گوگل احتمالا در حال توسعه‌ سرویس استریم بازی است

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اطلاعات تازه‌ای که از طریق منابع داخلی گوگل فاش شده است، به‌ نظر می‌رسد که این شرکت در صدد ورود به حوزه‌ی بازی از طریق ساخت کنسول و سرویس استریم بازی است.
تبلیغات

سرویس‌های استریم بازی در چند سال اخیر به موفقیت‌های بزرگی در زمینه‌ی جذب مخاطب دست پیدا کرده‌اند؛ اما هنوز اول راه هستند. با این حال به‌ نظر می‌رسد که گوگل قصد ورود به این حوزه دارد.

طبق گزارش وب‌سایت The Information‌، گوگل در حالِ کار روی سرویس استریم بازی‌ است که روی کروم‌کست کار می‌کند یا از طریق یک کنسول جدید بازی، به کاربران خدمات ارائه می‌دهد.

احتمالاً گوگل در حالِ ورود جدی به تجارت بازی‌های ویدیویی است. بر اساس اطلاعات کسانی که در جریان این پروژه قرار دارند، این شرکت در حال توسعه‌ی سرویس استریم بازی اشتراک‌محوری است که روی کروم‌کست یا کنسول بازی‌ ساختِ گوگل اجرا می‌شود.این سرویس که با نام رمز یِتی (Yeti) شناخته می‌شود، احتمالاً گوگل را در خط مقدمِ تجارتِ در حالِ رشد بازی‌های ویدیویی قرار می‌دهد؛ سرویسی که این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بی‌نیاز از دانلود یا خرید، بازی‌ها را از طریق استریم اینترنتی انجام دهند.

بر اساس این گزارش، نسخه‌ی اولیه این پروژه برای کار روی کروم‌کست آماده شده است و همچنین توسعه‌دهندگان بزرگ بازی‌ ویدیویی درباره‌ی این پروژه آگاهی یافته‌اند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا آن‌ها اجازه‌ی استریم بازی‌های فعلی‌شان را از طریق این سرویس می‌دهند یا گوگل از آن‌ها طلب ساخت بازی‌های جدیدی کرده‌ است.

بر اساس گزارش یک شخص آشنا با این پروژه، نسخه‌ی ابتدایی‌ پروژه‌ی یِتی (Yeti) برای کار از طریق کروم‌کست طراحی شده است؛ همچنین اخیرا گوگل کنسول بازی‌ را مورد آزمایش قرار داده که سرویس یِتی را اجرا می‌کند. علاوه بر موارد بالا، یِتی از کنترلری (دسته‌ی‌ بازی) بهره می‌برد که توسط تیم سخت‌افزار گوگل طراحی شده است.تاکنون گوگل با توسعه‌دهندگان بالارده‌ی حوزه‌ی بازی‌ مذاکره کرده است؛ اما مشخص نیست که آیا آن‌ها بازی‌ انحصاری‌ برای یِتی خواهند ساخت یا تنها بازی‌های فعلی‌شان را برای این پروژه در دسترس قرار می‌دهند.

نکته‌ی جالب این ماجرا، استخدامِ اخیر گوگل است. این شرکت به‌تازگی یکی از مدیران اجرایی اسبق پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، یعنی فیل هریسون را به استخدام خود در‌آورده است که همین موضوع شایعه‌ی ورود گوگل به حوزه‌ی بازی‌ ویدیویی را تقویت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات