سئات کوپرا e-Racer؛ اولین تورینگ تمام برقی جهان معرفی شد

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوپرا e-Racer، اولین خودروی تورینگ تمام برقی دنیا با پیشرانه‌ای قدرتمند ۷۰۰ اسب بخاری است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸، رونمایی شد.
تبلیغات

پس از معرفی کراس‌اور آته‌کا، مدل مسابقه‌ای TCR و هاچ‌بک مفهومی ایبیزا، برند نوظهور کوپرا (تحت مالکیت سئات) به عنوان تولیدکننده خودروهایی با قدرت بالا وارد عمل شده است و برای رویداد بزرگ ژنو واقع در کشور سوئیس، سورپرایز خیره‌کننده‌ای دارد. اخیرا ویدیویی از توضیحات مدیر شرکت سئات پیرامون حضور این برند در نمایشگاه ژنو و معرفی مختصر ای کوپرا منتشر شد و دو روز قبل این تورینگ قدرتمند به صورت زنده به معرض دید عموم درآمد.

Seat Cupra e-Racer Concept

بدون پرداختن به جزئیات، کارشناسان برند اسپانیایی این خودرو را معرفی کردند. کوپرا ای ریسر به لطف پیشرانه تمام برقی خود قدرت خروجی ۶۷۰ اسب بخار دارد. این تورینگ بر اساس لئون TCR طراحی شده است، با این تفاوت که به جای پیشرانه درون سوز از یک پیشرانه تمام برقی استفاده می‌کند.

Seat Cupra e-Racer Concept

و اما تفاوت دیگر این تورینگ با TCR در ساختار و نحوه توزیع قدرت پیشرانه است. ای ریسر قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب می‌رساند؛ در حالی که خودروی لئون TCR برعکس آن عمل می‌کند. TCR قدرت ۳۵۰ اسب بخار و تورینگ قدرتمند سئات بیشینه ۶۷۰ اسب بخار خواهد داشت.

در مقایسه با مدل استاندارد TCR، همتای  الکتریکی این خودرو ۳۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است و این رقم را با نسبت ۴۰ به ۶۰ در جلو و عقب توزیع می‌کند. این در حالی است که مدل معمولی با پیشرانه ۲.۰ لیتری بنزینی خود نسبت وزنی ۶۰ به ۴۰ دارد.

Seat Cupra e-Racer Concept

مقداری از انرژی تلف‌شده در ای ریسر حین ترمز به باتری پک ۶۵ کیلوواتی باز می‌گردد و راننده در تعیین میزان انرژی مورد نظر برای بازیابی، حق انتخاب دارد. بخش جلوی سیستم تعلیق، شباهت زیادی به مدل استاندارد TCR دارد و بخش پشتی با اتصال چند سو مخصوص ای ریسر طراحی شده است.

احتمالا در آینده این خودروی دوستدار محیط‌ زیست آزمون‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد و اواخر سال میلادی جاری در رویدادهای مسابقه‌ای مختلف دیده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات