ترجمه میشود، در نمایشگاه بینالمللی خودروی پکن بهطور انحصاری بهعنوان خودرویی متمرکز بر بازار چین نمایش داده شد.
هیوندای میگوید سدان جدید لافستا، بیشتر برای نسل جوان و روبهرشد طراحی شده است. این سدان کوچک براساس طراحی جدید هیوندای با نام Sensuous Sportiness ساخته میشود و از سپر تهاجمی همراه با جلوپنجره مشبک آبشاری جدید هیوندای بهره میگیرد. علاوه بر آن خودرو با چراغهای جلوی براق و نازک و چراغهای روشنایی روز LED برجسته میشود.
هنوز هیچ تصویر رسمی از داخل کابین سدان هیوندای لافستا وجود ندارد؛ اما برند کرهای میگوید همان ظاهر اسپرت خودرو به داخل کابین نیز ترجمه میشود. طراحی داشبورد خودرو به سبک کابین خلبان و با استفاده از امکاناتی با کیفیت بالا همراه است. همچنین گفته میشود هیوندای لافستا دارای برخی از پیشرفتهترین و ایمنترین سیستمهای دستیار راننده است که تا به امروز در دسترس هر محصول هیوندای قرار میگیرد.
سیمون لوسبی، مدیر بخش طراحی هیوندای موتورز در چین، میگوید:
چین به سرعت در حال توسعه است و نگرش مردم چین نیز تغییر میکند. آنها اکنون دارای اعتمادبهنفس بیشتر، روحیه مثبت و خلاقیت هستند. سدان هیوندای لافستا به مردم چین کمک میکند بتوانند این روند تغییر را منعکس کنند. این محصول یک نمایش شفاف است که چگونگی نگرش ما نسبت به طراحی جدید اسپرت را در خودروهای هیوندای نشان میدهد.
سدان کوچک هیوندای لافستا با توجه به طراحی تهاجمی خود، از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI متصل به جعبهدندهی ۷ سرعته دوکلاچه بهرهمند میشود. هنوز هیوندای اشارهای به میزان قدرت تولیدی پیشرانه نکرده است؛ اما با توجه به نامگذاری اسپرت آن، احتمالا قدرت تولیدی حداقل در محدوده ۲۰۰ اسب بخار باشد.
هیوندای لافستا طی سهماهه چهارم سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد؛ اما انتظار نمیرود که برای سایر بازارها ارائه شود. جزئیات بیشتر مانند قیمت و عملکرد پیشرانه، پس از انتشار رسمی در خارج از نمایشگاه خودروی چین و طی سال جاری ارائه خواهد شد.
جمعیت بسیار بالای جمهوری خلق چین، توجه بسیاری از خودروسازان جهانی را به خود جلب کرده و این ظرفیت بزرگ در کنار شرایط اقتصادی مناسب چین، اکنون به نقطهی طمع خودروسازان بزرگ دنیا تبدیل شده است. طی ماههای اخیر خبرهای زیادی از گوشه و کنار میرسد که خودروسازان آلمانی در چین سرمایهگذاری میکنند. از مرسدس بنز گرفته تا بیامو و پورشه، همگی به دنبال مشتریان جدیدی در شرق آسیا هستند. وجود اشتراک فرهنگ میان کشور کره و چین، باعث شده است برندهای کرهای نیز به دنبال سهم بیشتر از بازار خودروی غول اقتصادی جدید دنیا باشند. در این میان هیوندای به لطف طراحی عامهپسند و محبوب در میان نسل جوان، خود را برای جذب مشتریان بیشتر در چین آماده میکند. محصولات کرهای در بازار جهانی رتبه بالاتری از نظر کیفیت دارند و همین مسئله باعث شده است هیوندای بتواند در بازار روبهرشد چین حرفی برای گفتن داشته باشد.
نظرات