جیپ از هفت خودروی مفهومی رونمایی کرد

شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
جیپ و موپار، همزمان با رویداد سالانه جیپ سافاری در عید پاک، هفت خودروی مفهومی آف‌رود در صحرای موآب یوتا به نمایش خواهند گذاشت.
تبلیغات

جیپ امسال هم مطابق سنت سال‌های اخیر خود و به مناسبت عید پاک، با مجموعه‌ای بی‌نظیر از خودروهای مفهومی در همایش سالیانه جیپ سافاری در صحرای موآب ایالت یوتا شرکت می‌کند تا بار دیگر شیفتگان خودروهای جیپ را شگفت‌زده کند. این رویداد از چهارم تا دوازدهم فروردین ۹۷ برگزار می‌شود و علاوه بر آن تیزر دو خودروی آف‌رود جدید نیز به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد. امسال نیز مشابه سال گذشته، جیپ با معرفی هفت خودروی مفهومی سفارشی خودنمایی می‌کند تا دنیای علاقه‌مندان به مسیرهای خارج از جاده را هیجان‌انگیزتر سازد. در کنار جیپ، شرکت موپار (Mopar) قرار دارد که با برای ارائه جدیدترین خودروهای آف‌رود همکاری می‌کنند. 

jeep concpet / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ
jeep concpet / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ
jeep concpet / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ
jeep concpet / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ
jeep concpet / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ
jeep concpet / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ
jeep concpet / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ
jeep concpet / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ

مایک مانلی، رئیس برند تجاری جیپ از گروه خودروسازی فیات کرایسلر، می‌گوید:

جابجا کردن محدودیت‌ها کاری است که اصلا برای جیپ عجیب به نظر نمی‌رسد و این هفت خودروی مفهومی جدید، هیجان‌انگیز و قدرتمند، آخرین نمونه از توانایی‌های جیپ محسوب می‌شوند. هر سال، ما منتظر معرفی خودروهای مفهومی و ایده‌های جدیدی برای علاقه‌مندان هستیم. رویداد جیپ سافاری عید پاک، فرصتی منحصربه‌فرد و عالی برای جمع‌آوری اطلاعات ارزشمندی از مشتریان وفادار به ما ارائه می‌دهد.

در پنجاه‌ودومین سالگرد برگزاری جشنواره جیپ سافاری عید پاک، جیپ و موپار از آخرین توانایی‌های خود برای ارائه خودروهای آف‌رود رونمایی می‌کنند. در ادامه مروری بر هفت خودروی مفهومی جیپ در همایش امسال خواهیم داشت.

خودروی مفهومی جیپ 4اسپید 

Jeep 4Speed Concept / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ 4اسپید

در دنیای موتوراسپرت هرچه خودرویی سبک‌تر باشد، مزیت بیش‌تری به ارمغان خواهد آورد و در خودروی مفهومی جیپ 4اسپید (4Speed) نیز از فیبر کربن و آلومینیوم برای دستیابی به وزن سبک استفاده می‌شود. خودروی مفهومی جدید جیپ 4اسپید تقریبا دو فوت کوتاه‌تر از مدل معمولی جیپ رانگلر است که باعث بهبود زوایای دیدار و انحراف در مسیرهای آف‌رود خواهد شد. هنوز هم در محورهای جلو و عقب خودروی آف‌رود از سیستم تعلیق مستقل و محورهای دانا 44 بهره‌گیری می‌شود؛ این نسخه سبک‌وزن مفهومی جیپ دارای پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته است. 

خودروی آف‌رود مفهومی جیپ سنداستورم

جیپ برای کسانی که ترجیح می‌دهند خودروی آف‌رود بلندتری داشته باشند، خودروی مفهومی سنداستورم (Sandstorm) را معرفی کرده است. فاصله محوری ۱۵ سانتی‌متر طولانی‌تر است و محور جلو ۱۰ سانتی‌متر به جلو و محور عقب ۵ سانتی‌متر به عقب برده می‌شود. محورها به کویل‌اورهای سفارشی و کمک‌فنرهای بای‌پس متصل شده‌اند که در مجموع میزان جابجایی ۳۵ سانتی‌متری برای تعلیق جلو و ۴۵ سانتی‌متری برای تعلیق عقب فراهم می‌کند. بدنه سفارشی خودروی مفهومی جیپ سنداستورم باعث می‌شود بتوان از لاستیک‌های ۳۹.۵ اینچی بزرگ استفاده کرد و در فضای داخلی نیز از قفس غلت‌گیر یکپارچه با شاسی و کابین مسابقه‌ای بهره گرفته می‌شود. برای اطمینان از عملکرد عالی جیپ سنداستورم در مسیرهای آف‌رود، از پیشرانه قدرتمند ۶.۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر متصل به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته استفاده خواهد شد.  

خودروی آف‌رود مفهومی جیپ بی-یوت 

Jeep B-Ute Concept / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ بی-یوت

عجیب‌ بودن نام این خودروی مفهومی (jeep B-Ute) باعث می‌شود که کمی بیش‌تر در مورد آن کنجکاو شویم؛ این خودروی مفهومی با افزودنی‌هایی در فضای بیرونی مزین شده است که می‌توان به سپر جلو و عقب منحصربه‌فرد، کاپوت همراه با خارج‌کننده گرما و گلگیرهای بزرگ اشاره کرد. به کمک کیت بالابرنده، شاسی خودروی مفهومی جیپ بی-یوت ۴ سانتی‌متر بالاتر برده شده است که در ترکیب با باربند سقفی و ریل محافظ جانبی، ابهت بیش‌تری به ظاهر خودروی آف‌رود می‌دهد. علاوه بر تزئین فضای داخلی، خودروی جیپ بی-یوت روی رینگ‌های ۱۷ اینچی همراه با لاستیک‌های همه‌جارو سوار می‌شود. 

خودروی مفهومی جیپ واگونیر رودتریپ 

Jeep Wagoneer Roadtrip Concept / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ واگونیر رودتریپ

برای ایجاد کمی تفاوت نسبت به مدل‌های قبلی، جیپ از مدلی مربوط به گذشته با تغییرات گسترده رونمایی کرده است. جیپ واگونیر (Jeep Wagoneer) محصول سال ۱۹۶۵ است که حالا با بدنه فولادی اصلی نشان از تغییرات زیادی دارد. در ابتدا فاصله محوری ۱۲ سانتی‌متر طولانی‌تر شده است و برای استفاده بهتر از لاستیک‌های آف‌رود، از گلگیرهای سفارشی بهره گرفته می‌شود. تغاری گلگیر برای تناسب بیش‌تر با چرخ تغییر داده شده و سپرها جلو و عقب نیز اصلاح شده‌ است. ریل محافظ برخورد با صخره برای اطمینان بیش‌تر با شاسی یکپارچه می‌شود و قاب نیز برای افزایش استحکام به‌صورت جعبه‌ای طراحی شده است. زیر کاپوت خودرو از پیشرانه ۵.۷ لیتری خورجینی هشت سیلندر در ترکیب با جعبه‌دنده‌ی چهار سرعته اتوماتیک استفاده خواهد شد. 

خودروی آف‌رود مفهومی جیپ ناچو 

Nacho Jeep Concept / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ ناچو

جیپ در واقع این خودروی مفهومی را به‌عنوان فهرستی از قطعات عملکردی جیپ توصیف می‌کند. با این حال نام مدل مفهومی، از رنگ بیرونی جیپ رانگلر روبیکون (Rubicon) مدل ۲۰۱۸ گرفته شده است که به معنای واقعی کلمه، ناچو (Nacho: زرد) نامیده می‌شود. با توجه به این نکته، از گرافیک سیاه، جلوپنجره مشبک سیاه، وینچ و دیگر قطعاتی استفاده می‌شود که به‌راحتی می‌تواند یک کاتالوگ را پر کند. برخی از موارد قابل توجه شامل درهای لوله‌ای شکل، کیت بالابرنده با ارتفاع ۵ سانتی‌متر، لاستیک‌های ۳۷ اینچی با رینگ‌های مجهز به قفل، ریل محافظ صخره تغییریافته و چراغ‌های پرنور هستند.  

خودروی مفهومی جیپ جیپ‌استر

Jeep Jeepster Concept / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ جیپ‌استر

یکی دیگر از خودروهای مفهومی مبتنی بر جیپ روبیکون، این خودروی آف‌رود است که برای تجلیل از جیپ‌استر (Jeepster) مدل ۱۹۶۶ و با طرح دورنگ قرمز و سفید ساخته می‌شود. شیشه جلوی خودروی مفهومی سفارشی به میزان ۲.۵ درجه بیشتر جمع شده است تا ظاهر محکم‌تری به خود بگیرد؛ اما همچنان توانایی تا خوردن را حفظ می‌کند. ظاهر خودرو با طیف وسیعی از تغییرات گرافیکی همراه با کاپوت بهبودیافته جذاب‌تر شده است که البته باید استفاده از کیت بالابرنده شاسی ۵ سانتی‌متری و تایرهای ۳۷ اینچی را نیز به آن افزود. در فضای بیرونی از چراغ‌های LED مخصوص آف‌رود بهره‌گیری می‌شود و در بخش داخلی، قفس غلت‌گیر و تایر یدکی نصب شده است؛ با این‌ کار، قسمت عقب فضای کافی برای استفاده به‌عنوان نگهدارنده‌ی بار و تجهیزات را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در مورد اطلاعات پیشرانه و سیستم تعلیق به جزئیات اشاره نشده است و احتمالا از سیستم محرکه شبیه خودروی جیپ رانگلر روبیکون مدل ۲۰۱۸ استفاده شود. 

خودروی آف‌رود مفهومی جیپ جی-واگن 

Jeep J-Wagon Concept / خودروی مفهومی آف‌رود جیپ جی-واگن

این خودروی مفهومی به‌عنوان ممتازترین انتخاب در نظر گرفته می‌شود. از جیپ رانگلر ساهارا (Sahara Wrangler) به‌عنوان مدل پایه استفاده می‌شود که با کاپوت ارتقاءیافته و جلوپنجره مشبک مشکی در ترکیب با رنگ بدنه، برای جذابیت‌ بیش‌تر عرضه خواهد شد. رینگ‌های ۱۷ اینچی تغییریافته با باربند سقفی سیاه از دیگر تغییرات این مدل به شمار می‌رود.

در فضای داخلی از صندلی‌های لوکس با روکش چرمی کاتزکین (Katzkin) و تریم براس مانکی (Brass Monkey)‌ برای اجزای مختلف استفاده می‌شود. برای کسانی که علاوه بر سرگرمی به خودروهای لوکس نیز علاقه دارند، خودروی آف‌رود جیپ جی-واگن انتخاب بسیار مناسبی به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات