تمام گوشی‌های نوکیا با اندروید وان همراه می‌شوند

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام شرکت اچ‌ام‌دی در کنفرانس دیروز، تمام گوشی‌های جدید این شرکت به اندروید خالص گوگل مجهز می‌شوند.
تبلیغات

برنامه‌ی اندروید وان گوگل که اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد در ابتدا قصد داشت نسخه‌ی خالص سیستم عامل اندروید را به گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار بیاورد تا این گوشی‌ها نیز بتوانند از تجربه‌ی اجرای روان و به‌روزرسانی‌های سریع بهره‌مند شوند. در ابتدا این برنامه گوشی‌های بسیار ساده و گوگل پلی ادیشن را شامل می‌شد؛ اما حالا وضع فرق کرده است.

شرکت اچ‌ام‌دی صاحب امتیاز برند نوکیا که همواره گوشی‌های خود را مانند شرکت موتورولا با کمترین شخصی‌سازی سیستم‌عامل روانه‌ی بازار می‌کند، پروژه‌ی اندروید وان را یک گام جلوتر برده است. این شرکت در نمایشگاه MWC 2018 در بارسلونا رسما اعلام کرد که از این پس تمام گوشی‌هایی که تولید می‌کند اندروید وان خواهند بود.

البته یک استثنا وجود خواهد داشت و آن گوشی‌های نوکیایی هستند که تحت برنامه‌ی اندروید گو ارائه می‌شوند. گوشی جدید نوکیا به نام نوکیا وان بخشی از همین برنامه است. اندروید گو نسخه‌ی کم‌حجم و سبکی از اندروید اوریو است و در واقع کاری را انجام می‌دهد که گوگل در ابتدا قصد داشت با پروژه‌ی اندروید وان انجام دهد.

اچ‌ام‌دی و گوگل رابطه‌ی تنگاتنگی برقرار کرده‌اند و قرار شده است تمامی گوشی‌های جدید این شرکت که در MWC 2018 معرفی شدند شامل نوکیا ۶ جدید و نوکیا ۸ سیروکو و همچنین گوشی‌های آینده‌ی آن همگی بخشی از اندروید وان باشند. این خبر بسیار خوبی برای کاربران علاقه‌مند به گوشی‌های نوکیا است؛ چرا که می‌توانند با خرید گوشی‌های نوکیا تجربه‌ی اندروید مشابه گوشی‌های گران‌قیمت پیکسل داشته باشند و از ویژگی‌هایی مانند گوگل پلی پروتکت و به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه بهره‌مند شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات