گوگل به‌روزرسانی جدید Wear Os را با بهبود مصرف باتری منتشر کرد

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی جدیدی گوگل برای سیستم‌عامل Wear Os با هدف بهبود عملکرد باتری و چندوظیفگی عرضه شد.
تبلیغات

گوگل امروز به‌روزرسانی دیگری برای سیستم‌عامل وِر او‌اس (Wear Os) معرفی کرد. در حالی که این بروزرسانی توسط گوگل «H update» نامیده می‌شود، اما پس از به‌روزرسانی ساعت هوشمند خود، با اعلانیه‌ی نسخه‌ی ۲.۲ سیستم‌عامل ور او‌اس مواجه خواهید شد. این سیستم‌عامل در گذشته با نام اندروید ور (Android Wear) شناخته می‌شد.

نسخه‌ی جدید وِر او‌اس به قابلبت جدیدی در بخش کاهش مصرف باتری مجهز است؛ در حالت Battery Saver Mode جدید این سیستم‌عامل مخصوص گجت‌های پوشیدنی، هنگام رسیدن سطح باتری به زیر ۱۰ درصد به صورت خودکار فعال شده و تنها در این حالت زمان را به کاربر نشان می‌دهد که طبق ادعای مهندسان گوگل منجر به افزایش عمر باتری می‌شود.

سیستم عامل ور او اس Wear OS

هم‌چنین زمانی که ساعت خود را در دست ندارید، دستگاه پس از سی دقیقه عدم فعالیت به حالت خواب عمیق فرو می‌رود تا از مصرف بی‌رویه‌ی باتری جلوگیری شود.

قابلیت Smart App Resume نیز با این بروزرسانی برای تمامی اپلیکیشن‌ها کاربرد خواهد داشت و کاربران می‌توانند به لطف حفظ اپ‌ها در پس‌زمینه، به ادامه‌ی کاربری خود پس از روشن کردن مجدد ساعت بپردازند. مکانیزم خاموش کردن ساعت نیز در این نسخه از ور او‌اس دو مرحله‌ای شده است و پس از نگه‌داشتن کلید پاور و خاموش شدن صفحه‌نمایش، امکان خاموش کردن دستگاه یا راه‌اندازی مجدد آن در دسترس خواهد بود.

به‌روزرسانی نسخه‌ی H سیستم‌‌عامل وِر او‌اس به‌طور تدریجی از اواخر ماه جاری برای ساعت‌های هوشمند عرضه خواهد شد؛ بسته به منطقه و محصول مورد استفاده، طی ماه‌های آینده در صف بروز‌رسانی قرار خواهید گرفت. البته گوگل طی بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که برخی از کاربران بنا به دلایلی خاص ممکن است برای این بروز رسانی واجد شرایط نباشند. غول دنیای فناوری هنوز جزئیاتی در خصوص کاربران واجد شرایط این بروزرسانی اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات