پنل‌های خورشیدی اینسایت با موفقیت بازشدند: پیش به‌سوی اکتشاف مریخ

سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کاوشگر اینسایت ناسا پس از فرود چشمگیر و هیجان‌انگیز روی مریخ، اکنون به‌خوبی موفق شده پنل‌های خورشیدی خود را مستقر کند و درحال‌جذب نورخورشید است.
تبلیغات

پس از فرود موفقیت‌آمیز کاوشگر مریخی اینسایت در واپسین دقایق شب دوشنبه، مدتی زمان لازم بود تا مهندسان ناسا بتوانند اطلاعات لازم را از وضعیت استقرار پنل‌ خورشیدی فرودگر به‌دست آورند. با گذشت این زمان، مسئولان ناسا امروز صبح اعلام کردند پنل‌های خورشیدی پنکه‌مانند InSight با موفقیت گشوده شده‌اند و کاوشگر می‌تواند به‌وسیله‌ی آن‌ها انرژی لازم خود برای مطالعه‌ی مریخ را برای دو سال آینده تأمین کند. ناسا تقریبا پنج‌ونیم ساعت پس از به مریخ نشستن اینسایت، در ساعت پنج بامداد امروز تأیید کرد پنل‌های خورشیدی با موفقیت به‌کار افتاده‌اند.

تام هافمن، مدیر پروژه‌ی اینسایت صبح امروز از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادینا کالیفرنیا گفت:

اکنون که می‌دانیم پنل‌های خورشیدی فضاپیما به‌کار افتاده‌اند و درحال‌شارژ باتری‌ها هستند، تیم اینسایت امشب می‌تواند قدری آسوده‌تر استراحت کند. امروز، روزی بسیار طولانی برای تیم بوده است. بااین‌حال، فردا فصل هیجان‌انگیز جدیدی برای اینسایت آغاز می‌شود که شامل عملیات سطحی و شروع مرحله‌ی استقرار ابزار است.

به‌گفته‌ی مقام‌های ناسا، هرکدام از دو بال خورشیدی اینسایت ۲.۲ متر پهنا دارند و وقتی گشوده شوند، به فرودگر طولی معادل خودروی کروکی دهه‌ی ۱۹۶۰ می‌دهند. همچنین، خبر مربوط به استقرار موفقیت‌آمیز پنل‌های خورشیدی با تصویری دیدنی از مریخ همراه بود که در آن چشم‌اندازی از نقطه‌ی فرود اینسایت در هامونه‌ی الیسیوم از روی عرشه‌ی فضاپیما دیده می‌شود.

فرودگر مریخی اینسایت این تصویر از محیط پیرامون خود را اندکی پس از نشستن بر سطح سیاره سرخ ثبت کرد.

گروه پژوهشی اینسایت در توییتر نوشت:

اینجا، زیبایی آرامی وجود دارد. برای کاوش خانه‌ی جدیدم مشتاقانه منتظرم.

مأموریت ۸۵۰میلیون‌دلاری اینسایت با هدف کاوش درون مریخ با لرزه‌سنج و حرارت‌سنج و دیگر ابزارها برای مطالعه‌ی چگونگی تشکیل این سیاره طراحی شده است. دانشمندان امیدوارند اینسایت با اکتشافات خود بتواند از اسرار تشکیل خود زمین نیز پرده بردارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات